Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Storingen

Mededelingen

Storingen Zijn er algemene internet storingen en problemen in bepaalde regio's of producten ? Discussieer er hier over.

Discussie gesloten

Discussietools Weergave
Oud 16 maart 2012, 08:55
DonC's schermafbeelding
DonC DonC is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 plus ubee-evm3200
Standaard Resetten

Sinds enige tijd valt mijn internet verbinding weg.
Internet status in de router geeft dan ipadres 192.168.1.10
Als ik het modem reset door een minuut de stroom er af te halen werkt hij weer goed.
Voorheen hier nooit last van gehad.
Het gebeurt om de 1 a 2 dagen.
Hebben meer mensen dit probleem en is dit op te lossen?
Oud 16 maart 2012, 12:31
hdtver's schermafbeelding
hdtver hdtver is offline
Junior Member

DTV: humax
Standaard

Hoi,

Ik herken het probleem meteen.
Zal eerst mijn situatie even schetsen.

wij hebben een ubee modem en heb internet bedraad op mijn playstation 3 en met een router die op zolder staat.
Waarom een router op zolder ? simpelweg omdat ubee modem geen wifi bereik heeft op zolder.

Met de laptop beneden heb ik gewoon wifi verbinding met modem direct van ubee, echter als ik op zolder zit zet ik de router aan en verbind ik mijn laptop met die router.
Nooit problemen gehad, tot 2 weken terug en internet ook af en toe uitviel en modem moest resetten waarna het internet het weer deed. Dit gebeurde ook om de 1 a 2 dagen en kon geen direct verband ergens mee leggen.
Enfin vanochtend is monteur langsgeweest, helaas heeft mijn partner deze persoon moeten ontvangen aangezien ik van ziggo nog steeds geen vrije dag vergoed krijg voor dit soort gevallen......

wat is hier uitgekomen ? (volgens mijn partner)
Meneer de monteur geeft aan dat meerdere klanten problemen hebben hiermee en verplaatst de router van de zolder naar beneden ?!?!?!?
Tevens overlijd blijkbaar tijdens een reset onze modem en word deze vervangen door een nieuwe....... probleem opgelost (tenminste volgens monteur).
Maar kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen het feit of de router op zolder staat bedraad of vlak naast het ubee modem bedraad.........
Ben ik nou gek ??????
Enfin, meneer verdwijnt zonder te checken of wifi internet werkzaam is (laptop had ik express aangezet voordat ik naar werk ging) en vergeet even te controleren naar de snelheid.
Wat blijkt...... na wat instructies over de telefoon met mijn partner maakt de laptop verbinding met de router, een speedtest word gedaan en ja hoor van de 40 mb die we moeten hebben is de download snelheid slechts 4 mb.

Wederom word er naar ziggo gebeld, daar houdt het niet op want wat blijkt de telefoon verbinding (die ook over het modem werkt natuurlijk) is zo slecht dat de medewerker mobiel terugbelt naar mijn partner.

Wat is de conclusie ???
Naar mijn idee dat er qua situatie totaal niets verandert is, echter is het probleem wel groter geworden (slechte telefoon verbinding + super slechte snelheid internet), maar goed daar heb je dan wel een nieuwe modem voor.......

Toch bewonderenswaardig he zoiets, ze laten een monteur komen om een probleem te verhelpen, echter worden er 2 nieuw voor je aangeboden en wat een half jaar gewoon goed en zonder problemen heeft gewerkt is opeens een probleem geworden.

Dus DonC wat nu uiteindelijk de oplossing is ik heb geen flauw idee.
Maar ik zal je wel zeggen dat volgens mij de modem 1x in de 2 dagen resetten minder frustratie oplevert dan wat het nu bij mij doet volgens mij.....

Ik zal ongetwijfeld bij thuiskomst de situatie even moeten bekijken en wellicht het modem moeten resetten (vanwege de snelheid), misschien is ook het telefoon probleem dan opgelost maar ja is dat niet juist waarvoor een monteur gestuurd is ???

Laatst gewijzigd door hdtver; 16 maart 2012 om 12:49
Oud 16 maart 2012, 12:56
DonC's schermafbeelding
DonC DonC is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 plus ubee-evm3200
Standaard

Ja dat is zeker frustrerend, als ze langs komen en de problemen worden alleen maar groter.
Hier staat de router naast het modem dus dat kan het niet zijn.

Het lijkt mij dat het ip nummer verlopen is en dat het modem geen nieuw nummer krijgt van de dhcp server.
Alleen na een reset.
Of dit soms iets te maken heeft met de laatste snelheids-verhoging weet ik niet.
Als hij het weer doet zie ik dat de downloadsnelheid wel hoger is.
Voor de rest geen problemen, dus maar even wachten met een monteur
Oud 16 maart 2012, 13:01
hdtver's schermafbeelding
hdtver hdtver is offline
Junior Member

DTV: humax
Standaard

Met ip nummers ben ik zelfs niet eens bekend, daarom vind ik het altijd zeer bewonderenswaardig als zoiets opeens niet meer correct werkt zonder dat ik ook maar iets gewijzigd heb.

Die reset werkte bij mij ook, blijkbaar was er niet veel bijzonders aan de hand volgens monteur aangezien het modem overleed tijdens een reset (wat toch ook wel een beetje frappant is toch ?).
Ik heb de laatste 2 weken wellicht 10 dat modem gereset en heel toevallig overlijd ie op moment dat meneer de monteur het doet.

Dan nog slechte service ziggo en verdwijnt men zonder ook maar iets te testen.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Storingen

Favorieten/bladwijzers

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten