• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Port forwarden op evw3200

Status
Niet open voor verdere reacties.
L

Lukelumia800

Hallo ziggogebruikers,
Wij hebben sinds een week internet van Ziggo.
ik wil een server maken, maar die moet geportforward worden.
op de vorige router lukte dat prima, maar bij deze modem heb ik wat problemen.

ik heb al gezocht hoe het bij deze router zou moeten, maar dat blijken allemaal oudere versies te zijn.
bij deze modem moet ik een ipv4 maken, deze kolommen moet ik invullen:

local ip:
local start port:
local end port:
external ip:
external start port:
external end port:
protocol:
description:
enabled:

heeft iemand enig idee wat ik waar moet invullen als ik als port 25565 UDP en CPU en mijn local ip is 192.168.178.23, en external ip houd ik liever geheim, maar zuleln we zeggen **.**.**.***

hopenlijk heeft iemand een iplossing!
 
Heb je al gekeken naar [post=425582]Ervaringen topic Ubee EVW3200 WiFi-modemrouter Ziggo (Deel 2) #2[/post], daar wordt duidelijk uitgelegd wat al die velden betekenen.
 
local ip: 192.168.178.23
local start port: 25565
local end port: 25565
external ip: 0.0.0.0
external start port: 25565
external end port: 25565
protocol: both
description: Je server
enabled: Aanvinken

External IP gebruik je alleen als je één specifiek ip de mogelijkheid wilt geven om naar poort 25565 te communiceren.
Stel jij zou hier mijn IP invullen, dan ben ik de enige die met deze poort kan communiceren.

Succes :)
 
thnx, dit was de tip die ik zocht!
 
ik heb het zelfde probleem alleen als ik bij local 25565 intik komt dat ook bij external weet iemand wat ik moet doen
 
het vult zich inderdaad automatisch in bij external, maar asl je bij local 25565 doet en bij external 25565 doet, word de laatste kolom voor de port ook 25565. dit is je antwoord denk ik!
 
nee niet echt als ik een server maak en dan bij local en external 25565 en mijn local ip moet mijn external ip der dan ook bij om mijn server te kunnen joinen
 
Heb je bericht #3 wel helemaal gelezen.
Daar staat het antwoord op je vraag namelijk.
 
nee niet echt als ik een server maak en dan bij local en external 25565 en mijn local ip moet mijn external ip der dan ook bij om mijn server te kunnen joinen

  • local port = de poort waarop iets wordt doorgezet lokaal, dus de poort waar je server op luistert.
  • external poort = de poort waarop je modem luistert, die kan dus anders zijn dan je local poort, maar is dus meestal dezelfde. (je kunt bijvoorbeeld lokaal je server op poort 80 laten staan maar voor externe toegang alleen poort 32080 toestaan die dan doorschakelt naar lokaal poort 80)
  • local ip = het ip-adres van je lokale server
  • external ip = Het ip-adres van degene die toegang wil. Dus leeg voor normaal gebruik (0.0.0.0), als je hier een ip-adres invoert heeft alleen dat ip-adres toegang.
 
is khet gelukt? ik heb je uitgenodigd op Skype, maar daar reageer je niet op :?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan