Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Algemeen > Ziggo Algemeen

Mededelingen

Ziggo Algemeen Discussies over Algemene Ziggo-zaken, zoals helpdesk en andere niet specifiek aan TV/Internet/Telefonie gekoppelde onderwerpen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 28 november 2009, 08:37
VideJo's schermafbeelding
VideJo VideJo is offline
Member

DTV: Humax iHDR5050-C
Standaard Twee afstandsbedieningen???

Het ziet er naar uit, dat wij nu ook over gaan stappen naar HD. Dus ben ik mij aan het oriënteren.
Ik wil een tv gaan kiezen, die ook de mogelijkheid heeft om hem aan te sluiten op de computer en ik wil de mogelijkheid hebben om andere programma's op te nemen, dan het kanaal, waar je nu naar zit te kijken.
In mijn huidige situatie is de kabel aangesloten op de VCR en die kabel is dan doorgelust naar de tv. Om tv te kijken, heb ik dus maar 1 AB nodig.
Nu lees ik vaak dat je in een nieuwe configuratie twee AB's nodig hebt, als je alleen maar tv wilt kijken. Dan moet je dus ook de AB van de combi decoder/PVR bedienen. Klopt dat? Of kan het net zo werken als in mijn huidige configuratie?
Ik zit te denken aan de aanschaf van een Humax iHDR 5050c, in combinatie met een Philips 32PFL9604.
Oud 28 november 2009, 09:32
Gerardus's schermafbeelding
Gerardus Gerardus is nu online
Senior Member

Ziggo Internet: alles in één basis/Ubee EVW3210
DTV: Humax 5200 + HUMAX 5050-C + TV extra
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VideJo Bekijk bericht
Het ziet er naar uit, dat wij nu ook over gaan stappen naar HD. Dus ben ik mij aan het oriënteren.
Ik wil een tv gaan kiezen, die ook de mogelijkheid heeft om hem aan te sluiten op de computer en ik wil de mogelijkheid hebben om andere programma's op te nemen, dan het kanaal, waar je nu naar zit te kijken.
In mijn huidige situatie is de kabel aangesloten op de VCR en die kabel is dan doorgelust naar de tv. Om tv te kijken, heb ik dus maar 1 AB nodig.
Nu lees ik vaak dat je in een nieuwe configuratie twee AB's nodig hebt, als je alleen maar tv wilt kijken. Dan moet je dus ook de AB van de combi decoder/PVR bedienen. Klopt dat? Of kan het net zo werken als in mijn huidige configuratie?
Ik zit te denken aan de aanschaf van een Humax iHDR 5050c, in combinatie met een Philips 32PFL9604.

Ik kan je dat sterk aanraden. Zelf heb ik ook die Humax en ook een dergelijke Philips TV. Inderdaad 2 afstandbedieningen, maar die van de tv is alleen nodig om hem aan en uit te zetten, zodat je die eigenlijk ook weg kunt leggen, omdat je verder alles met de Humax afstandbediening doet. Je went snel aan dat nadeeltje als je de voordelen van de pvr hebt ondervonden. De kwaliteit van het beeld is altijd goed en de timeschift wil je nooit meer missen. Zie andere discussies van mij.

Laatst gewijzigd door Gerardus; 28 november 2009 om 10:45 Reden: spelfoutje
Oud 28 november 2009, 10:24
VideJo VideJo is offline
Member

Standaard

Pak van mijn hart, dat er geen grote nadelen aan het gebruik van de AB van de Humax hangen.
En je gebruikt de AB van de tv eigenlijk alleen maar om het geluid harder of zachter te zetten en om het beeld op je voorkeuren aan te passen?
En de teletekst, gaat dat dan ook met de AB van de Humax?
Oud 28 november 2009, 10:44
Senior Member

Standaard

Citaat:
Pak van mijn hart, dat er geen grote nadelen aan het gebruik van de AB van de Humax hangen.
En je gebruikt de AB van de tv eigenlijk alleen maar om het geluid harder of zachter te zetten en om het beeld op je voorkeuren aan te passen?
En de teletekst, gaat dat dan ook met de AB van de Humax?
Geluid doe je normaliter met de Humax. Net als de telefoontoets. Beeldvoorkeuren staan bij mij altijd goed. Alles staat op 16.9 (geloof ik) Als er 4:3 beelden zijn wil ik die beelden toch niet beeldvullend. Die dikke koppen en die rugbyballen bij voetbal kan ik toch niet aanzien. Teletekst is van de tv wel beter/sneller maar kan ook op de humax. Alleen mijn vrouw gebruikt dat. Zelf weet ik het knopje niet eens meer te zitten.
Oud 28 november 2009, 11:11
TheGrouch's schermafbeelding
TheGrouch TheGrouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Nee, glasvezel 500/500 icm Vigor2132FVn | KPN dualband WiFi AP (3x)
DTV: TV Plus + Film1 icm Humax iHDR-5050c (3x) | Humax iHDR-5200c | Neotion CI+ | Samsung DCB-H380R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerardus Bekijk bericht
Ik kan je dat sterk aanraden. Zelf heb ik ook die Humax en ook een dergelijke Philips TV. Inderdaad 2 afstandbedieningen, maar die van de tv is alleen nodig om hem aan en uit te zetten, zodat je die eigenlijk ook weg kunt leggen, omdat je verder alles met de Humax afstandbediening doet.
Je kunt de AB van de humax toch 'programmeren' om de functies van de tv te gebruiken zoals aan/uit zetten.

zie http://www.myhumax.nl/gebruiksaanwij...iHRD-5050c.pdf
blz 72 en verder

Mijn vrouw gebruikt bij haar humax / lg combinatie boven alleen de ab van de humax om de tv aan te zetten alsmede de humax.
(beneden heb ik één philips pronto voor alle apparatuur )
Oud 28 november 2009, 11:28
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheGrouch Bekijk bericht
Je kunt de AB van de humax toch 'programmeren' om de functies van de tv te gebruiken zoals aan/uit zetten.

zie http://www.myhumax.nl/gebruiksaanwij...iHRD-5050c.pdf
blz 72 en verder

Mijn vrouw gebruikt bij haar humax / lg combinatie boven alleen de ab van de humax om de tv aan te zetten alsmede de humax.
(beneden heb ik één philips pronto voor alle apparatuur )
Dat wist ik niet. Ik heb even gekeken en ik snap het nog niet helemaal. Maar dit wil ik wel eens een keer gaan proberen. In ieder geval bedankt.

Ik besef me verder dat ik doordat er geen gebruiksaanwijzing op papier is ik heel veel functies nog niet gevonden heb. Pas als je wat echt mist ga je pas zoeken, maar dan ook alleen als het echt nodig is.
Oud 28 november 2009, 12:24
VideJo VideJo is offline
Member

Standaard

Tot zover ben ik een stuk gelukkiger geworden.
Maar nu heb ik nog een vervolgvraag.
Als je een Humax en een HD tv koopt, bijvoorbeeld bij een winkel in het dorp, dan krijg je daar, als je daarom vraagt, een Smartcard van Ziggo bij. Als ik het goed begrijp kan je dan een aantal dagen HD kijken, waarna je de Smartcard moet valideren. Dan krijg je bij een All in One abo een splitter van Ziggo om je Internet en telefoon af te splitsen.
Zi ik zo goed te denken?
Oud 28 november 2009, 12:25
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerardus Bekijk bericht
Dat wist ik niet. Ik heb even gekeken en ik snap het nog niet helemaal. Maar dit wil ik wel eens een keer gaan proberen. In ieder geval bedankt.

Ik besef me verder dat ik doordat er geen gebruiksaanwijzing op papier is ik heel veel functies nog niet gevonden heb. Pas als je wat echt mist ga je pas zoeken, maar dan ook alleen als het echt nodig is.

Het is gelukt. Mijn 32pfl9603 ging het doen met de code 0556. Dus geen ci1 meer nodig. Alles kan met 1 afstandbediening.
Een groot voor TheGrouch.
Oud 28 november 2009, 12:33
Renatus's schermafbeelding
Renatus Renatus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect & Play Max / Technicolor TC7210
DTV: Horizon / Humax 5200c / CI+
Standaard

Citaat:
Als je een Humax en een HD tv koopt, bijvoorbeeld bij een winkel in het dorp, dan krijg je daar, als je daarom vraagt, een Smartcard van Ziggo bij. Als ik het goed begrijp kan je dan een aantal dagen HD kijken, waarna je de Smartcard moet valideren. Dan krijg je bij een All in One abo een splitter van Ziggo om je Internet en telefoon af te splitsen.
Zi ik zo goed te denken?
De smartcard krijg je niet, die moet je kopen (29,95). De smartcard kan je direct activeren, je hebt sowieso een periode alle zenders - ook de HD - tot je beschikking (meestal twee weken)

De splitter die je krijgt is om je kabel signaal te splitsen voor je tv/radio signaal en het internet signaal naar je modem. De telefoon gaat via het modem.
Oud 28 november 2009, 12:35
Senior Member

Standaard

Citaat:
Tot zover ben ik een stuk gelukkiger geworden.
Maar nu heb ik nog een vervolgvraag.
Zi ik zo goed te denken?
Dat valideren kun je dan natuurlijk direct doen. Dan heb je de minste kans dat je na 3 weken de helpdesk moet bellen omdat de smartcard het niet doet.
Bij een All in 1 abonnement krijg je een AOP waarop je de modem en 2 coax kabels kunt aansluiten. Één naar je decoder en een naar (analoog) radio. Op de modem (ook bij het abonnement) kun je tenslotte je telefoon en computer(router) aansluiten.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Algemeen > Ziggo Algemeen

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten