• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Cisco epc3925 en bonjour

  • Onderwerp starter PhysicsRules
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
P

PhysicsRules

Ik heb sinds een aantal dagen de cisco epc3925. Alles lijkt als een zonnetje te werken, op een ding na: ik kan vanaf mijn iPad niet meer printen en ook wordt de gedeelde itunes bibliotheek niet herkend. Na wat experimenteren lijkt het erop dat de services wel gedeeld worden op het draadloze netwerk, maar niet van het vaste LAN naar het WLAN komen. Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Ik heb al met wat QoS en multicast settings gespeeld (IPMG, WMM, No ACK), maar dat heeft allemaal geen effect gehad.

Ik heb gebeld met Ziggo, maar die weten van niets en sturen me door naar het peperdure Service Plus. Cisco zelf wil me niet helpen omdat ik een end-user ben en stuurt me weer terug naar Ziggo.

Wie herkent dit probleem en heeft een oplossing of heeft dezelfde klacht?
 
Helemaal niemand?

Zijn er mensen bij wie deze apple-diensten juist wel prima werken in een configuratie met alleen de modem (dus zonder extra router)? Misschien heb ik een brak exemplaar...
 
Zelfde hier, ik heb een receiver met Airplay via ethernet aangesloten op de modem/router en mijn MacbookPro via WiFi aangesloten, maar die vind de receiver ook niet. Wel heeft de receiver internet want internetradio e.d. werken wel gewoon, laptop werkt ook gewoon.

Denk dat ik ook maar een losse router ga kopen en de wireless functionaliteit van de cisco uitzet in het menu, dan schijnt het wel te werken...we zullen zien! :?
 
Probleem opgelost, ik heb een eenvoudige 300N router gekocht en daar de apparatuur op aangesloten. Nu herkend de macbook het airplay systeem wel.

Jammer van de functionaliteit van de alles in 1 modem, wil je er het e.e.a. op aansluiten heb je toch nog een toepassing van derden nodig! :evil:
 
Ik heb precies hetzelfde euvel. Ik heb een NAS server met Itunes Server functionaliteit. Op een Itunes client (windows 7 laptop met Itunes) zou ik dan een shared Itunes library moeten zien van mijn centraal opgeslagen Muziek bestanden. Dit werkt wel als ik mijn laptop bedraad aansluit (want mijn NAS server staat ook bedraad aangesloten), maar werkt niet als mijn laptop via wireless op het netwerk is aangesloten (of elke ander wireless device).
In mijn optiek is dit een issue in de Cisco ECP3925 Ziggo Modem. De Bonjour service van Apple maakt gebruik van Multicast DNS. Deze functionaliteit wordt blijkbaar niet goed doorgegeven van het LAN naar het WLAN segment (of vice versa) in de router.
Dit probleem zit dus blijkbaar in alle Bonjour service gerelateerde functionaliteit in combinatie met de nieuwe Cisco Wireless modem (airplay, airprint, shared Itunes Libraries). Is op te lossen door een extra wireless modem te plaatsen en die te gebruiken en de wireless functie uit te zetten van de cisco modem, maar dat willen we natuurlijk niet.
Lijkt mij een hele duidelijke bug. Ik ben benieuwd wanneer Ziggo dit eindelijk gaat onderkennen en aanmelden bij CISCO, zodat wij allemaal blij worden gemaakt met een nieuwe firmware van de modem! :cry:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sisco modem wifi router

Zelfde probleem hier, oplossing een USB netwerk wifi aanmaken verbinden en alles werkt naar behoren. Ziggo erkend dit probleem niet, dit na een half met service pluste hebben gebeld geen oplossing die moet je zelf maar uitvogelen. Toch jammer dat ziggo dit probleem niet oplost en de klant maar met de kosten opzadelt.
 
Dit probleem is bij ons nog niet bekend. We zijn nu aan het kijken of we het probleem kunnen reproduceren zodat we er iets aan kunnen doen en mogelijk via Cisco voor een update kunnen zorgen waarin dit hersteld is.
 
Dit probleem is bij ons nog niet bekend. We zijn nu aan het kijken of we het probleem kunnen reproduceren zodat we er iets aan kunnen doen en mogelijk via Cisco voor een update kunnen zorgen waarin dit hersteld is.

Jelle dat is fantastisch nieuws en goed om te zien dat Ziggo dit serieus neemt. Voor aanvullende informatie ben ik uiteraard beschikbaar.
 
Te laat

Nou nou, 3 maanden na het openen van dit topic komt Ziggo in beweging. Voor mij te laat, want ik heb al een nieuwe router gekocht. Vergoed Ziggo die als dit probleem is opgelost?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan