Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Discussie gesloten

Discussietools Weergave
Oud 8 mei 2011, 15:31
Puntenburg's schermafbeelding
Puntenburg Puntenburg is offline
Junior Member

Ziggo Internet: geen
Thumbs down Afstandsbediening werkt niet

Kan iemand mij helpen? Ik heb een digitale humaxbox maar sinds kort kan ik mijn afstandsbediening (humax 505) niet meer gebruiken. Heb er nieuwe batterijen in gedaan. De digitale box kan ik wel handmatig bedienen. De enige knop van de afstandsbedeining waar de box op reageert als ik die geactiveerd heb is knop 2. Dus alles doet het wel maar kan alleen verder niks met mijn afstandsbediening regelen.
Valt er nog iets uit te proberen om dit te verhelpen of moet ik aan een nieuwe afstandsbediening?
Oud 8 mei 2011, 17:08
TheGrouch's schermafbeelding
TheGrouch TheGrouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Nee, glasvezel 600/600 icm Vigor1000Vn | Linksys WRT320N (als AP) | VigorAP800
DTV: TV Extra + Film1 icm Humax iHDR-5050c (3x) | Humax iHDR-5200c | Neotion CI+
Standaard

Staat de ab wel in pvr mode?
Licht het lampje met PVR op als je een toets indrukt?
Oud 9 mei 2011, 14:05
Junior Member

Thumbs down afstandsbediening werkt niet

bedankt voor je reactie
ben nogal een digibeet... wat bedoel je precies met ab en pvr?
zit nu op mijn werk maar volgens mij zit er op afstandsbediening zelf geen lampje
Oud 9 mei 2011, 14:36
Junior Member

Thumbs down afstandsbediening werkt niet

ok ab is afstandsbediening

maar voor alle duidelijkheid het gaat om de box (decoder) welke via de kabel tv digitale kanalen ontvangt en naar mijn tv doorgeleid
en waarin je een zgn. smartcard moet stoppen.
Die decoder werkt dus wel handmatig. Daar zitten maar 4 knoppen op:
aan/uit tv/radio en channel up en channel down.

ab kan dus niet met die decoder communiceren alleen (vreemd genoeg)
heeft-ie wel een paar keer gereageerd op het 2-knopje van de ab.
Dus blijkbaar heeft hij wel contact maar reageert decoder verder op geen enkel ander ab-signaal
Oud 9 mei 2011, 15:20
TheGrouch's schermafbeelding
TheGrouch TheGrouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Nee, glasvezel 600/600 icm Vigor1000Vn | Linksys WRT320N (als AP) | VigorAP800
DTV: TV Extra + Film1 icm Humax iHDR-5050c (3x) | Humax iHDR-5200c | Neotion CI+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puntenburg Bekijk bericht
volgens mij zit er op afstandsbediening zelf geen lampje
Bijna helemaal bovenaan zitten 4 knoppen:
PVR - TV - DVD - AUDIO

Als je een knop indrukt (bijvoorbeeld OK), dan zal een van deze 4 knoppen rood oplichten om aan te geven in welke mode de AB staat.
Als dat niet PVR is, dan zal de humax (=PVR) niet naar je AB luisteren.
Je kunt de AB terug in PVR mode zetten door op PVR te drukken.

Mogelijk heb je een keer per ongeluk op TV of DVD of AUDIO gedrukt.
Oud 10 mei 2011, 11:55
Junior Member

Smile afstandsbediening werkt niet

Bedankt the Grouch!

Nee, geen enkel knopje geeft reactie. Heb inmiddels ZIGGO-helpdesk gebeld. Ik had geluk dat het nog net binnen mijn garantieperiode van 2 jaar valt (verloopt 21 mei!!!) dus de (moet zeggen) zéér behulpzame helpdeskmedewerker heeft een nieuwe ab voor me besteld.
Het oude AB-model rs 505 is niet meer in gebruik dus ik krijg een modernere versie. Als ik die met handleiding ontvang hoef ik alleen de code van mijn decoder in te toetsen en moet ik de decoder weer via ab kunnen bedienen. Ik hou je op de hoogte of dit gelukt is.
Oud 10 mei 2011, 13:04
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puntenburg Bekijk bericht
Bedankt the Grouch!

Nee, geen enkel knopje geeft reactie. Heb inmiddels ZIGGO-helpdesk gebeld. Ik had geluk dat het nog net binnen mijn garantieperiode van 2 jaar valt (verloopt 21 mei!!!) dus de (moet zeggen) zéér behulpzame helpdeskmedewerker heeft een nieuwe ab voor me besteld.
Het oude AB-model rs 505 is niet meer in gebruik dus ik krijg een modernere versie. Als ik die met handleiding ontvang hoef ik alleen de code van mijn decoder in te toetsen en moet ik de decoder weer via ab kunnen bedienen. Ik hou je op de hoogte of dit gelukt is.
Over welke afstandsbediening hebben we het nu precies? De afstandsbediening van de Humax 5050C heeft de type-aanduiding RM-F01.

Er zijn inderdaad wel twee varianten van dit type in omloop, die stom genoeg precies dezelfde type-aanduiding (en precies hetzelfde uiterlijk) hebben. De 'oude' versie werkt met 4-cijferige codes voor TV en DVD, en de 'nieuwe' met 3-cijferige codes. Ik prefereer de oude, omdat de nieuwe afstandsbediening een bug bevat waardoor de Humax van kanaal wisselt als je de TV ermee bedient.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Favorieten/bladwijzers

Labels
afstandsbediening

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten