Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d. Storingen kunnen in het aparte storingendeel van het forum geplaatst worden.

Discussie gesloten
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 19 november 2011, 17:18
TheVork's schermafbeelding
TheVork TheVork is offline
Member
 
Geregistreerd: 15 december 2008
Locatie: Den Haag / Ziggo (Casema)
Ziggo Internet: Alles in 1 Plus / UBEE EVW3200
DTV: Cisco 8455DVB
Berichten: 42
Question UBEE modem bonded channels.

AL tijden gebruik ik hier een ubee modem.
Tijdje terug is de instelling veranderd naar 8 bonded channels, niets mis mee zou je zeggen, klopt, maar..........
Sinds een tijd valt me op dat er 1 channel verandert van QAM256 naar unknown, zie het lijstje hieronder.
Het is ook steeds channel 2.


Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 210000000 Hz -16.0 dBmV 32.2 dBmV
2 Locked unknown 178000000 Hz -14.3 dBmV 21.7 dBmV
3 Locked QAM256 186000000 Hz -12.8 dBmV 32.4 dBmV
4 Locked QAM256 194000000 Hz -13.2 dBmV 32.2 dBmV
5 Locked QAM256 202000000 Hz -13.1 dBmV 31.8 dBmV
6 Locked QAM256 218000000 Hz -15.9 dBmV 32.4 dBmV
7 Locked QAM256 226000000 Hz -16.2 dBmV 32.4 dBmV
8 Locked QAM256 234000000 Hz -16.3 dBmV 32.3 dBmV

Correctables Uncorrectables
10545 2


Wanneer ik een modem reset doe, spanning eraf/erop, dan is alles weer normaal, tot op een moment het weer is zoals hierboven.
Hoelang dat duurt weet ik niet, ik kijk niet ieder uur.

Iemand enig idee?
Jelle?

René
  #2  
Oud 19 november 2011, 19:37
nico hhw's schermafbeelding
nico hhw nico hhw is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 31 oktober 2008
Locatie: heerhugowaard/multikabel
Ziggo Internet: A-I-1 extra (120/10Mb) / ubee evm3200 / D-Link DIR825
DTV: humax iHDR5050c
Berichten: 1.008
Standaard

Ja ik, denk ik.
Je signaalsterkte is veel te laag.
Oorzaak kan zijn slechte connector, kabelbreuk, of de wijkkast
heeft storing, kortom, kan van alles zijn.
Kijk als eerste je kabels en connectoren en de aop aansluiting na.
Wel belangrijk, zorg dat je modem rechtstreeks of via je meegeleverde verdeler op je aop zit.
__________________
testerdetest
  #3  
Oud 20 november 2011, 10:17
Tony-choppa's schermafbeelding
Tony-choppa Tony-choppa is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 2 november 2011
Locatie: Enschede
Ziggo Internet: Alles in 1 extra
DTV: Ci+ @smit
Berichten: 2
Standaard

Als er 1 veel lager is en de rest verder wel gelijke sterkte knalt jou modem er probaly ook vaak uit.

Anyway ik zou niet gaan afwachten dat ziggo problemen oplost zou gewoon opzeggen en overstappen na glasvezel ziggo is een nachtmerrie als je oplossing zoekt.
  #4  
Oud 20 november 2011, 10:34
TheVork's schermafbeelding
TheVork TheVork is offline
Member
 
Geregistreerd: 15 december 2008
Locatie: Den Haag / Ziggo (Casema)
Ziggo Internet: Alles in 1 Plus / UBEE EVW3200
DTV: Cisco 8455DVB
Berichten: 42
Standaard

@nico hhw
Vind ik vreemd dat met een slechte connector, of breuk er maar 1 channel uit zou liggen?
Je zou dan toch eerder denken dat alle channels problemen hebben?

@Tony-choppa
Het modem knalt er zelden uit.

René
  #5  
Oud 20 november 2011, 11:21
nico hhw's schermafbeelding
nico hhw nico hhw is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 31 oktober 2008
Locatie: heerhugowaard/multikabel
Ziggo Internet: A-I-1 extra (120/10Mb) / ubee evm3200 / D-Link DIR825
DTV: humax iHDR5050c
Berichten: 1.008
Standaard

Hoeft niet persé, zoals je ziet hebben de kanalen allemaal een verschillend niveau en snr waarde.
Als er een kanaal tussen zit met een lager niveau of snr waarde kan dat net de grens zijn waarop het modem het signaal wel of niet pakt.
En aangezien je waardes op de grens liggen zou het heel goed kunnen.
De ideale signaalwaarde is o dB, en als ik het goed heb is +10dB en -10dB nog acceptabel en liggen de echt maximale en minimale grenswaarden bij +15dB en -15dB.
__________________
testerdetest
  #6  
Oud 20 november 2011, 13:28
pvd's schermafbeelding
pvd pvd is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 9 mei 2008
Locatie: - @home
Ziggo Internet: Alles-in-een basis, Ubee EVW3200
DTV: HUMAX 5050c en samsung DCB-B270R
Berichten: 1.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheVork Bekijk bericht
AL tijden gebruik ik hier een ubee modem.
Tijdje terug is de instelling veranderd naar 8 bonded channels, niets mis mee zou je zeggen, klopt, maar..........
Sinds een tijd valt me op dat er 1 channel verandert van QAM256 naar unknown, zie het lijstje hieronder.
Het is ook steeds channel 2.


Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 210000000 Hz -16.0 dBmV 32.2 dBmV
2 Locked unknown 178000000 Hz -14.3 dBmV 21.7 dBmV
3 Locked QAM256 186000000 Hz -12.8 dBmV 32.4 dBmV
4 Locked QAM256 194000000 Hz -13.2 dBmV 32.2 dBmV
5 Locked QAM256 202000000 Hz -13.1 dBmV 31.8 dBmV
6 Locked QAM256 218000000 Hz -15.9 dBmV 32.4 dBmV
7 Locked QAM256 226000000 Hz -16.2 dBmV 32.4 dBmV
8 Locked QAM256 234000000 Hz -16.3 dBmV 32.3 dBmV

Correctables Uncorrectables
10545 2


Wanneer ik een modem reset doe, spanning eraf/erop, dan is alles weer normaal, tot op een moment het weer is zoals hierboven.
Hoelang dat duurt weet ik niet, ik kijk niet ieder uur.

Iemand enig idee?
Jelle?

René
Zoals gemeld is het signaal gewoon niet goed: Power moet tussen -10 en +10 dBmV zitten. Als je zeker weet dat het modem correct is aangesloten met de meegeleverde kabel kun je het beste de helpdesk bellen.

Die kunnen van afstand het modem uitlezen en zullen ook moeten concluderen dat het signaal niet goed is.

Als je niks doet is het wachten op grotere problemen...

pvd
  #7  
Oud 20 november 2011, 14:26
TheVork's schermafbeelding
TheVork TheVork is offline
Member
 
Geregistreerd: 15 december 2008
Locatie: Den Haag / Ziggo (Casema)
Ziggo Internet: Alles in 1 Plus / UBEE EVW3200
DTV: Cisco 8455DVB
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pvd Bekijk bericht
Zoals gemeld is het signaal gewoon niet goed: Power moet tussen -10 en +10 dBmV zitten. Als je zeker weet dat het modem correct is aangesloten met de meegeleverde kabel kun je het beste de helpdesk bellen.

Die kunnen van afstand het modem uitlezen en zullen ook moeten concluderen dat het signaal niet goed is.

Als je niks doet is het wachten op grotere problemen...

pvd
Helpdesk gebeld, heel behulpzaam, dat wel, maar alles is goed volgens hun, de waardes van de power en SNR zijn niet belangrijk.
Afwachten maar tot het echt misgaat?

René
  #8  
Oud 24 november 2011, 12:20
Kangodo's schermafbeelding
Kangodo Kangodo is offline
Member
 
Geregistreerd: 6 juni 2011
Locatie: Kerkrade @Home
Ziggo Internet: 3in1 - Extra - evm320b
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheVork Bekijk bericht
Helpdesk gebeld, heel behulpzaam, dat wel, maar alles is goed volgens hun, de waardes van de power en SNR zijn niet belangrijk.
Afwachten maar tot het echt misgaat?

René
Nee, terugbellen.
Aangeven dat je modem continu uit bonding gaat, en dat een reset het maar even oplost en dan een monteur eisen.
Vervolgens de medewerker die zei dat de power en SNR niet belangrijker is een idioot noemen als je het mij vraagt
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws


Favorieten/bladwijzers

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:18.


© 2013 - Ziggo-Gebruikers.nl