Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Digitale TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo en algemene vragen over de ontvangst van digitale TV. Vragen over bepaalde types ontvangers en TV's kunnen beter in de specifieke forums van elk merk/type ontvanger gesteld worden.

Discussie gesloten

Discussietools Weergave
Oud 13 september 2010, 11:25
Bartkanters's schermafbeelding
Bartkanters Bartkanters is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Z2 Ubee
DTV: Ci+ Module
Standaard Ci+ module storing ???

k heb sindskort een Ci+ module voor mijn Samsung 40C6000 LED tv gekocht om de digitale en HD zenders van Ziggo te kunnen ontvangen.
Nu zit ik met het probleem dat ik telkens wanneer ik de tv aandoe dat ik de Ci+ module er uit en opnieuw er in moet steken om de smartcard uit te kunnen lezen.
Het lijkt mij niet meer dan logisch dat dit eigenlijk niet zou hoeven en dat wanneer ik de tv aanzet gelijk deze zenders tot mijn beschikking zou moeten hebben.
De Tv heeft de laatste software update al gehad maar dit heeft geen effect tot het goed functioneren van de Ci+ module.
De Module is gecertificeerd voor Ziggo. (Merk: Neotion)
Het gebeurd wanneer ik de tv na 5 minuten uitzet en daarna gelijk weer aan maar ook wanneer deze de hele nacht uitgeweest is.
Al wacht ik 10 seconden of een kwartier de melding van controleer Smartcard en of Module komt pas wanneer ik deze opnieuw in de tv steek.
Als ik de tv aanzet zonder dat ik aan de module zit zal ik moeten wachten tot ik een ons weeg om de digitale zenders te kunnen ontvangen.

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen ?

Laatst gewijzigd door Bartkanters; 13 september 2010 om 11:37
Oud 13 september 2010, 12:09
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra,Cisco EPC 3925
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Humax IR-Fox en Panasonic TU-DC40RD
Standaard

Je kan de chip op de kaart reinigen met een dood ordinair gummetje,meestal is dit voldoende.
Oud 13 september 2010, 13:22
Junior Member

Standaard

Ook al is de smartcard nieuw ?
Oud 14 september 2010, 08:58
Junior Member

Standaard

Kick
Oud 14 september 2010, 10:20
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra,Cisco EPC 3925
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Humax IR-Fox en Panasonic TU-DC40RD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartkanters Bekijk bericht
Ook al is de smartcard nieuw ?
Het maakt het iets minder waarschijnlijk ja, maar probeer eens aan de achterkant,waar de chip niet zit,een papiertje mee te schuiven als je de kaart insert in de module, wel zo dat je het er weer uit kan halen,het lijkt er een beetje op dat de pennetjes in de module geen goed kontakt maken met de chip op de kaart.
Dat zou kunnen verklaren dat ie het in een decoder wel doet.
Ik had het zelfde met de simkaart in mijn telefoon,daar kon ik gelukkig de pennetjes iets van oplichten.
Het idee is dat je de kaart iets dikker maakt zodat de chip echt goed tegen de pennetjes wordt gedrukt,plakband of andere rommel laat vaak los door de warmte maar aangedrukt met een papiertje helpt vaak.
Duw wel de module er goed in,ik had in mijn samsung ook dat de module er goed in leek te zitten maar toen ik wat door duwde voelde je dat ie nog een stukje verder kon.

De melding controleer smartcard en of module is een rare melding,er wordt eigenlijk gezegd dat de smartcard en module worden gecontroleerd,niet dat JIJ dat moet doen,maar zo lijkt het wel.

Laatst gewijzigd door G.bruiker; 14 september 2010 om 10:28
Oud 14 september 2010, 10:43
Junior Member

Standaard

Ik zal het vanavond eens proberen eens kijken of het effect heeft
Oud 14 september 2010, 19:12
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartkanters Bekijk bericht
k heb sindskort een Ci+ module voor mijn Samsung 40C6000 LED tv gekocht om de digitale en HD zenders van Ziggo te kunnen ontvangen.
Nu zit ik met het probleem dat ik telkens wanneer ik de tv aandoe dat ik de Ci+ module er uit en opnieuw er in moet steken om de smartcard uit te kunnen lezen.
Het lijkt mij niet meer dan logisch dat dit eigenlijk niet zou hoeven en dat wanneer ik de tv aanzet gelijk deze zenders tot mijn beschikking zou moeten hebben.
De Tv heeft de laatste software update al gehad maar dit heeft geen effect tot het goed functioneren van de Ci+ module.
De Module is gecertificeerd voor Ziggo. (Merk: Neotion)
Het gebeurd wanneer ik de tv na 5 minuten uitzet en daarna gelijk weer aan maar ook wanneer deze de hele nacht uitgeweest is.
Al wacht ik 10 seconden of een kwartier de melding van controleer Smartcard en of Module komt pas wanneer ik deze opnieuw in de tv steek.
Als ik de tv aanzet zonder dat ik aan de module zit zal ik moeten wachten tot ik een ons weeg om de digitale zenders te kunnen ontvangen.

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen ?
Wij hebben van CAIW ook vernomen, dat zij enkele vergelijke problemen hebben geconstateerd. Het probleem is voorgelegd aan Neotion en sinds deze week in onderzoek.
Oud 15 september 2010, 08:38
Junior Member

Standaard

Hallo Ziggo,

Als het probleem is wat veroorzaakt wordt door de fabrikant van de modules kan ik deze dan tzt omruilen voor een goed functionerende versie ?

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Digitale TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Favorieten/bladwijzers

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten