Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Digitale Irdeto kabelontvangers > Algemene ontvanger informatie en nieuws

Mededelingen

Algemene ontvanger informatie en nieuws Hier lees je nieuws en informatie op het gebied van Irdeto kabel ontvangers

Discussie gesloten

Discussietools Weergave
Oud 11 juni 2010, 11:24
StephanV's schermafbeelding
StephanV StephanV is offline
Junior Member

Standaard Wat houdt "Ziggo Gecertificeerd" in?

Naar aanleiding van het topic: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=26012 vroeg ik mij af wat volgens jullie (en volgens Ziggo) "Ziggo Gecertificeerd" inhoudt wanneer dit in advertenties wordt gebruikt.

Zoals te lezen in dat topic, heb ik de LE37C530 gekocht bij de Makro, naar aanleiding van hun advertentie.

Nou ik ben gister bij de klantenservice van de Makro geweest en ik heb zelden zo iets raars gehoord. Ik deed daar het verhaal dat ik een tv kocht naar aanleiding van de advertentie in de Makro folder. Hierin stond groot 'Ziggo gecertificeerd' en de verdere specificaties waren ook erg prima. Toen ik besloot de tv te halen heb ik nadrukkelijk de aanwezige verkoper gevraagd of de tv Ziggo gecertificeerd was, en deze beaamde dit.

Toen ik mijn Ziggo abbonnement wilde afsluiten, kwam ik op de subsite 'ziggo gecertificeerde modellen' en zag dat de tv geen certificaat had. Na wat verder zoeken kwam ik op dit forum terecht, waarna ik ook telefonisch contact heb gezocht met Ziggo. Aangezien er duidelijk uit kwam (ook via Anoniem op dit forum) dat dit type toestel geen Ziggo certificaat heeft of ooit zal hebben, wilde ik dit verhaal voorleggen aan de Makro klantenservice.

De medewerker van de klantenservice (van de desbetreffende afdeling) vertelde mij dat de Makro (en dus ook hij) het 'ziggo gecerficiteerd' kan hanteren, wanneer de tv op dit moment werkt met Ziggo. Om het werkent te krijgen kreeg ik een 3 tal a4tjes in mn hand gedrukt die volgens een 'truukje' de module werkent zou krijgen. Toen ik hem vertelde dat dit natuurlijk een rare manier van adverteren is, er is immers geen ziggo certificaat, werd hij zichtbaar geirriteerd en vroeg mij "wat ik nou eigenlijk wilde'. Hij gaf mij de keuze OF geld terug, OF tv meenemen incl 3 a4tjes. Ik vertelde hem (dit gedeelde heeft zich zeker 4 keer herhaalt) dat ik OF enige vorm van garantie wide krijgen dat deze tv zeker net zo goed zal werken als een tv die WEL ziggo gecertificeerd is, of een gelijkwaardig product krijg (94cm, fullhd, ziggo gecerfiticeerd), wat ik immers heb gekocht.

De medewerker werd steeds bozer en reageerde op de garantievraag met "JA MAAR IK KAN OOK NIET GARANDEREN DAT DE TV HET OVER 2 JAAR UBERHAUBT NOG DOET". Nogmaals werd mij de keuze gesteld, OF geld terug OF met mn 3 a4tjes de tv mee nemen.

Ik heb gekozen voor dit laatste, aangezien deze misleidende reclame van de Makro + het onbehoorlijke gedrag van de Makro medewerker niet opwoog tegen de 475 euro waarmee ik dan zou afdruipen. Daarbij heb ik nog zeker 16 dagen om mijn geld terug te krijgen

Wat ik erg raar vind is dat de Makro dus met 'Ziggo gecertificeerd' adverteert, zonder dat hier enige sprake van is. Van wat ik van artikel 194 van het burgerlijke wetboek (boek 6, titel 3) begrijp, is dit zeker een vorm van misleidende reclame.

Voordat ik een boze mail naar Ziggo en/of de Makro stuur over het adverteren, ben ik toch wel benieuwd wat deze certificering inhoudt. Daarom dus de vraag wat het deel "Ziggo Gecertificeerd" inhoud volgens jullie.
Oud 11 juni 2010, 12:11
mesa57's schermafbeelding
mesa57 mesa57 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1 Extra met Ubee EVM3200 en WNDR3700
DTV: CI+ Cam (Sony) / Humax 5000/5300 / Cisco 8455
Standaard

Certificering is het proces waarbij Ziggo, en niemand anders, kijkt of het toestel met de Ci+ cam modules van Neotion / Smit, de smartcard van Ziggo en het het digitaal signaal van Ziggo goed werkt. Ziggo publiceert die lijst, en als het toestel daar niet op staat is het niet gecertificeerd.

Verder zei anoniem al :
Citaat:
De Makro mag geen Ziggo geschikt kenmerk voeren, omdat er uberhaupt nog niets gecertificeerd is, ongeacht of het nu wel of niet aangeboden is voor certificering.
Als een toestel gecertificeerd is, betekent dat niet dat je Ziggo er op kunt aanspreken als het niet werkt.
Oud 11 juni 2010, 12:12
Amsterdam48's schermafbeelding
Amsterdam48 Amsterdam48 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra, Ubee Wi-Fi, TV Plus
DTV: Humax HD5200. Humax Dongle
Standaard

Wat dit betekent kunt u hier lezen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StephanV Bekijk bericht
Naar aanleiding van het topic: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=26012 vroeg ik mij af wat volgens jullie (en volgens Ziggo) "Ziggo Gecertificeerd" inhoudt wanneer dit in advertenties wordt gebruikt.

Amsterdam48
Oud 11 juni 2010, 12:56
Junior Member

Standaard

Goed, wellicht op een andere manier geformuleerd:

Wat mag ik verwachten van een TV die wordt aangeboden met "Ziggo gecertificeerd" ten opzichte van een TV die dit niet is?

Beide hebben een CI+ module!
Oud 11 juni 2010, 13:05
mesa57 mesa57 is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StephanV Bekijk bericht
Wat mag ik verwachten van een TV die wordt aangeboden met "Ziggo gecertificeerd" ten opzichte van een TV die dit niet is?
Aangeboden als gecertificeerd betekent niet dat hij gecertificeerd is. Dat moet je dus controleren bij Ziggo.
En als hij gecertificeerd is, kun je verwachten dat de combinatie werkt.
CI+ houdt niet in dat e.e.a. met de Ziggo componenten en signaal werkt.
CI+ is niets meer dan een internationale standaard en een voorwaarde dat het eventueel zou kunnen gaan werken met de Ziggo componenten. Maar zeker geen garantie dat het werkt.
Oud 11 juni 2010, 13:08
Junior Member

Standaard

Dus dan mag een bovenstaande advertentie van Makro toch niet? De veronderstelling dat het NU werkt, garandeerd geenzins een 'ziggo certificaat'.
Oud 11 juni 2010, 13:16
mesa57 mesa57 is offline
Senior Member

Standaard

Lijkt me ook niet he, zoals Anoniem al schreef.
Ze mogen hooguit zeggen "Werkt met Ziggo CI+ cam" of zoiets.
Maar niet dat het toestel gecertificeerd is als dat niet zo is.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Digitale Irdeto kabelontvangers > Algemene ontvanger informatie en nieuws

Favorieten/bladwijzers

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten