Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR-5200 (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR-5200 (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over de iHDR-5200 High Definition Personal Video Recorder van Humax, ook geschikt voor Interactieve TV indien aangesloten op een bestaande internet verbinding

Discussie gesloten

Discussietools Weergave
Oud 2 september 2012, 11:35
Arjen63's schermafbeelding
Arjen63 Arjen63 is offline
Member

Ziggo Internet: Router Eperiabox KPN SpeedTough 780
DTV: Humax5200C, KISS DP558 videorecorder
Standaard AVI film afspelen op 5200c

Graag wil ik AVI films afspelen op de 5200C. Het geeft geen problemen om de avi- film op de Hum ax te zetten. Maar waarom kan de ene Xvid avi film wel afgespeeld worden en de ander niet? Er kom dan een melding dat dit bestand niet ondersteund wordt. Van de avi film die wel afgespeeld kan worden, heb ik de settings van bitrate, resolutie, fps en kbps overgenomen en de andere film geconverteerd met AVS4YOU naar deze instellingen. Maar nog kan die film niet afgespeeld worden.
Dit onderwerp is als eerder ter sprake geweest, maar met de aangedragen instellingen lukt mij het niet om een avi film geschikt te maken voor de 5200c.
Wie weet hier meer van?

Arjen
Oud 2 september 2012, 12:07
AC's schermafbeelding
AC AC is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Geen klant meer.
DTV: Geen, alles weggegeven.
Standaard

Het wel / niet kunnen afspelen van AVI bestanden heeft m.i. te maken met de gebruikte codecs voor het maken van het bestand.

Weet niet of je in de mogelijkheid bent om dit te bekijken (welke codec gebruikt is), maar mogelijk zie je daar het probleem....
Oud 2 september 2012, 13:49
Zapp Brannigan's schermafbeelding
Zapp Brannigan Zapp Brannigan is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Z1
DTV: SMT-C7140; LE40C750+SMiT
Standaard

Kijk eens met mediainfo wat de verschillen in codecs en instellingen is tussen de werkende en niet-werkende bestanden.

Verder heb je goede kans dat met Xvid de encoder kiest voor GMC wat door vrijwel geen enkele mediaspeler wordt ondersteund.
Oud 2 september 2012, 16:03
pjutr's schermafbeelding
pjutr pjutr is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus
DTV: Philips 42PDL7906 Cisco8455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arjen63 Bekijk bericht
Graag wil ik AVI films afspelen op de 5200C. Het geeft geen problemen om de avi- film op de Hum ax te zetten. Maar waarom kan de ene Xvid avi film wel afgespeeld worden en de ander niet? Er kom dan een melding dat dit bestand niet ondersteund wordt. Van de avi film die wel afgespeeld kan worden, heb ik de settings van bitrate, resolutie, fps en kbps overgenomen en de andere film geconverteerd met AVS4YOU naar deze instellingen. Maar nog kan die film niet afgespeeld worden.
Dit onderwerp is als eerder ter sprake geweest, maar met de aangedragen instellingen lukt mij het niet om een avi film geschikt te maken voor de 5200c.
Wie weet hier meer van?

Arjen
Heb hetzelfde met Samsung Blu Ray speler, waaraan harddisc is gehangen. Ik probeer zoveel mogelijk met mkv bestanden te werken, dat gaat vrijwel altijd goed. Avi en divx zijn samengestelde codecs, daarvoor biedt vaak alleen een echte mediaspelers soelaas...
Oud 2 september 2012, 16:08
koopman4's schermafbeelding
koopman4 koopman4 is offline
Senior Member

DTV: Humax ihdr 5200
Standaard

De Humax is geen mediaplayer, hij kan wel Xvid of MKV via Netwerk afspelen.
Door de vele containers en codecs is dit wel mogelijk bij een mediaplayer, die daarop zijn ingesteld met uitgebreide software en regelmatig van nieuwe firmware Updates worden voorzien. Voor €77 heb je al een goede Mede8er, de MED 400X2.

Natuurlijk kan je nog proberen te converteren naar een bestandsvorm die de Humax 5200 aankan. De volgende gratis download prg's kan je hiervoor proberen: Handbrake, Fox Tab of AVS.

Gerard.
Oud 2 september 2012, 17:48
Member

Standaard

De tip om Mediainfo te gebruiken was een goede. De beide bestanden geanalyseerd en er waren een aantal verschillen. Bij Video ging het om Formaatinstellingen, Gebruikte encoderbibliotheek. De Codecs waren gelijk aan elkaar. Bij Audio waren de verschillen Formaat, Codec ID.
Zou de Humax nu hangen op de Codec verschillen bij Audio? Want dat is nu de vraag waarop ontstaat de foutmelding.
Ik gebruik altijd het AVS4YOU converteringsprogramma. Worden daarmee de Codec dan ook niet geconverteerd?
Ook heb ik al eens geprobeerd te streamen vanaf mijn LaCie netwerkschijf. Maar de Humax kan deze niet vinden. En ik heb daarvoor al van alles geprobeerd, maar de oorzaak kan ik niet vinden.
Ook lukt het niet met een externe harddisc op de usb-ingang een "fout"- bestand af te spelen. En ik denk dat het dan ook niet zal lukken om een fout bestand te streamen vanaf een netwerkschijf.

Arjen
Oud 2 september 2012, 20:42
Zapp Brannigan's schermafbeelding
Zapp Brannigan Zapp Brannigan is offline
Senior Member

DTV: SMT-C7140; LE40C750+SMiT
Standaard

Zonder te weten wat de verschillen zijn blijft het maar raden. Maar ook mét kan dat het geval zijn, zoals Gerard al opmerkte: zo'n ingebouwde mediaspeler is bijzaak (al ben ik een verwoed gebruiker van die in m'n TV).

Als ik de website van avs4you mag geloven kan het programma ook converteren naar MP4 of M2TS waarmee je, denk ik, meer kans hebt dat het werkt omdat deze formaten standaardiseerd zijn.
Oud 3 september 2012, 09:17
Member

Standaard

Nu verschillende instellingen geprobeerd en daarbij gekeken naar een avi bestand die wel werkt. De volgende formaten toegepast Xvid (avi), MPEG4 en MPEG2. Bij de eerste het audiogedeelte uitgeschakeld, zodat alleen het video gedeelte geconverteerd wordt. Maar helaas, geen van deze nieuwe bestanden zijn afspeelbaar. Deze via een extererne harddisc usb aangesloten omdat plotseling ik geen ftp verbinding meer kan maken. Zie ander draadje.
Ik blijf nieuwsgierig naar de materie van conversies. Voor mij een nog onbegrepen gebied. Waar zou je hierover meer info kunnen vinden. En daarbij natuurlijk, wat kan de 5200C precies aan.
O ja, bij de instellingen op de 5200C staat de FTP op "aan".

Arjen

Laatst gewijzigd door Arjen63; 3 september 2012 om 09:32
Oud 3 september 2012, 14:51
BramA's schermafbeelding
BramA BramA is offline
Junior Member

Standaard

Om videobestanden om te zetten naar XVID, voor gebruik op de Humax iHDR-5200, gebruik ik het gratis programma "Quick Media Converter (QMC). Dit programma is te downloaden van de site: www.cocoonsoftware.com. Ook Nederlandstalig in te stellen.
Oud 7 september 2012, 19:28
koopman4's schermafbeelding
koopman4 koopman4 is offline
Senior Member

DTV: Humax ihdr 5200
Standaard

Even nog ter aanvulling: op dit moment ondersteund de Humax 5200 sommige MPEG4 bestanden en MKV bestanden alleen via het netwerk afspeelbaar, dus DNLA.
Indien mogelijk komt Humax misschien later met een Update dat dit rechtstreeks kan.

Gerard.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR-5200 (HD-PVR)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten