• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Rare ondertitels op panasonic..

Status
Niet open voor verdere reacties.
T

Thomas

dubbele ondertitels op de panasonic...

Ik krijg bij de zenders waar zowel ondertiteling op het beeld zelf zit en waar het digitaal verzonden word zeer vreemde ondertiteling...

Het loopt niet syncroom, en is volgens mij helemaal niet van de film... Zelfs als ik het uit zet in het menu krijg ik ze door het beeld heen... zeer irritant... Iemand ervaring met dit probleem??
 
dubbele ondertiteling

Ik heb sinds kort ook digitale televisie en heb net als de topicstarter zeg maar dubbele ondertiteling. Ik zie als het ware (af en toe) een andere nauwelijks zichtbare ondertiteling onder de echte ondertiteling langskomen. als je erop gaat letten best hinderlijk. Ik weet dat het een oude topic is maar heeft hier iemand anders ook last van?
 
Bij de samsung kan je op de decoder de ondertiteling uit zetten.
Misschien ook op jullie types. Hierdoor ben je de dubbeling kwijt.
 
ondertiteling

Bedankt voor je reactie, ik heb even gekeken maar de ondertiteling staat uit op de decoder. Dit verhelpt echter niet het probleem. Zelfs als ik in een menu zit zie ik vaag een ondertiteling van een andere zender voorbij komen.
 
Bedankt voor je reactie, ik heb even gekeken maar de ondertiteling staat uit op de decoder. Dit verhelpt echter niet het probleem. Zelfs als ik in een menu zit zie ik vaag een ondertiteling van een andere zender voorbij komen.

Toen ik na het kopen van een nieuwe tv de zaak weer had aangesloten was het beeld niet om aan te zien omdat er op alle kanalen een negatief beeld van een andere zender doorheen zat (Belgie: Eén). Probleem opgelost door alle apparaten en kabels los te koppelen en dan één voor één weer aan te sluiten. Bij mij bleek een brakke scart kabel de oorzaak van het ongerief.
 
Hoogst waarschijnlijk hebben de genoemde problemen te maken met het vaak voorkomende "overspraak" probleem op de SCART ingangen/uitgangen.

Tweakers.net: [digitale decoder] ghosting? in uitzendingen
Tweakers.net: Vaag digitale TV probleem.
Tweakers.net: Sony DAR-X1R, slecht beeld.
MGV: Analoog geluid stoort op digitale ontvangst

Doordat de meeste TV's op de (eerste) SCART het A/V signaal van de TV-tuner uitsturen kan er hierdoor storing/overspraak ontstaan.
Hierdoor zie en/of hoor je het beeld van de laatstgekozen TV zender door het beeld van de A/V ingang heen.
Inderdaad uitermate hinderlijk maar niet iedereen valt het op. ;)
Dit is meer een ontwerp probleem dan het al dan niet gebruiken van een "dure" SCART kabel.
Soms wordt dan aangeraden om de TV eerst op geen zender (0) te zetten of de antennekabel los te halen, dit is natuurlijk geen serieuze oplossing!

Wel een goede oplossing is het gebruik van een zogenaamde "een-richtings" SCART kabel.
Je kunt hiervoor eenvoudig de (bijgeleverde?) SCART-kabel aanpassen met behulp van de SCART pin layout:

SCART Euro AV Connector layout

Onderbreek hiervoor de volgende pinnen in de SCART connector die in de TV gaat:
1 - Audio Out Right
3 - Audio Out Left
19 - Composite Video Out

Ik las ergens dat bij de Panasonic decoder ook een een-richtings SCART kabel meegeleverd werd?
 
rare ondertitels

@ the doman...bedankt voor je antwoord. na jou bericht ging er een lampje branden. Er zat inderdaad een scartkabel bijgeleverd en die was anders dan de scart die ik al had...je raadt het al....zat verkeerd om. Even omgedraaid en probleem opgelost. iedereen bedankt voor het meedenken. Mijn vriendin zag de vage ondertitels niet maar ik wel...ging me er steeds meer aan irriteren. maar goed...bedankt
 
Voor wie geen extra scartkabel heeft, en het goedkoop wil oplossen:

Het doorschijnende beeld is de laatst bekeken analoge zender voordat de TV naar de AV aansluiting geschakeld is. Door op de TV een niet gebruikte zender te kiezen (je krijgt dan meestal een blauw beeld), en dan pas over te schakelen op de decoder, heb je geen last meer van doorschijnende beelden.
 
Voor wie geen extra scartkabel heeft, en het goedkoop wil oplossen:

Het doorschijnende beeld is de laatst bekeken analoge zender voordat de TV naar de AV aansluiting geschakeld is. Door op de TV een niet gebruikte zender te kiezen (je krijgt dan meestal een blauw beeld), en dan pas over te schakelen op de decoder, heb je geen last meer van doorschijnende beelden.

Tja.....

Dat had ik ook al opgeschreven maar het blijft evengoed een waardeloze oplossing. :roll:
De storing/overspraak blijft gewoon aanwezig, alleen minder zichtbaar..

Gewoon een juiste (aangepaste) SCARTkabel gebruiken dus!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan