Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Interactieve TV > Storingen Interactieve TV

Mededelingen

Storingen Interactieve TV Plaats hier een bericht als je een storing ziet/hebt die (vermoedelijk) meerdere gebruikers van Interactieve TV bij Ziggo hebben.

Discussie gesloten
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 11 juli 2013, 10:38
lonius41's schermafbeelding
lonius41 lonius41 is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 11 juli 2013
Locatie: ziggo
Ziggo Internet: all in 1
DTV: Ciso 8485DVB
Berichten: 5
Angry Blokken en strepen

Ik heb een interactieve Cisco 8485DVB recorder bij Ziggo gekocht. Regelmatig krijg ik de laatste weken last van blokken en strepen (ik noem het soms wel eens atmosferische storingen!!!). Bij meldingen bij Ziggo krijg ik te horen dat ik mijn recorder maar eens rechtstreeks aan moet sluiten aan het binnenkomstkastje in de meterkast, dus direct. Zo gezegd zo gedaan: echter de storingen blijven aantreden. Volgens Ziggo is de signaalsterkte voldoende. Ik krijg nu echter ook via mijn HUMAX 5050C recorder dezelfde problem op mijn 2 e TV>
Ik gebruik een splitter met versterker (door Ziggo aangelegd).

Heeft iemand hier ook last van?

Dank alvast voor uw reactie.

Laatst gewijzigd door lonius41; 11 juli 2013 om 12:04
  #2  
Oud 11 juli 2013, 11:53
lonius41's schermafbeelding
lonius41 lonius41 is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 11 juli 2013
Locatie: ziggo
Ziggo Internet: all in 1
DTV: Ciso 8485DVB
Berichten: 5
Standaard blokken en strepen

Het blijkt dat onze hele straat last heeft van deze irritante blokken en strepen.
Het beeld en geluid staan soms stil, hierna worden er irritante blokken en strepen getoond. Na een paar seconden is het weer weg om even later weer te verschijnen.
  #3  
Oud 11 juli 2013, 12:23
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member
Site Admin
 
Geregistreerd: 22 september 2002
Locatie: Enkhuizen
Ziggo Internet: Ai1X|EVM-3200|WNDR-3700 (OpenWRT)
DTV: CI+1.3 LG|CI+ Samsung|Humax 5050|Humax 5200
Berichten: 10.022
Standaard

Vandaar ook het advies om de ontvanger eerst direct aan te sluiten als enige op het abonnee overname punt (AOP), dus zonder dat er binnenhuis bekabeling tussen zit. Als je dan nog steeds deze storing hebt is er een probleem met het binnenkomende signaal. Is het dan goed, dan komt de storing via je huisinstallatie.

In dit geval dus de helpdesk melden dat hele straat dit heeft en desnoods meer buren laten bellen.
__________________
The difference between theory and practice in practice is greater than the difference between theory and practice in theory....
  #4  
Oud 12 juli 2013, 10:37
lonius41's schermafbeelding
lonius41 lonius41 is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 11 juli 2013
Locatie: ziggo
Ziggo Internet: all in 1
DTV: Ciso 8485DVB
Berichten: 5
Standaard blokken en strepen

Beste Cees,
Al jouw voorgestelde acties zijn al genomen.
Een van de medewek(st)ers van de helpdesk Ziggo geeft aan dat dit "interverentie" is.
Ziggo heft de recorders, de binnenhuisbekabeling en stekkers doorgemeten. Sommige stekkers vervangen, maar dat heft echt niet geholpen.

Gisterenavond waren deze storingen soms een 10-tal seconden aanwezig.


Het maakt mij niet uit wat het is, maar dat het wordt opgelost.

Zijn er nog meer ziggo-gebrukers die mij raad kunnen gevn

BvDank
  #5  
Oud 14 augustus 2013, 12:14
wingerdave's schermafbeelding
wingerdave wingerdave is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 3 juni 2012
Locatie: Raamsdonksveer Casema
Ziggo Internet: Alles in 1 ebee
DTV: Cisco 8485
Berichten: 15
Standaard

Exact dezelfde probleem met Net5. Precies de symtomen die jij schetste.

Bij mij is het een tijdje geleden begonnen en ik dacht dat het over zou gaan maar vergeet het maar.

Wat is er aan te doen? Weinig denk ik, behalve een rechtzaak aanspannen om te forceren dat ze hun vinger uit hun gat trekken en er een voldoende oplossing doorvoeren.

Elders heb ik gelezen dat Net5 in een frequentie range zit die bekend staat om storingsgevoelig te zijn. Je zou denken dat ze bij Ziggo een andere range zou kiezen, maar nee, dat doen ze niet.

Dus blijven bellen, kabels en connectoren vervangen, ontvangers omruilen, bladibladibla.......

Of hopen op de Staatslotterij Jackpot en dan alsnog voor het gerecht slepen.

Dave.
  #6  
Oud 15 augustus 2013, 16:18
lonius41's schermafbeelding
lonius41 lonius41 is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 11 juli 2013
Locatie: ziggo
Ziggo Internet: all in 1
DTV: Ciso 8485DVB
Berichten: 5
Exclamation blokken en strepen

Er zijn recentelijk wat dike voedingskabels bij ons in de wijk vervangen. Het problem heft zich sindsdien niet meer voorgedaan.
Misschien dat u kunt verwijzen naar de oplossing in de wijk Venekwartier te Hoorn
  #7  
Oud 23 augustus 2013, 20:41
jan987's schermafbeelding
jan987 jan987 is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 1 december 2012
Locatie: Edam - Volendam
Ziggo Internet: Alles in 1 Plus
DTV: Sisco PVR interactief
Berichten: 10
Standaard blokkerig beeld

Ook ik heb de laatst tijd regelmatig last van af en toe blokkerig beeld, heel vervelend.
Je denkt dat er wat met je TV scherm aan de hand is, of met de ontvanger ITV SISCO 8485.

Gekeken in menu Instellingen - Info: T1 signaal 78-85% kwaliteit 100%
T2 signaal 78-71% kwaliteit 100%

Is dit de gebruikelijke signaalsterkte voor Ziggo, of behoort dit ook 100% te zijn?

Wie weet hoe dit zit.
  #8  
Oud 23 augustus 2013, 22:00
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member
Site Admin
 
Geregistreerd: 22 september 2002
Locatie: Enkhuizen
Ziggo Internet: Ai1X|EVM-3200|WNDR-3700 (OpenWRT)
DTV: CI+1.3 LG|CI+ Samsung|Humax 5050|Humax 5200
Berichten: 10.022
Standaard

Signaal is goed als kwaliteit 100% is en de BER (Bit Error Rate) stabiel op nul blijft. De sterkte indicatie is niet echt belangrijk en is ook niet gecalibreerd. Als je kortdurend blokken krijgt komt dit vrijwel altijd door storing van buitenaf. Bijvoorbeeld een mobiele telefoon of andere 'zendende' stoorbron. Als deze maar kort 'stoort' zie je dat alleen als je tijdens de storing naar de signaal en BER kijkt in het menu. Meestal is dat op te lossen door te zorgen dat je goede stekkers en splitters en kabels gebruikt. Stekkers met een plastic kapje zijn 'lek' voor stoorsignalen van buitenaf en kunnen dit dus veroorzaken als er een stoorbron in de buurt komt.
__________________
The difference between theory and practice in practice is greater than the difference between theory and practice in theory....
  #9  
Oud 21 september 2013, 15:57
jan987's schermafbeelding
jan987 jan987 is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 1 december 2012
Locatie: Edam - Volendam
Ziggo Internet: Alles in 1 Plus
DTV: Sisco PVR interactief
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CeeS Bekijk bericht
Signaal is goed als kwaliteit 100% is en de BER (Bit Error Rate) stabiel op nul blijft. De sterkte indicatie is niet echt belangrijk en is ook niet gecalibreerd. Als je kortdurend blokken krijgt komt dit vrijwel altijd door storing van buitenaf. Bijvoorbeeld een mobiele telefoon of andere 'zendende' stoorbron. Als deze maar kort 'stoort' zie je dat alleen als je tijdens de storing naar de signaal en BER kijkt in het menu. Meestal is dat op te lossen door te zorgen dat je goede stekkers en splitters en kabels gebruikt. Stekkers met een plastic kapje zijn 'lek' voor stoorsignalen van buitenaf en kunnen dit dus veroorzaken als er een stoorbron in de buurt komt.
Ik heb nu bijna 1 jaar Ziggo en daarvoor geen last van blokkerig beeld, soms hoor ik ook een harde metalen klik uit de luidspreker van de TV komen.
Ik heb een SISCO 8485 DVB HD PVR decoder en alles is door een monteur van Ziggo aangesloten.
Kan het ook in de decoder zitten of komt het doordat Ziggo steeds aan de donderen is (onderhoud e.d. plegen?)
De afgelopen voetbalwetstrijd Barcelona - Ajax was een drama (beeld veelvuldig blokkerig en bevroren).
  #10  
Oud 23 september 2013, 11:41
ruudopdeweegh's schermafbeelding
ruudopdeweegh ruudopdeweegh is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 23 september 2013
Locatie: Breda Casema
Ziggo Internet: ZG4438577 Motorola
DTV: Hamax
Berichten: 1
Standaard Blokken en E37-32

Ook in Breda eigenlijk al maanden storingen voornamelijk op National Geographic en TVE.
Van alles al geprobeerd tot het kopen van nieuwe kabels toe en direct aangesloten, dus zonder splitter. Resultaat nihil.
Op digitaal overgestapt omdat TVE niet meer uitgezonden werd via analoog.
Omdat ik geen Alles in 1 heb kan ik mij helemaal arm bellen via mijn mobieltje.
Op TVE krijg ik een zwart beeld vaak buiten de balken om met de foutmelding E37-32 Deze combinatie kom ik eerlijk gezegd nergens tegen.

Gr, Ruud.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Interactieve TV > Storingen Interactieve TV


Favorieten/bladwijzers

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:56.


© 2014 - Ziggo-Gebruikers.nl