Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo


Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 30 november 2009, 21:55
rmb24's schermafbeelding
rmb24 rmb24 is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 september 2007
Locatie: Bovenkarspel / Multikabel [toen problemen nog snel opgelost werden, en de Horizon nog ver weg was]
Ziggo Internet: Connect & Play complete, Ubee EW321B
DTV: Humax iHDR 5200c, Humax 5300C, Samsung DCB-H360RS, Horizon SMT-G7401
Berichten: 439
Standaard Blokvorming op bepaalde zenders.

Al heel lang heb ik ook last van blokvorming bij de digitale zenders.
Maar dat ik nu ook nog allerlei electronische vragen zou moeten kunnen beantwoorden, om eindelijk van HDTV te kunnen genieten, gaat me toch wat ver.

Regelmatig zie ik klachten zoals ik ook heb voorbij komen, maar nooit zie ik daar een oplossing bij gegeven.
Wat zou b.v. de BER waarde moeten zijn (wat dat dan ook mogen zijn) en wat moet de signaalsterkte zijn?

Voor zover ik het kan zien, is bij mij de BER [E-6] 000000
De signaalsterkte (is dat het gele streepje???) staat tussen 74 en 78.

Maar wat zegt mij dit?? Ik wil gewoon een storingsvrij beeld.
Het is vnl. op Ned 1, 2 en 3, en op TV Flevoland. De ene keer wat erger/vaker dan de andere keer, en soms in een flits, en dan weer wat langer achter elkaar.
Wat zeggen mij die waardes nou, en hoe kan ik die verbeteren?

Groet,
Ron
__________________
Niet alles is wat het lijkt, en zelfs dat niet!!!
  #2  
Oud 30 november 2009, 22:18
ber000000-6's schermafbeelding
ber000000-6 ber000000-6 is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 2 april 2008
Locatie: zwolle/@home
Ziggo Internet: 200 Cisco +500 TC+ 30 SB5101
DTV: 3D KDL-52HX900+sony kdl-40hx850+cisco ITV wrt610n+ddwrt, TELSEY IP-TV.,ziggo-bapp
Berichten: 597
Question

als je geen vragen wilt beantwoorden, geen tijd of interesse hebt in een oplossing,dan de helpdesk belle, en de monteur van ziggo zal je helpen.
deze zal wel voorrijkosten en arbeidsloon berekenen. ( dit doet een wasmachine monteur ook).
of anders een installatie bureau langs laten komen.

genoeg keus, aan jouw de keus.


berrie.
  #3  
Oud 30 november 2009, 23:10
rmb24's schermafbeelding
rmb24 rmb24 is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 september 2007
Locatie: Bovenkarspel / Multikabel [toen problemen nog snel opgelost werden, en de Horizon nog ver weg was]
Ziggo Internet: Connect & Play complete, Ubee EW321B
DTV: Humax iHDR 5200c, Humax 5300C, Samsung DCB-H360RS, Horizon SMT-G7401
Berichten: 439
Standaard

Ik heb de helpdesk gebeld/gemaild etc.., maar die stellen mij die vragen waar ik verder geen kant mee op kan. Natuurlijk wil ik graag geholpen worden, maar dan wil ik wel enigszins begrijpen wat er van mij gevraagd wordt, en daar voorziet de helpdesk niet in.
Ze hebben mij uitgelegd hoe ik die BER waarde kan zien, en hoe ik de signaalsterkte kan zien, maar niet uitgelegd of die waardes (die mij dus helemaal niets zeggen...) correct zijn, en hoe die mogelijkerwijs door mij zijn te verbeteren. Ik heb op advies van Ziggo de kabel (1.5 mtr. Hirschmann) rechtstreeks van de aansluitdoos op de decoder aangesloten (Samsung DCB-H360R) en van daaruit met een 60cm HDMI kabel op de TV.
Verder niets erop aangesloten, maar ook dan heb ik die blokvorming. Zonder te weten hoe ik de signaalsterkte en BER positief kan beïnvloeden, schiet ik er dus niet veel mee op, vandaar mijn vraag op dit gebruikersforum, maar als je daar ook meteen verwijst naar de helpdesk en servicemonteur, dan heb ik het alweer gehad. We zitten toch op het forum om elkaar te helepen? Als ik electronica had gestudeerd, had ik jullie hulp misschien niet eens nodig, dus kom op....niet zo flauw reageren, maar met raad en daad terzijde staan...Daar zijn fora toch voor....


Groet
Ron
__________________
Niet alles is wat het lijkt, en zelfs dat niet!!!
  #4  
Oud 30 november 2009, 23:22
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 april 2008
Locatie: Waalwijk - voorheen @home
Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Berichten: 3.666
Standaard

Ik had je start bericht denk ik anders geinterpreteerd.
Had je op deze coax kabel ook metalen stekkers zitten?
Je signaalsterkte en BER zien er goed uit. Maar wat doen deze als het beeld blokt?
Heb je al eens je AOP (abonnee overname punt) bekeken? Zit deze goed aangesloten? Dus mantel en kern goed aangesloten? Anders even los halen en opnieuw monteren.
Als dat allemaal goed zit (en je hebt er echt alles aangedaan wat je kunt en binnen je macht ligt) dan toch weer even de helpdesk bellen dat er een monteur langs komt. Het probleem kan ook bij Ziggo zitten in bv de verdeelkast of een kabel vanaf de verdeelkast naar jouw woning toe.

Hebben je buren toevallig dezelfde klachten?

En de laatste vraag. Bij het testen direct op het AOP. Heb je toen echt alles er tussenuit gehaald? Dus ook de splitter van Ziggo zelf?
__________________
Power is nothing without control !!!
  #5  
Oud 30 november 2009, 23:36
rmb24's schermafbeelding
rmb24 rmb24 is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 september 2007
Locatie: Bovenkarspel / Multikabel [toen problemen nog snel opgelost werden, en de Horizon nog ver weg was]
Ziggo Internet: Connect & Play complete, Ubee EW321B
DTV: Humax iHDR 5200c, Humax 5300C, Samsung DCB-H360RS, Horizon SMT-G7401
Berichten: 439
Standaard

Kijk...now we're talking....
En nee, je laatste opmerking had ik nog niet geprobeerd. Je bedoeld dus dat de splitter waar ook het modem op aangesloten is, er tussenuit kan?
Ga ik ook nog ff proberen. Had ik nog niet aan gedacht.
Of de BER waarde tijdens de blokvorming ook < of > is heb ik niet gemeten. Wat kan ik dan zien? Veranderd die E-6 of ook de zes nullen die erachter staan?
Soms is het alweer weg zonder dat ik kan reageren, en het scherm waarin de BER waarde gelezen kan worden, blijft niet constant in beeld, maar verdwijnt na x seconden. Of kan ik dat in beeld laten staan? Gebruiksaanwijzing is daar niet duidelijk in.

Maar tot zover vast bedankt voor je tips....

Groet,
Ron
__________________
Niet alles is wat het lijkt, en zelfs dat niet!!!
  #6  
Oud 1 december 2009, 10:09
ber000000-6's schermafbeelding
ber000000-6 ber000000-6 is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 2 april 2008
Locatie: zwolle/@home
Ziggo Internet: 200 Cisco +500 TC+ 30 SB5101
DTV: 3D KDL-52HX900+sony kdl-40hx850+cisco ITV wrt610n+ddwrt, TELSEY IP-TV.,ziggo-bapp
Berichten: 597
Lightbulb

volgens mij heb je alles al gedaan wat in je macht ligt.
dus meer dan voldoende.
blijft toch over een bezoekje van de monteur, en die zal dan een signaal meting op je binnenkomende kabel kunnen doen.
(zorg dat alles makkelijk te bereiken is tafels en stoel aan de kant?)

geef aan de monteur aan, welke zenders slecht zijn., of meerdere??
zoals je het omschrijft, zal het probleem niet in jouw woning liggen, dus ook geen kosten voor je brengen.

suc6.

berrie.

ps: even goede vrienden.
  #7  
Oud 1 december 2009, 10:51
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 april 2008
Locatie: Waalwijk - voorheen @home
Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Berichten: 3.666
Standaard

Heb jij ook onderstaande AOP zitten? Dus die je zelf hebt moeten/kunnen aanpassen bij bv het alles-in-1 pakket?




Zo ja, en heb je dus ook het binnenwerk (WCD) vervangen weet je zeker dat je de groene kabel weer goed aangesloten hebt. En vooral ook de buitenmantel?
Ben je daar niet aangeweest dan zou je evt nog even kunnen checken of hij inderdaad goed aangesloten is.

Is dat allemaal goed dan zoals ber000000-6 zegt toch even een monteur laten komen. Dan lijkt het probleem toch echt aan Ziggo kant te zitten.
__________________
Power is nothing without control !!!
  #8  
Oud 1 december 2009, 14:25
rmb24's schermafbeelding
rmb24 rmb24 is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 september 2007
Locatie: Bovenkarspel / Multikabel [toen problemen nog snel opgelost werden, en de Horizon nog ver weg was]
Ziggo Internet: Connect & Play complete, Ubee EW321B
DTV: Humax iHDR 5200c, Humax 5300C, Samsung DCB-H360RS, Horizon SMT-G7401
Berichten: 439
Standaard

Monteur komt vanavond. Ik heb de kabel ook rechtstreeks op het AOP aangesloten (dus zonder de Ziggo splitter, die overigens anders is als in het voorbeeld. Met 2 aansluitingen achter,(R + TV) en 3 onder) maar ook daar had ik last van blokvorming/freezes. Heb voor de zekerheid de DVD recorder mee laten lopen. Soms ook E48 meldingen.

Die splitter druk je dus rechstreeks op het AOP i.p.v. draaiend, zoals in het voorbeeld.

We gaan zien wat de monteur gaat vinden.
E.e.a. is naar aanleiding van een klacht die al ruim 3 jaar loopt, en ik via RADAR heb aangekaart. Nu neemt ziggo opeens zelf contact op om e.e.a. te verhelpen. Jammer dat het zo moet, maar ik zal blij zijn als het nu eens opgelost wordt. We kijken wel eens naar TV Flevoland, maar soms zijn de blokvorming en freezes zo storend, dat het programma niet te volgen is. Maar soms gaat het ook weer zomaar een hele tijd goed. Lijkt me lastig zoeken voor de monteur, maar hij heeft er waarschijnlijk meer kijk op dan ik.
Laat wel weten wat het resultaat is...

Tot zover bedankt voor de adviezen.

Groet,
Ron

PS: Overigens heb ik wel buren, maar die hebben geen digitale of HD tv.
__________________
Niet alles is wat het lijkt, en zelfs dat niet!!!
  #9  
Oud 1 december 2009, 22:23
rmb24's schermafbeelding
rmb24 rmb24 is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 september 2007
Locatie: Bovenkarspel / Multikabel [toen problemen nog snel opgelost werden, en de Horizon nog ver weg was]
Ziggo Internet: Connect & Play complete, Ubee EW321B
DTV: Humax iHDR 5200c, Humax 5300C, Samsung DCB-H360RS, Horizon SMT-G7401
Berichten: 439
Standaard

Monteur is langsgeweest. Woont zelfs bij mij in de buurt (Altijd handig).
Het AOP is vervangen, en is nu van het type zoals bovengenoemd 1 gats type met draaiaansluiting. Tevens is het modem vervangen i.v.m. problemen met nummerherkenning, maar in beide gevallen zijn er nog wat minimale probleempjes. Blokvorming is heel af en toe, maar veel minder als voorheen, aanwezig, en de nummerherkenning laat ook af en toe nog een steekje vallen.
Is wel melding van gemaakt, en als er weer/nog problemen blijven, dan ga ik weer in de "klachtenmodus", maar de probleempje zoals ze nu zijn, zijn zo miniem, dat ik er wel mee kan leven, maar echt goed is het natuurlijk niet. Als het maar niet weer erger gaat worden.

Ik meldt me wel weer als dat het geval is.

Groet,
Ron
__________________
Niet alles is wat het lijkt, en zelfs dat niet!!!
  #10  
Oud 2 december 2009, 21:32
rmb24's schermafbeelding
rmb24 rmb24 is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 september 2007
Locatie: Bovenkarspel / Multikabel [toen problemen nog snel opgelost werden, en de Horizon nog ver weg was]
Ziggo Internet: Connect & Play complete, Ubee EW321B
DTV: Humax iHDR 5200c, Humax 5300C, Samsung DCB-H360RS, Horizon SMT-G7401
Berichten: 439
Standaard

Nou, ik moet zeggen dat het op Ned1, 2 en 3 al een heel stuk beter is. Niet helemaal weg, maar zo miniem, dat ik niet zou kunnen aangeven wat er dan precies fout gaat. Blokjes of strepen, het is bijna niet meer te zien, maar bij een HD signaal hoort toch eigenlijk een perfect beeld, maar het schijnt niet beter te kunnen, althans, Ziggo heeft er geen oplossing voor. Op TV Flevoland is het echter nog steeds droevig gesteld.
Frame freezes en geluidstoringen tijdens deze freezes. Ik kijk er alleen soms 's avonds naar, maar het blijft een lastig verhaal. Ik zal ermee moeten leren omgaan, want zoals gezegd, Ziggo weet niet wat te doen. Zelfs het advies gegeven om het maar weer eens met de "oude" plastic coax kabel te proberen. Ik ga daar nog wel eens mee aan de slag, maar laat het voorlopig maar even voor wat het is. Jammer, maar verder blijven de overige zenders vrij van deze ongein. Misschien ligt het wel aan het signaal dat Ziggo van TV Flevoland krijgt aangeboden, maar dan zouden meer mensen daar last van moeten hebben. Het valt wel op dat de kleine storingen op Ned1, 2 en 3 alleen 's avonds laat zich manifesteren (na 23:00 uur....) Wat verder opvalt is, dat de BER waarde tijdens de freezes gewoon 0 blijft. De signaal sterkte varieerd tussen 74 en 78, maar volgens de monteur zou het bij 20 al goed beeld moeten geven, maar die BER zou toch iets moeten laten zien???

Ik ga ermee leren leven......
__________________
Niet alles is wat het lijkt, en zelfs dat niet!!!
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen


Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:05.


© 2016 - Ziggo-Gebruikers.nl