• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Humax iRHD-5100c

Status
Not open for further replies.
M

mod-5

De nieuwe Humax iRHD-5100c wordt de opvolger van de Humax iRHD-5000c.
productafbeeldingiRHD-5100c.jpg


Volgens Humax was het uitgangspunt bij de ontwikkeling van deze HD ontvanger de bewezen kwaliteit en het spreekwoordelijke gebruiksgemak.

Haarscherpe HDTV-weergave.
Een snelle en grafisch hoogwaardige EPG.
Laag energieverbruik. Maximaal 18 watt tijdens gebruik en minder dan 1 Watt in standby.
2 USB aansluitingen waarop een externe harddisk aangesloten kan worden.
De iRHD-5100c is dus niet voorzien van een interne harddisk.

De iRHD-5100c heeft 1 tuner.

Enkele belangrijke features die de 5100c aan boord heeft:

2 USB aansluitingen[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]. [/FONT]

[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Netwerkaansluiting. [/FONT]

[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]PVR functionaliteit bij aansluiting van een externe harddisk (los verkrijgbaar):[/FONT]
- opnemen in HD-kwaliteit
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]- timeshift: live uitzending pauzeren en terugspoelen[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]De volgende bestandsformaten worden ondersteund:[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]EXT2, EXT3, FAT12/16/32, NTFS(only read)[/FONT]

[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Voorbereid voor DLNA (mediabestandsuitwisseling)*[/FONT]

[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Voorbereid voor HUMAX TV-portal (internet)* [/FONT]

* Via software update​


De verwachte leverdatum ligt rond eind mei/begin juni.
Adviesprijs 199 Euro.

Kijk voor meer informatie en alle specificaties op de site van MyHumax en Copaco.
 
HUMAX iRHD-5100c (Opvolger HUMAX iRHD-5000c)

Ik kom er zo net achter dat Humax een nieuwe decoder heeft gelanceerd....... en wel de HUMAX iRHD-5100c

Mod-edit: Bericht was integraal overgenomen en tevens zonder link naar de originele website. Omdat hier al wel een reactie op gegeven was door anoniem, bericht ingekort en verplaatst naar dit nieuwe subforum wat al voorbereid was.

De Humax iRHD-5100c en DLNA.
Wat de Humax iRHD-5100c nu werkelijk zo bijzonder maakt is dat u - na update - digitale TV-programma's, die u via de kabel ontvangt, via het huisnetwerk direct op een DNLA gelabelde TV kunt afspelen of op een DNLA gelabeled opslagmedium kunt opslaan om later te bekijken. U kunt dus met één ontvanger op verschillende plaatsen in huis genieten van digitale/HDTV.
 
Last edited by a moderator:
Ik kom er zo net achter dat Humax ene nieuwe decoder heeft gelanceerd....... en wel de HUMAX iRHD-5100c

De Humax iRHD-5100c en DLNA.
Wat de Humax iRHD-5100c nu werkelijk zo bijzonder maakt is dat u - na update - digitale TV-programma's, die u via de kabel ontvangt, via het huisnetwerk direct op een DNLA gelabelde TV kunt afspelen of op een DNLA gelabeled opslagmedium kunt opslaan om later te bekijken. U kunt dus met één ontvanger op verschillende plaatsen in huis genieten van digitale/HDTV.

Deze ontvanger is nog niet dlna gecertificeerd en ondersteunt alleen Digital Media Player, geen Digital Media Server. Content opgeslagen op door de 5100 kan niet geshared worden omdat DMS niet ondersteund wordt. De 5100 kan wel media afspelen die beschikbaar is op andere DMS('s) die op het DLNA netwerk zijn aangesloten.
 
Is enkel een HDD van humax zelf mogelijk? Of kan ik gewoon een universele USB HDD inpluggen en later dit bijv. naar pc converteren?

(ik ben hier niet zo in thuis, excuus mocht hierboven al het antwoord verscholen zitten maar ik weet helemaal niets van DLNA en media servers)
 
leuk dat er nieuwe humax kasten zijn... maaaaaaaaar waarom hebben ze geen ingebouwd interactieve decoder???

dat is wel nodig... anders moet je ook een aparte interactieve decoder aanschaffen.
 
leuk dat er nieuwe humax kasten zijn... maaaaaaaaar waarom hebben ze geen ingebouwd interactieve decoder???

dat is wel nodig... anders moet je ook een aparte interactieve decoder aanschaffen.


Je bedoelt interactief in zake VOD (video on demand)?
Dat ondersteunt deze decoder niet, daar heb je andere decoders voor, deze vallen ook in een andere prijsklasse.
Het kan natuurlijk wel zo zijn dat Humax met de tijd een nieuwe decoder op de markt brengt welke een tegenhanger is van de Samsung en Cisco VOD HD decoders.
 
Dat ondersteunt deze decoder niet, daar heb je andere decoders voor, deze vallen ook in een andere prijsklasse.

Het zal niet echt de prijsklasse zijn maar de interactieve decoders vallen onder veel strengere eisen wat betreft functionaliteit.
Dus bijvoorbeeld geen mogelijkheid tot archiveren/exporteren van opnames via USB/Netwerk.
Juist de zaken die de huidige Humax decoders zo populair maken.
 
Het zal niet echt de prijsklasse zijn maar de interactieve decoders vallen onder veel strengere eisen wat betreft functionaliteit.
Dus bijvoorbeeld geen mogelijkheid tot archiveren/exporteren van opnames via USB/Netwerk.
Juist de zaken die de huidige Humax decoders zo populair maken.

Helemaal mee eens, maar de prijs is er bij een VOD decoder ook naar, Bedoel ik heb hier zelf ook een Cisco liggen (die ik zo goed als nooit gebruik) De Cisco lag qua prijs destijds veel hoger dan de Samsung die ik nu ff gebruik. Ik zit eigenlijk te wachten, ik wil een nieuwe decoder, maar ben ook aan het kijken voor een nieuwe TV, mijn voorkeur gaat uit naar Philips LED.

Ik doe niets met het VOD gebeuren behalve de decoder als PVR gebruiken.
Heb dus zitten tewijfelen over een 5050C, echter lees ik dat hier ook een opvolger van komt over niet al te lange tijd...

Mijn droom; +/-47" Ambilight, LED, CI+ met opname/pvr functie in de tv...
Met name dat laaste zal wel niet gaan lukken...
 
Het zal niet echt de prijsklasse zijn maar de interactieve decoders vallen onder veel strengere eisen wat betreft functionaliteit.
Dus bijvoorbeeld geen mogelijkheid tot archiveren/exporteren van opnames via USB/Netwerk.
Juist de zaken die de huidige Humax decoders zo populair maken.

Ah dat is een probleem.

Maar daar hebben we voor HDMI en HDCP voor. Buiten HDCP kun je de films niet bekijken.

Het is voor ons veel gemakkelijker, want dan hoef je geen een losse interactieve decoder kopen. Het bespaart veel ruimte.
Volgens mij willen veel mensen graag een PVR decoder met twinturner en ook een ingebouwd interactieve tv decoder/onderdeel.

Soooooo Humax come on... please!
 
Mijn droom; +/-47" Ambilight, LED, CI+ met opname/pvr functie in de tv...
Met name dat laaste zal wel niet gaan lukken...

toch wel, alleen voorlopig nog met een enkele tuner / opname. De oplossing is gelijk aan de humax 5100, waarbij ook gebruik wordt gemaakt van een externe HDD,
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top