Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo


Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 30 november 2009, 23:37
ErikFcdb's schermafbeelding
ErikFcdb ErikFcdb is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 30 november 2009
Locatie: Den Bosch/@home
DTV: DCB-9401R
Berichten: 3
Standaard Geen signaal DTV

Heb geen signaal meer op mijn samsung DCB-9401r (35600, 1111)
Alles geprobeerd !
Andere frequenties geprobeerd, wel goed signaal maar weinig zenders!

Helpdesk gebeld en die zeggen doodleuk dat ik een ander kabel moet kopen (hirschman 75 ohm). Terwijl het signaal voorheen gewoon goed was !
Heeft iemand een oplossing?

Laatst gewijzigd door ErikFcdb; 30 november 2009 om 23:43
  #2  
Oud 1 december 2009, 09:38
CrashingDutchman's schermafbeelding
CrashingDutchman CrashingDutchman is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 1 december 2009
Locatie: Amersfoort, Casema
DTV: HTPC
Berichten: 2
Standaard

Heb je dit probleem op alle kanalen? Bij mij zijn momenteel RTL4, RTL5, RTL 7 en SBS niet te ontvangen.

Ik kijk TV via een HTPC en zie in de software dat het TV signaal met een bitrate van gemiddeld zo'n 1.6mbit binnen komt, terwijl dat minstens 7mbit moet zijn.

Dit is in voormalig Casema gebied in Amersfoort
  #3  
Oud 1 december 2009, 11:13
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 april 2008
Locatie: Waalwijk - voorheen @home
Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Berichten: 3.666
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ErikFcdb Bekijk bericht
Heb geen signaal meer op mijn samsung DCB-9401r (35600, 1111)
Alles geprobeerd !
Andere frequenties geprobeerd, wel goed signaal maar weinig zenders!

Helpdesk gebeld en die zeggen doodleuk dat ik een ander kabel moet kopen (hirschman 75 ohm). Terwijl het signaal voorheen gewoon goed was !
Heeft iemand een oplossing?
Ik denk dat je eerst even moet uitsluiten of niet toevallig je ontvanger defect is. Hebben je buren of familie ook digitale tv? Misschien even vragen of zij dezelfde storing hebben en/of je even hun ontvanger mag testen.
Andere frequentie proberen heeft geen zin. Voor Den Bosch is freq. 356.00 en ID 1111 goed.

Je hebt niet de afgelopen dagen je ontvanger verplaatst (ook om even te stoffen) of bent bv in de meterkast bezig geweest? Ook niet een splitter geplaatst voor tv elders in huis?

Wat je nog zou kunnen uitproberen is even met een zo kort mogelijke kabel van goede kwaliteit (Hirschmann Koka799 of coax12) testen direct op het AOP (abonnee overname punt, plek waar de groene kabel van Ziggo je woning binnenkomt) naar je ontvanger. Dan even alles er tussenuit aan splitter(s)(ook die van Ziggo) en versterker.
Gebruik uiteraard metalen stekkers en zorg dat je kabelinstallatie geaard is.
__________________
Power is nothing without control !!!
  #4  
Oud 1 december 2009, 17:37
ErikFcdb's schermafbeelding
ErikFcdb ErikFcdb is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 30 november 2009
Locatie: Den Bosch/@home
DTV: DCB-9401R
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CrashingDutchman Bekijk bericht
Heb je dit probleem op alle kanalen? Bij mij zijn momenteel RTL4, RTL5, RTL 7 en SBS niet te ontvangen.

Ik kijk TV via een HTPC en zie in de software dat het TV signaal met een bitrate van gemiddeld zo'n 1.6mbit binnen komt, terwijl dat minstens 7mbit moet zijn.

Dit is in voormalig Casema gebied in Amersfoort

Bij mij zijn het alle kanalen
  #5  
Oud 1 december 2009, 17:40
ErikFcdb's schermafbeelding
ErikFcdb ErikFcdb is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 30 november 2009
Locatie: Den Bosch/@home
DTV: DCB-9401R
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GolfTouch Bekijk bericht
Ik denk dat je eerst even moet uitsluiten of niet toevallig je ontvanger defect is. Hebben je buren of familie ook digitale tv? Misschien even vragen of zij dezelfde storing hebben en/of je even hun ontvanger mag testen.
Andere frequentie proberen heeft geen zin. Voor Den Bosch is freq. 356.00 en ID 1111 goed.

Je hebt niet de afgelopen dagen je ontvanger verplaatst (ook om even te stoffen) of bent bv in de meterkast bezig geweest? Ook niet een splitter geplaatst voor tv elders in huis?

Wat je nog zou kunnen uitproberen is even met een zo kort mogelijke kabel van goede kwaliteit (Hirschmann Koka799 of coax12) testen direct op het AOP (abonnee overname punt, plek waar de groene kabel van Ziggo je woning binnenkomt) naar je ontvanger. Dan even alles er tussenuit aan splitter(s)(ook die van Ziggo) en versterker.
Gebruik uiteraard metalen stekkers en zorg dat je kabelinstallatie geaard is.

Bedankt voor je reactie !!! Ga het zo snel mogelijk uitproberen !
  #6  
Oud 4 december 2009, 17:59
jobastens's schermafbeelding
jobastens jobastens is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 28 juni 2009
Locatie: Elsloo Lb Home
Ziggo Internet: alles-in-een-plus
DTV: samsung
Berichten: 4
Standaard hdmi kabel

Sinds enige dagen geen ontvangst meer van digi-tv via de HDMI kabel, wel nog via de scartkabel. Heb een Samsung DCB-H360R.
Kl.service van Ziggo kan er niets aan doen omdat de garantie net 3 weken verlopen is. Moet mij maar wenden tot Samsung rechtstreeks.
Als de HDMI ingang van de decoder stuk zou zijn dan denk ik toch dat mijn leverancier ( Ziggo) dit voor mij moet oplossen? Je verwacht toch niet dat een apparaat het na 1 jaar begeeft!
Of is e.e.a. anders op te lossen?
  #7  
Oud 4 december 2009, 18:45
mesa57's schermafbeelding
mesa57 mesa57 is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 28 mei 2009
Locatie: Mijdrecht / ex-Casema
Ziggo Internet: Ai1 Extra met Ubee EVM3200 en DIR 868L
DTV: CI+ Cam (Sony) / Humax 5000/5300 / Cisco 8455
Berichten: 5.466
Standaard

Ben je al lid van de consumentenbond ? Dan kun je hun eens bellen om advies....
  #8  
Oud 4 december 2009, 18:50
TVdigitaal's schermafbeelding
TVdigitaal TVdigitaal is offline
Ziggo 2e lijns DTV Support
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Locatie: Ziggo
DTV: Allemaal
Berichten: 1.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jobastens Bekijk bericht
Sinds enige dagen geen ontvangst meer van digi-tv via de HDMI kabel, wel nog via de scartkabel. Heb een Samsung DCB-H360R.
Kl.service van Ziggo kan er niets aan doen omdat de garantie net 3 weken verlopen is. Moet mij maar wenden tot Samsung rechtstreeks.
Als de HDMI ingang van de decoder stuk zou zijn dan denk ik toch dat mijn leverancier ( Ziggo) dit voor mij moet oplossen? Je verwacht toch niet dat een apparaat het na 1 jaar begeeft!
Of is e.e.a. anders op te lossen?
Als je de video output knop (bovenste rij 3e knop) op de afstandsbediening indrukt zie je dan iets veranderen? Je kunt met deze knop selecteren tussen scart en hdmi.

Als hiermee niets veranderd: Verander dan eens de resolutie, misschien staat de decoder op 1080i en kan je tv hiermee niet of niet goed onderweg.

Werkt dit ook niet, haal dan eens tv en decoder van de stroom zet dan je tv aan op hdmi en zet vervolgens de decoder eens weer aan.



Denk dat je aan het advies van Mesa57 niet zoveel hebt want die mensen hebben volgens mij totaal geen verstand van techniek en kunnen je denk ik dan ook niet helpen. Hoop dat je aan mijn tips wel iets hebt. Succes en laat even weten of het lukt!

Laatst gewijzigd door TVdigitaal; 4 december 2009 om 18:55
  #9  
Oud 4 december 2009, 19:28
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 april 2008
Locatie: Waalwijk - voorheen @home
Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Berichten: 3.666
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TVdigitaal Bekijk bericht
Denk dat je aan het advies van Mesa57 niet zoveel hebt want die mensen hebben volgens mij totaal geen verstand van techniek en kunnen je denk ik dan ook niet helpen.
Mocht het inderdaad niet lukken en de ontvanger blijkt defect te zijn kan ik je adviseren om contact op te nemen met Samsung zelf. Leg het probleem voor incl. het feit dat de garantie net verlopen is.

Zie evt dit topic met een voorbeeld:
Benader Samsung igv knipperende LED's
__________________
Power is nothing without control !!!
  #10  
Oud 9 december 2009, 21:25
jobastens's schermafbeelding
jobastens jobastens is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 28 juni 2009
Locatie: Elsloo Lb Home
Ziggo Internet: alles-in-een-plus
DTV: samsung
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TVdigitaal Bekijk bericht
Als je de video output knop (bovenste rij 3e knop) op de afstandsbediening indrukt zie je dan iets veranderen? Je kunt met deze knop selecteren tussen scart en hdmi.

Als hiermee niets veranderd: Verander dan eens de resolutie, misschien staat de decoder op 1080i en kan je tv hiermee niet of niet goed onderweg.

Werkt dit ook niet, haal dan eens tv en decoder van de stroom zet dan je tv aan op hdmi en zet vervolgens de decoder eens weer aan.



Denk dat je aan het advies van Mesa57 niet zoveel hebt want die mensen hebben volgens mij totaal geen verstand van techniek en kunnen je denk ik dan ook niet helpen. Hoop dat je aan mijn tips wel iets hebt. Succes en laat even weten of het lukt!
Bedankt voor het advies. Had niet eerder de gelegenheid om jouw tips te proberen. En het is gelukt. Alleen momenteel op NED 1,2 en 3 geen geluid, de rest wel! Zal wel tijdelijk zijn.
Bedankt voor de goede, bruikbare tip!

mvg.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen


Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:23.


© 2016 - Ziggo-Gebruikers.nl