Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Storingen

Mededelingen

Storingen Zijn er algemene internet storingen en problemen in bepaalde regio's of producten ? Discussieer er hier over.

Discussie gesloten

Discussietools Weergave
Oud 26 mei 2011, 15:22
tierama's schermafbeelding
tierama tierama is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-een Ubee
DTV: ?
Standaard Frequentie veranderen in Ubee modem?

Sinds gisteren kan alleen mijn laptop nog verbinding krijgen met het netwerk, het signaalsterkte is met de helft verminderd. Mijn andere apparaten zoals de IPAD, Iphone en Samsung Galaxy niet meer.

Vanochtend met een aller behulpzame Ziggo mederwerker aan de lijn gezetten en die heeft de modem/router op afstand uitgelezen. Bleek een foutmelding te zijn, heeft de modem gereset en het probleem was opgelost.

Helaas na 1,5 uur weer geen verbinding mogelijk. Zelf de modem gereset en nog steeds problemen. Dus maar Ziggo gebeld en dat ging niet helemaal lekker.

Ik kreeg te horen dat de IPAD ed, niet ondersteunende appaaraten zijn en na het uitlezen van de modem er niets aan de hand was. De enige oplossing is de frequenties veranderen in de Modem zelf. Op de vraag hoe: ja stekker er in en veranderen.

Ik ben een beetje technisch maar op dit vlak niet.

Weet iemand hoe ik dit moet aanpakken?

Alvast bedankt,
Tierama
Oud 26 mei 2011, 17:02
Amsterdam48's schermafbeelding
Amsterdam48 Amsterdam48 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra, Ubee Wi-Fi, TV Plus
DTV: Humax HD5200. Humax Dongle
Standaard

Ik neem aan dat de helpdesk bedoelt heeft bij het veranderen van de frequentie, de keuze of 2.4 Ghz of 5.0 Ghz.
Staan alle apparaten die je wilt aansluiten gelijkvloers, dus op dezelfde verdieping als de Wi-Fi modem, dan is de 5.0 Ghz een goede optie.
Anders uitwijken naar de 2.4 Ghz.
Log hiervoor in op de modem, ga naar geavanceerde instellingen en vervolgens naar Wireless.
Verander daar de frequentie en wijzig eventueel een kanaal en de bandbreedte.

Ipads worden inderdaad niet ondersteunt door Ziggo, wel door Serivice+.
Maar heb je een goed werkende laptop/desktop verbinding, dan kun je die instellingen binnen het Wi-Fi gedeelte van de Ipad zetten.
succes.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tierama Bekijk bericht
Sinds gisteren kan alleen mijn laptop nog verbinding krijgen met het netwerk, het signaalsterkte is met de helft verminderd. Mijn andere apparaten zoals de IPAD, Iphone en Samsung Galaxy niet meer.

Vanochtend met een aller behulpzame Ziggo mederwerker aan de lijn gezetten en die heeft de modem/router op afstand uitgelezen. Bleek een foutmelding te zijn, heeft de modem gereset en het probleem was opgelost.

Helaas na 1,5 uur weer geen verbinding mogelijk. Zelf de modem gereset en nog steeds problemen. Dus maar Ziggo gebeld en dat ging niet helemaal lekker.

Ik kreeg te horen dat de IPAD ed, niet ondersteunende appaaraten zijn en na het uitlezen van de modem er niets aan de hand was. De enige oplossing is de frequenties veranderen in de Modem zelf. Op de vraag hoe: ja stekker er in en veranderen.

Ik ben een beetje technisch maar op dit vlak niet.

Weet iemand hoe ik dit moet aanpakken?

Alvast bedankt,
Tierama

Amsterdam48
Oud 27 mei 2011, 12:35
tierama's schermafbeelding
tierama tierama is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-een Ubee
DTV: ?
Standaard

Bedankt voor je reactie. Op "wonderbaarlijke"wijze hebben wij een super verbinding en alles is weer aan gesloten. Nog even afwachten of het zo blijft.
Groetjes,
Tierama
Oud 27 mei 2011, 13:53
monnik's schermafbeelding
monnik monnik is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1-Plus/Ubee-modem/Time Capsule n
DTV: Humax IR-FOX C
Standaard

En toch ... er wordt door Ziggo niet zo goed gecommuniceerd.
Een storing wordt meestal wel gemeld, maar dat de internetsnelheid plotseling halveert, terwijl die lange tijd toch goed is, geeft te denken.
Rekeninghoudende met de beperking van een 54G router, ben ik niet ontevreden met 29/3.8 Mbits, maar wat als de download zo maar daalt tot de helft?

Trouwens, wat mij stoort is dat Apple apparaten, zoals iPad e.d. niet worden ondersteund. Maar is dat zo? Nee, want bijv. het nieuwe WiFi modem werkt, volgens de gebruiksaanwijzing, net zo goed voor Windows en Apple.
Kijk eens bij 'hulp-bij-draadloos-internet ', daar staat Mac OS X wel degelijk bij.
En is iPad eigenlijk ook niet een computer als een iMac enz.

Ondersteunen is een must. Nou ja, daar is bij een Apple apparaat niet zoveel voor nodig.
Oud 27 mei 2011, 14:07
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member
Site Admin

Ziggo Internet: Ai1X|EVM-3200|WNDR-3700 (OpenWRT)
DTV: CI+1.3 LG|CI+ Samsung|Humax 5050|Humax 5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monnik Bekijk bericht
Ondersteunen is een must. Nou ja, daar is bij een Apple apparaat niet zoveel voor nodig.
Met "niet ondersteunen" bedoelt Ziggo, dat ze je niet gaan helpen om de Ipad te configureren. De helpdesk heeft daar geen kennis van.
Met een PC kunnen ze je wel tips geven hoe ip-adressen en zo in te stellen.

Uiteraard kan een Ipad wel via het draadloze modem werken.
Overigens staan er voor Ipad en Iphone ook diverse handleidingen online op de website van Ziggo hoe je de boel moet instellen voor email en zo.

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Storingen

Favorieten/bladwijzers

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten