• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

ERROR 550 550 Dit IP_Adres mag niet inloggen.

  • Thread starter Ziggogebruiker0164
  • Start date
Status
Not open for further replies.
De WifiSpots blokkeren geen uitgaande mail. Ik ber er nu op ingelogd. Een mailtje vanaf mijn Ziggo account naar mijn GMail account kwam al binnen een paar seconden via GMail retour. Dat is dus zowel in- als uitgaande mail via de WifiSpots.:-P

Dank voor je snelle bijdrage.

En dat is via pc/laptop?

Welke instellingen gebruik jij dan? Ik heb ze exact overgenomen van de ziggo website.

Ingaand werkt prima, alleen uitgaand wordt nu geblokkeerd.
 
Je instellingen kun je testen via je normale Ziggo account (wel poort 587 en startls/tls gebruiken). Het moet niet uitmaken of je verbinding via je normale eigen ziggo netwerk of via wifispots hebt, de instellingen blijven hetzelfde. Anders eens contact opnemen met de helpdesk.
 
Het zou kunnen dat het ip-adres wat je krijgt als je via wifispots werkt geblokkeerd is omdat een andere wifispot gebruiker via datzelfde ip-adres in een botnet is opgenomen en spam verstuurt. Controleer je ip-adres eens als je via wifispot werkt (bijvoorbeeld via https://watismijnip.nl) en onthoudt dat ip adres. Kijk vervolgens eens via wifispots op een andere plaats en kijk of je dan een ander ip-adres hebt gekregen en of je met dat ip-adres dezelfde foutmelding krijgt.

Als je inlog-account geblokkeerd zou zijn, zou je via je eigen wifi dezelfde melding verwachten.
 
Je instellingen kun je testen via je normale Ziggo account (wel poort 587 en startls/tls gebruiken). Het moet niet uitmaken of je verbinding via je normale eigen ziggo netwerk of via wifispots hebt, de instellingen blijven hetzelfde. Anders eens contact opnemen met de helpdesk.

Gedaan, via eigen netwerk geen probleem.

Helpdesk wist me te vertellen dat het signaal van wifispots niet afdoende is.... Uhuh....
En dat was nog overlegd met een collega ook.

Vandaar ook dat ik hier mn heil zoek, met zulke uitspraken kan ik niks.
 
Het zou kunnen dat het ip-adres wat je krijgt als je via wifispots werkt geblokkeerd is omdat een andere wifispot gebruiker via datzelfde ip-adres in een botnet is opgenomen en spam verstuurt. Controleer je ip-adres eens als je via wifispot werkt (bijvoorbeeld via https://watismijnip.nl) en onthoudt dat ip adres. Kijk vervolgens eens via wifispots op een andere plaats en kijk of je dan een ander ip-adres hebt gekregen en of je met dat ip-adres dezelfde foutmelding krijgt.

Als je inlog-account geblokkeerd zou zijn, zou je via je eigen wifi dezelfde melding verwachten.

Interessant...

'S ff testen strax.
 
Het zou kunnen dat het ip-adres wat je krijgt als je via wifispots werkt geblokkeerd is omdat een andere wifispot gebruiker via datzelfde ip-adres in een botnet is opgenomen en spam verstuurt. Controleer je ip-adres eens als je via wifispot werkt (bijvoorbeeld via https://watismijnip.nl) en onthoudt dat ip adres. Kijk vervolgens eens via wifispots op een andere plaats en kijk of je dan een ander ip-adres hebt gekregen en of je met dat ip-adres dezelfde foutmelding krijgt.

Als je inlog-account geblokkeerd zou zijn, zou je via je eigen wifi dezelfde melding verwachten.


Ok, dat is 'm!

Is daar nog wat aan te doen?

Op mijn eigen wifispots thuis werkt het prima, waar de laptop huist zit ie op de spots van de buren.
 
Schrijf het 'verdachte' ip-adres even op en kijk of je dat via de helpdesk bij de abuse afdeling van Ziggo kunt krijgen en vragen waarom dat geblokkeerd is. Als je alleen dat ip-adres krijgt als je thuis zit, omdat het de wifispot van de buren is is het geen probleem lijkt me omdat je thuis toch liever via je eigen wifi werkt omdat je dan veel meer bandbreedte hebt. Met een Iphone/Ipad is dat weer lastig kiezen omdat die automatisch naar Wifispot kan overschakelen omdat je daarbij geen voorkeur netwerk kunt opgeven (wel via een truuk die elders op het forum beschreven wordt en waarbij dan de wifispot alleen nog handmatig gekozen kan worden in je wifi instellingen)
 
Het zou kunnen dat het ip-adres wat je krijgt als je via wifispots werkt geblokkeerd is omdat een andere wifispot gebruiker via datzelfde ip-adres in een botnet is opgenomen en spam verstuurt.

Daar dacht ik ook aan, want qua instellingen mag het niets uitmaken of je van je eigen netwerk of de WifiSpots inlogt. Bij de WifiSpots krijg je een lokaal IP, in mijn geval 10.145.0.9. Waar naar buiten toe heeft een hele groep gebruikers hetzelfde IP. In mijn geval: 62.145.196.3. Als het lukt om veel spam via de WifiSports te versturen, dan zou zo'n spot inderdaad geblokkeerd kunnen worden. Maar doorgaans willen spammers een netwerk met hog snelheid, dus dan zijn die spots minder ideaal.

Het idee dat hotspots poorten blokkeren is overigens niet vreemd. Als ik me goed herinner mogen hotspots in Frankrijk b.v. geen mailverkeer doorgeven.
 
Schrijf het 'verdachte' ip-adres even op en kijk of je dat via de helpdesk bij de abuse afdeling van Ziggo kunt krijgen en vragen waarom dat geblokkeerd is. Als je alleen dat ip-adres krijgt als je thuis zit, omdat het de wifispot van de buren is is het geen probleem lijkt me omdat je thuis toch liever via je eigen wifi werkt omdat je dan veel meer bandbreedte hebt. Met een Iphone/Ipad is dat weer lastig kiezen omdat die automatisch naar Wifispot kan overschakelen omdat je daarbij geen voorkeur netwerk kunt opgeven (wel via een truuk die elders op het forum beschreven wordt en waarbij dan de wifispot alleen nog handmatig gekozen kan worden in je wifi instellingen)

Dat is dus wel een probleem daar deze laptop afhankelijk is van die wifispots, het zijn niet mijn directe buren maar die van mn moeder.
Die heeft geen inet-abbo en gebruikt dus 1 sleutel van mij om te kunnen internetten.

Mijn telefoon logt ook automatisch in op die spots als ik daar ben maar mijn uitgaande mail gaat via gmail en heeft dan de ziggo-server niet nodig.

Hulde voor je heldere uitleg verder trouwens :thankyou:
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top