Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Mededelingen

Router Hulp bij router en ander hardware problemen bij Ziggo Kabelinternet

Discussie gesloten

Discussietools Weergave
Oud 13 juni 2011, 10:48
ArjenVM's schermafbeelding
ArjenVM ArjenVM is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra
DTV: Humax 5050C
Question Installatie / Activatie Ubee uvw3200

Gisteren aan de slag gegaan met het alles-in-1 extra pakket. Tot nu nam ik alleen digitale TV af van Ziggo. Stap 1 goed doorlopen. TV beeld is nog steeds goed.
Daarna stap 2: modem installeren en activeren. Lampje Tel1 blijft knipperen en tel2 brand niet. Volgens de documentatie zouden beiden moeten branden voor je door zou kunnen met de rest van de procedure. Lang gewacht (uur) en daarna stroom eraf (30sec) en weer erop. Zelfde probleem. Dit gisteren nog 2x herhaald en ook vanochtend 2x. Zelfde resultaat.

Toen toch maar geprobeerd om een computer aan te sluiten. Ik zie dat die netjes een IP-adres krijgt (192.168.178.10). Ik kan ook pingen naar de router. Pingen naar een server op internet levert "Request timed out." op.
Dat kan natuurlijk kloppen want de modem is nog niet geactiveerd. Maar hoe doe je dat? Als ik in de adresbalk zoals aangegeven "Activatie" typ, maakt mijn browser daar een zoekopdracht bij google van en die leidt uiteraard nergens toe. http://activatie geeft ook geen resultaat.

Iemand tips (voor ik Ziggo ga bellen)?

Groeten, Arjen
Oud 13 juni 2011, 11:38
richhanz's schermafbeelding
richhanz richhanz is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus, Ubee EVW3200 Wi-Fi modem
DTV: iHDR-5050C
Standaard

Dat klinkt heel erg hetzelfde als wat ik had, hier beschreven, bij mij bleef de tel1 led knipperen en de tel2 led uit.

Eenmaal actief branden de leds zo (ook niet helemaal volgens de beschrijving):
Oud 13 juni 2011, 11:43
ArjenVM's schermafbeelding
ArjenVM ArjenVM is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra
DTV: Humax 5050C
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door richhanz Bekijk bericht
Dat klinkt heel erg hetzelfde als wat ik had, hier beschreven, bij mij bleef de tel1 led knipperen en de tel2 led uit.

Eenmaal actief branden de leds zo (ook niet helemaal volgens de beschrijving):
Beginnersfoutje... Ik had de proxy van mijn andere provider nog ingesteld staan, ook voor LAN. Tsja en dat werkt die Activatie URL niet. Proxy uit, URl opgeroepen en activeren maar. Daarna exact dezelfde situatie met lampjes. Dat lijkt dus te kloppen, dank voor die foto!
Oud 13 juni 2011, 12:21
Amsterdam48's schermafbeelding
Amsterdam48 Amsterdam48 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra, Ubee Wi-Fi, TV Plus
DTV: Humax HD5200. Humax Dongle
Standaard

Als het activeren niet lukt, bel dan de helpdesk.
Wordt de modem op afstand geactiveerd.
Tel1 moet branden (als modem geactivee4rd is) Tel2 staat uit, tenzij er een abonnement voor 2 nummers zijn
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArjenVM Bekijk bericht
Gisteren aan de slag gegaan met het alles-in-1 extra pakket. Tot nu nam ik alleen digitale TV af van Ziggo. Stap 1 goed doorlopen. TV beeld is nog steeds goed.
Daarna stap 2: modem installeren en activeren. Lampje Tel1 blijft knipperen en tel2 brand niet. Volgens de documentatie zouden beiden moeten branden voor je door zou kunnen met de rest van de procedure. Lang gewacht (uur) en daarna stroom eraf (30sec) en weer erop. Zelfde probleem. Dit gisteren nog 2x herhaald en ook vanochtend 2x. Zelfde resultaat.

Toen toch maar geprobeerd om een computer aan te sluiten. Ik zie dat die netjes een IP-adres krijgt (192.168.178.10). Ik kan ook pingen naar de router. Pingen naar een server op internet levert "Request timed out." op.
Dat kan natuurlijk kloppen want de modem is nog niet geactiveerd. Maar hoe doe je dat? Als ik in de adresbalk zoals aangegeven "Activatie" typ, maakt mijn browser daar een zoekopdracht bij google van en die leidt uiteraard nergens toe. http://activatie geeft ook geen resultaat.

Iemand tips (voor ik Ziggo ga bellen)?

Groeten, Arjen

Amsterdam48
Oud 14 juni 2011, 10:09
sneeuwmanneke's schermafbeelding
sneeuwmanneke sneeuwmanneke is offline
Junior Member

DTV: Humax
Standaard Activatie modem

Ik heb het gisteren bij mijn vader geactiveerd:
- firewall moest uit
- virusscanner moest uit
- pop op blokkering uit..

En nog werkte het niet... totdat een foutmelding het lichtje deed branden bij mij.. ik had ooit de OPEN DNS ip adressen ingevuld bij de eigenschappen van de IPv4 verbinding... toen ik deze op "automatisch verkrijgen van DNS" zette, werkte het en kwam ik op de activatie pagina.

Daarna was het modem nog ruim 10 minuten software aan het bijwerken en daarna werkte het netjes op de 40mbit (alles-in-een plus)
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Favorieten/bladwijzers

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten