Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Analoge Radio en TV Nieuws, Storingen, Vragen

Mededelingen

Analoge Radio en TV Nieuws, Storingen, Vragen Nieuwtjes, vragen, ervaringen en opmerkingen over Ziggo Analoge Radio en TV of heb je last van een storing ? Plaats dit dan hier...

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 1 december 2009, 13:31
ronvm's schermafbeelding
ronvm ronvm is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Z3 / Ubee Modem / TP-Link Archer c7 Router
DTV: CI+ op LG 42LM620S LED Cinema 3D SMART TV
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaool Bekijk bericht
Ja, dat willen we. Hoe meer zenders hoe meer keuze, of heb je liever alleen maar de keuze uit Nederland 1, 2, 3, RTL en SBS?

Ik kijk ook maar een bepaalt percentage van het aanbod maar ik ben wel degelijk blij met het brede aanbod zodat ik mijn eigen keuzes kan maken en ik niet afhankelijk ben van een of andere commissie die bepaalt waar ik naar mag kijken.

Dus ja, zoveel mogelijk zenders en dan kun je je eigen keuze maken daar zijn die favorietenlijsten ook zo handig voor.

Jawel, daar heb je natuurlijk gelijk in maar persoonlijk vind ik 10 muziekzenders en nog eens zoveel sportkanalen (wilde gok) niet nodig. Maar uiteraard maakt het de keuze wel gemakkelijker. Ik heb zelf liever wat minder en dan in HD maar zal een RTL of SBS echt niet missen al kijk ik er soms wel naar.
Oud 1 december 2009, 13:44
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Er is maar een beperkte ruimte op het netwerk.
Waarop baseer je deze uitspraak?
Oud 1 december 2009, 13:47
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Ja, dat willen we.
Ik heb geen woordvoerder nodig. Prima dat jij dat wil, maar ga niet namens anderen spreken.
Oud 1 december 2009, 13:57
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Standaard

@Archie: roflol, natuurlijk spreek ik niet namens anderen het is gewoon een zegswijze.

Op het netwerk is maar ruimte voor een x aantal zenders zonder elkaar te storen en daar heeft men rekening mee te houden.
Zou men het aantal analoge zenders terugbrengen dan komen er weer frequenties vrij voor digitale zenders.
Dit baseer ik verder gewoon op logisch nadenken.
Oud 1 december 2009, 14:12
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Op het netwerk is maar ruimte voor een x aantal zenders zonder elkaar te storen en daar heeft men rekening mee te houden.
Uit eigen observatie blijkt dat er op dit moment nog tussen de 25 à 30% van bandbreedte op de kabel onbenut is. Daarnaast is er nog de nodige ruimte in de huidige Transport Streams voor extra kanalen.

Citaat:
Zou men het aantal analoge zenders terugbrengen dan komen er weer frequenties vrij voor digitale zenders.
Uiteraard komt er meer ruimte beschikbaar als men analoge TV kanalen uitzet, maar dat wil niet zeggen dat er nu al geen ruimte zou zijn.

In de tijd dat er nog geen sprake was van samenvoeging van de drie kabelbedrijven tot Ziggo beweerde Casema ook altijd bij hoog en laag dat de kabel al vol zat zodat er geen uitbreiding meer mogelijk was van de digitale kanalen. Casema had altijd het minste aantal frequenties voor diensten in gebruik van de drie kabelbedrijven. Direct na de samenvoeging was er opeens zomaar ruimte om het aantal digitale RTV multiplexers behoorlijk uit te breiden om zo Casema een vergelijkbaar aanbod te kunnen geven als bij de andere twee kabelbedrijven.

Het valt volgens mij dus wel mee met dat ruimte gebrek, en sowieso kan Ziggo natuurlijk eerst beginnen met het benutten van de vrije ruimte in de huidige RTV Transport Streams. Op dit moment staat bijvoorbeeld Transport Stream 28 helemaal leeg wat zonde is van die 38 Mbps.
Oud 1 december 2009, 14:17
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
Op dit moment staat bijvoorbeeld Transport Stream 28 helemaal leeg wat zonde is van die 38 Mbps.
Dat is inderdaad wel zonde.
Tijd voor meer HD zenders dus.
Oud 1 december 2009, 14:19
31Stier's schermafbeelding
31Stier 31Stier is offline
Member

Standaard vrije bandbreedte

Waar baseer je deze uitspraak op??
Oud 1 december 2009, 14:30
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 31Stier Bekijk bericht
Waar baseer je deze uitspraak op??
Kabel frequentie plan opstellen aan de hand van de beschikbare frequentie informatie en meten wat er van de digitale RTV Transport Streams daadwerkelijk nog aan vrije ruimte voor handen is. Door het up-to-date houden van die kabel frequentie plannen wordt aan de hand van de verschuivingen in het gebruik van frequenties en het toegpaste 8 MHz raster duidelijk welke frequenties allemaal bruikbaar zijn en wat daarvan nog steeds bruikbaar is. Ook wordt aan de hand van die frequentie verschuivingen in die plannen duidelijk wat de trend is met de frequentie indelingen van Ziggo. Die informatie combineer ik dan weer met uitspraken van woordvoerders gedaan in het verleden en de praktijk van tegenwoordig. En dan ontstaat het beeld dat ik heb van de vrije ruimte op de kabel. Ik roep dus niet zomaar wat, maar daar gaat onderzoek aan vooraf.
Oud 1 december 2009, 14:32
31Stier's schermafbeelding
31Stier 31Stier is offline
Member

Standaard kabelfrequentie raster

OK, geef dan eens aan waar volgens jou nog ruimte in het raster zit.
Ik zie na jaren onderzoek vrijwel geen vrije ruimte meer
Oud 1 december 2009, 14:34
ronvm's schermafbeelding
ronvm ronvm is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Z3 / Ubee Modem / TP-Link Archer c7 Router
DTV: CI+ op LG 42LM620S LED Cinema 3D SMART TV
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
Kabel frequentie plan opstellen aan de hand van de beschikbare frequentie informatie en meten wat er van de digitale RTV Transport Streams daadwerkelijk nog aan vrije ruimte voor handen is. Door het up-to-date houden van die kabel frequentie plannen wordt aan de hand van de verschuivingen in het gebruik van frequenties en het toegpaste 8 MHz raster duidelijk welke frequenties allemaal bruikbaar zijn en wat daarvan nog steeds bruikbaar is. Ook wordt aan de hand van die frequentie verschuivingen in die plannen duidelijk wat de trend is met de frequentie indelingen van Ziggo. Die informatie combineer ik dan weer met uitspraken van woordvoerders gedaan in het verleden en de praktijk van tegenwoordig. En dan ontstaat het beeld dat ik heb van de vrije ruimte op de kabel. Ik roep dus niet zomaar wat, maar daar gaat onderzoek aan vooraf.
ZO! Ga daar maar eens tegen in.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Analoge Radio en TV Nieuws, Storingen, Vragen

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten