Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 1 december 2009, 08:13
wolderingr's schermafbeelding
wolderingr wolderingr is offline
Junior Member

DTV: humax 5050pvr en samsung plasma tv
Standaard In de steek gelaten door Humax

Bij de aanschaf van de Humax 5050 in mei j.l. werd mij door de verkoper verteld dat er een software en firmware update voor dit toestel medio augustus zou uitkomen. Ik heb voor de zekerheid toen maar even met de helpdesk van Humax gebeld en die bevestigden dat. Het is nu december maar nog steeds geen update's. Gisteren weer met de helpdesk gebeld en kreeg tot mijn verbazing te horen dat er waarschijnlijk voor dit toesten geen update's komen maar dat het wordt verwerkt in de opvolger van de 5050. Ik ben zeer teleurgesteld door Humax. Het is tenslotte wel een toestel van ver over de 300 euro he.
Oud 1 december 2009, 08:52
TheGrouch's schermafbeelding
TheGrouch TheGrouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Nee, glasvezel 500/500 icm Vigor2132FVn | KPN dualband WiFi AP (3x)
DTV: TV Plus + Film1 icm Humax iHDR-5050c (3x) | Humax iHDR-5200c | Neotion CI+ | Samsung DCB-H380R
Standaard

Je kunt hier nog meer over lezen in bericht #1 van de bug&wishlist.
De rode teksten van anoniem.
Er komen wel bugfixes (wanneer?), maar geen wishfixes.

Even relativeren, je hebt voor die € 300 wel een mooi werkend apparaat hoor.
Oud 1 december 2009, 09:12
TeunVR's schermafbeelding
TeunVR TeunVR is offline
Member

Ziggo Internet: Basis
DTV: Humax 5050c i.c.m. Panasonic TX-P50G10 en Denon AVR-1909 en natuurlijk PS3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolderingr Bekijk bericht
Gisteren weer met de helpdesk gebeld en kreeg tot mijn verbazing te horen dat er waarschijnlijk voor dit toesten geen update's komen maar dat het wordt verwerkt in de opvolger van de 5050.
Pas op met wat je zegt he! Dit is wel ziggo-gebruikers.nl. Ziggo en Humax kunnen hier niet veel fout doen hoor!
Maar als het waar is wat je zegt dan moeten een aantal mensen bij Ziggo en Humax zich heel diep gaan schamen.
Oud 1 december 2009, 09:18
TeunVR TeunVR is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheGrouch Bekijk bericht
Even relativeren, je hebt voor die € 300 wel een mooi werkend apparaat hoor.
Blijkbaar is niet iedereen het daar mee eens. En terecht. Voor een apparaat van 300,- (destijds 399,-) zitten er veel te veel bugs in die er al heel lang geleden uitgehaald hadden moeten worden. Als hij 100,- had gekost ook trouwens.

Beetje vreemd. Iemand zegt dat hij niet tevreden is met zn apparaat en jij zegt dat hij wel tevreden moet zijn? Volgens mij mag deze persoon dat wel zelf bepalen toch? Of werk je misschien bij Ziggo?
Oud 1 december 2009, 10:11
xahmol's schermafbeelding
xahmol xahmol is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max&Play Max (300 Mb), Technicolor tc7210 (in bridge), Apple AirPort Extreme (2015)
DTV: Samsung Horizon (woonkamer),Humax IR-FOX C (slaapkamer),AnyseeE30TC (PC) en TV Extra.
Standaard

@TeunVR: Op zich eens dat iedereen voor zichzelf mag bepalen of hij tevreden is met de Humax.

Maar wat TheGrouch alleen aangeeft is dat er wel degelijk nog bugfixes komen, alleen geen grote nieuwe features.

En met een uitspraak als 'je werkt zeker voor Ziggo' en 'pas op wat je zegt hier' diskwalificeer je je natuurlijk meteen voor elke serieuze discussie hier.
Kijk als jij kritiek mag hebben, mag iemand anders dat natuurlijk ook, ook als diegene toevallig het niet met je eens is. Maar goed, kennelijk wil je alleen je eigen gelijk halen.

Anyway: Ziggo heeft niets te schamen over de Humax. Humax is verantwoordelijk voor de firmware en de doorontwikkeling voor zover ik weet, niet Ziggo.
En gelukkig maar ook. Ziggo is wel mede verantwoordelijk voor de FW van de Cisco 8455DVB en die heeft VEEL meer issues dan de Humax 5050C. Alles is relatief dus. De Humax is iig oneindig veel beter dan de Cisco, op dit moment het enige alternatief als HDTV PVR.

Overigens wel interessant dat er kennelijk een opvolger van de 5050 aankomt. Wil er in januari één kopen, maar als de vervanger snel komt.... iemand meer info wellicht?
Oud 1 december 2009, 10:25
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TeunVR Bekijk bericht
Pas op met wat je zegt he! Dit is wel ziggo-gebruikers.nl. Ziggo en Humax kunnen hier niet veel fout doen hoor!
Maar als het waar is wat je zegt dan moeten een aantal mensen bij Ziggo en Humax zich heel diep gaan schamen.
Ik zal maar even happen zodat anderen dit niet meer hoeven te doen.

Mijn Humax doet inderdaad niet veel fout, ik heb dit in ieder geval nog niet mogen ervaren.
Ziggo doet in mijn geval ook niet veel fout, eerder veel goed.

Maar goed, alle gekheid op een stokje, je generaliseert nu wel heel erg.
Tegen over ieder persoon die hier positief doet over Humax of Ziggo lopen er ook behoorlijk wat mensen rond die dit niet doen.
Het houdt elkaar over het algemeen redelijk in evenwicht en dat levert vaak ook leuke discussies op.
Nu zijn er altijd mensen waar niet mee te discussiëren valt en dan eindigt de discussie ook vaak in een flamewar richting die persoon.

Maar wat de update aan gaat, de verkoper had gelijk dat er in augustus een update zou komen.
Zoals je in de thread die TheGrouch al aangeeft kunt lezen is deze update afgekeurd.
Het wachten is nu op een update die goedgekeurd is door Ziggo.
Ik hoop in ieder geval dat het wissen sneller zal gaan en dat we de timeshift buffer kunnen opslaan als opname.

P.S. mocht de opvolger meer leuke functies hebben dan de Humax 5050C dan zal ik zeker overwegen om op te waarderen en dan gaat de Humax 5050C mooi Marktplaats op.
Oud 1 december 2009, 10:48
TeunVR TeunVR is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaool Bekijk bericht
Ik zal maar even happen zodat anderen dit niet meer hoeven te doen.
Mijn opmerking was inderdaad bedoeld om mensen te laten happen
En dat is (een beetje) gelukt.
Ik zie alleen gewoon vaak mensen hier klagen over de Humax en de firmware-update die schittert door afwezigheid.
En vaak komt er dan een reactie als: "het is maar goed Ziggo de update heeft afgekeurd" en "het is toch een goed apparaat". Ik heb vaak het idee dat Ziggo niet veel fout kan doen hier.
Terwijl mensen niet voor niks klagen over een apparaat wat in maart gewoon 400 euro kostte.

En of Ziggo wel of niet mede-verantwoordelijk is dat blijft de discussie. Ze zijn indirect mede-verantwoordelijk door er voor te zorgen dat er geen officiële support is voor vrije-markt decoders. Je moet wel heel zeker van je zaak zijn om een DM8000 te kopen met het risico dat hij volgende week niet meer werkt omdat Ziggo dat niet wil hebben. Ding is best duur namelijk.
Oud 1 december 2009, 12:50
TheGrouch's schermafbeelding
TheGrouch TheGrouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Nee, glasvezel 500/500 icm Vigor2132FVn | KPN dualband WiFi AP (3x)
DTV: TV Plus + Film1 icm Humax iHDR-5050c (3x) | Humax iHDR-5200c | Neotion CI+ | Samsung DCB-H380R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TeunVR Bekijk bericht
Blijkbaar is niet iedereen het daar mee eens. En terecht. Voor een apparaat van 300,- (destijds 399,-) zitten er veel te veel bugs in die er al heel lang geleden uitgehaald hadden moeten worden. Als hij 100,- had gekost ook trouwens.
Ik heb 2 humax 5050c's en ik heb nauwelijks last van bugs.
Eigenlijk maar 1 keer mbt de E19 melding, die vrij snel door ziggo is gepatched. De definitieve aanpassing daarvan laat inderdaad (te) lang op zich wachten.
Ik heb een humax al zo een beetje vanaf dag 1 dat hij uitkwam en ik heb er toen zeker geen 399 euro voor betaald

Citaat:
Beetje vreemd. Iemand zegt dat hij niet tevreden is met zn apparaat en jij zegt dat hij wel tevreden moet zijn? Volgens mij mag deze persoon dat wel zelf bepalen toch?
Waar schrijft hij dan dat hij ontevreden is met het apparaat.
Hij schrijft dat hij teleurgesteld is in Humax het bedrijf.
Oud 1 december 2009, 15:38
noname's schermafbeelding
noname noname is offline
Junior Member

DTV: Humax 32"
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolderingr Bekijk bericht
Bij de aanschaf van de Humax 5050 in mei j.l. werd mij door de verkoper verteld dat er een software en firmware update voor dit toestel medio augustus zou uitkomen. Ik heb voor de zekerheid toen maar even met de helpdesk van Humax gebeld en die bevestigden dat. Het is nu december maar nog steeds geen update's. Gisteren weer met de helpdesk gebeld en kreeg tot mijn verbazing te horen dat er waarschijnlijk voor dit toesten geen update's komen maar dat het wordt verwerkt in de opvolger van de 5050. Ik ben zeer teleurgesteld door Humax. Het is tenslotte wel een toestel van ver over de 300 euro he.
wolderingr,
hier moet sprake zijn van een vervelend misverstand. Er staat voor de iHDR-5050c wel degelijk een software update op stapel. Er is echter vertraging doordat een van de gemeldde bugs tot op heden niet gereproduceerd kon worden. Gezien het feit dat er geen blocking issues zijn heeft Humax besloten extra tijd te nemen om de bug in kaart te brengen om vervolgens de software te kunnen aanpassen.
Ter geruststelling: weliswaar wordt er door Humax volop gewerkt aan een toekomstig opvolgend model; mede door het succes van de 5050 is die opvolging voorlopig niet aan de orde.
Oud 1 december 2009, 15:57
xahmol's schermafbeelding
xahmol xahmol is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max&Play Max (300 Mb), Technicolor tc7210 (in bridge), Apple AirPort Extreme (2015)
DTV: Samsung Horizon (woonkamer),Humax IR-FOX C (slaapkamer),AnyseeE30TC (PC) en TV Extra.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door noname Bekijk bericht
Ter geruststelling: weliswaar wordt er door Humax volop gewerkt aan een toekomstig opvolgend model; mede door het succes van de 5050 is die opvolging voorlopig niet aan de orde.
Goed om te weten. Enerzijds jammer dat er niet nog een betere komt die ik kan kopen op korte termijn, anderzijds geeft het wat meer vertrouwen om in januari de huidige versie te kopen (had ook de Cisco net een maand toen de Humax uitkwam, zie liever geen herhaling).
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten