Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo


Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 december 2009, 17:16
Marzzz's schermafbeelding
Marzzz Marzzz is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Locatie: Santpoort-Noord
Ziggo Internet: ZIGGO Alles-in-1-plus
DTV: CISCO HD PVR
Berichten: 4
Standaard NED1 en NED2 geven E52 (Geen signaal)

Hoi lotgenoten

ik heb sinds een kleine 2 maanden de CISCO HD PVR ontvanger. Op zich werkt het allemaal prima. Ik heb goeie coax-kabels etc. gekocht, maar NED 1 en NED2 geven een E52 "geen signaal" melding. NED3 (HD) doet het wél perfect! Net als de rest trouwens, hoewel Film1 en film 1.2 soms ook volledig gescrambled zijn (Film 1.6 HD is trouwens altijd perfect!).
Op kanaal 71 en 72 zitten de "gewone" versies van NED1 en NED2 en die doen het wél goed............?
Als ik dus ga zappen vanaf NED1 naar de rest, dan moet ik van 71, 72, naar 3 en dan gewoon verder naar 4, 5, etc.

Heeft iemand een tip?


Groet,

Marzzz
  #2  
Oud 1 december 2009, 22:34
williamshake's schermafbeelding
williamshake williamshake is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 1 december 2009
Locatie: planet
Ziggo Internet: geen
DTV: cisco/samsung HD360
Berichten: 16
Standaard

Ned 1-2 HD worden op dezelfde frequentie uitgezonden(824 Mhz meen ik), Ned 3 op een aparte frequentie (836 Mhz), vermoedelijk is er bij jou een apparaat wat een storing veroorzaakt op je coax kabel op de frequentie van ned 1-2. Je geeft aan dat je een goede coax kabel hebt aangeschaft, je verteld alleen niet wat voor een. Zit het kabel keurmerk op de kabel?
Het zelfde verhaal geldt eigenlijk voor je film kanalen echter heb je hier gelukkig wel beeld maar scrambled zeg je. Als je afstemt op 1 van de filmkanalen waar je dit hebt kun je door naar menu-instellingen-info zien wat de ber-waarde (bit error rate) doet, deze moet op 0 staan. Zie je deze verspringen dan weet je dat er iets op je kabel stoort.

Succes.
  #3  
Oud 4 december 2009, 19:59
gjvholland's schermafbeelding
gjvholland gjvholland is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 5 juli 2009
Locatie: Veenendaal / casema
Berichten: 2
Standaard hetzelfde probleem

Dag,

Ik heb exact hetzelfde probleem.
Monteur is er al 3 uur mee bezig geweest, maar krijgt het probleem nog niet verholpen.
Heb een nieuwe cisco getest, maar ook zonder resultaat.
Ben benieuwd of hier een oplossing voor gevonden is.
  #4  
Oud 11 december 2009, 14:56
giancarlo_f's schermafbeelding
giancarlo_f giancarlo_f is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 5 juli 2009
Locatie: Best @Home
Berichten: 2
Standaard

Ik had het probleem ook en zelf opgelost...... het bleek dat mijn antenne versterker de 824 Mhz overstuurde. Gelukkig is het een professionele WISI versterker welke geheel regelbaar is. Door het iets terugdraaien van de versterking was het probleem opgelost.

==> wellicht dus checken of je signaal achter een versterker zit
  #5  
Oud 18 december 2009, 09:57
dribbel79's schermafbeelding
dribbel79 dribbel79 is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 18 december 2009
Locatie: Veenendaal, Ziggo
Ziggo Internet: Alles in 1 Plus, Ubee
DTV: Cisco 8455DVB
Berichten: 19
Standaard ITV: Wel Ned. 3 HD, geen Ned. 1 en 2

Hoi,

Zoals in het onderwerp al staat: ik krijg Ned. 3 wel in HD binnen, maar Ned. 1 en 2 niet...
Helpdesk says: ligt aan je kabels, maar ik hoor hier op 't werk dat er een landelijke storing is (die ik nergens kan vinden).

Weet iemand meer?
  #6  
Oud 18 december 2009, 10:22
dribbel79's schermafbeelding
dribbel79 dribbel79 is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 18 december 2009
Locatie: Veenendaal, Ziggo
Ziggo Internet: Alles in 1 Plus, Ubee
DTV: Cisco 8455DVB
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gjvholland Bekijk bericht
Dag,

Ik heb exact hetzelfde probleem.
Monteur is er al 3 uur mee bezig geweest, maar krijgt het probleem nog niet verholpen.
Heb een nieuwe cisco getest, maar ook zonder resultaat.
Ben benieuwd of hier een oplossing voor gevonden is.
Zit ook in Veenendaal en net even Van Wakeren gebeld, zeggen dat het een landelijke storing is.
  #7  
Oud 18 december 2009, 12:50
dribbel79's schermafbeelding
dribbel79 dribbel79 is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 18 december 2009
Locatie: Veenendaal, Ziggo
Ziggo Internet: Alles in 1 Plus, Ubee
DTV: Cisco 8455DVB
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giancarlo_f Bekijk bericht
Ik had het probleem ook en zelf opgelost...... het bleek dat mijn antenne versterker de 824 Mhz overstuurde. Gelukkig is het een professionele WISI versterker welke geheel regelbaar is. Door het iets terugdraaien van de versterking was het probleem opgelost.

==> wellicht dus checken of je signaal achter een versterker zit
Kan dit (terugdraaien) van je signaal ook met die meegeleverde signaalversterker? (andere uitgaande poort kiezen)
  #8  
Oud 26 december 2009, 16:59
marniq's schermafbeelding
marniq marniq is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 26 december 2009
Locatie: delft
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dribbel79 Bekijk bericht
Hoi,

Zoals in het onderwerp al staat: ik krijg Ned. 3 wel in HD binnen, maar Ned. 1 en 2 niet...
Helpdesk says: ligt aan je kabels, maar ik hoor hier op 't werk dat er een landelijke storing is (die ik nergens kan vinden).

Weet iemand meer?
Ik heb precies hetzelfde probleem. Waardeloos zappen zo heeft iemand een oplossing?
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen


Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:21.


© 2016 - Ziggo-Gebruikers.nl