Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 29 november 2009, 12:36
Gooffy's schermafbeelding
Gooffy Gooffy is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AIE-Extra / Ubee EVM3200 / Netgear WNDR3700
DTV: Humax iHDR-5200c / iRHD-5100c / ir-fox c
Standaard

Heb hier het zelfde probleem gehad met het Ubee modem, monteur langs geweest die heeft toen een nieuw Ubee modem geplaatst maar het probleem bleef, zeer onregelmatige resets soms wel 4 keer in een uur. Tot een week of drie gelden toen was het probleem verdwenen en sinds die tijd is het modem onafgebroken online. Het lijkt er dus op dat Ziggo weet wat het probleem is en er ook een oplossing hiervoor heeft.

system firmware.

Hardware Version 2.54
Software Version 4.111.3008
Cable Modem Serial Number EVM320B037xxx
CM certificate Installed
Oud 29 november 2009, 22:47
Pierre_1's schermafbeelding
Pierre_1 Pierre_1 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra / Ubee EVM3200 / D-link DIR-855
DTV: Humax HDTV
Standaard

Om te testen net het Low Pass filter tussen het modem en het AOP verwijderd, en rechtstreeks aangesloten, zoals het behoort te zijn.

Verschillende keren een reboot, en vervolgens twee oranje lampjes.
Dat klopte ook wel want ik had maar 1 downstream, middels de Ziggo speedtest een download van 36MB/s en een upload van 4.7MB/s. Vooral die 4.7MB/s upload is erg uniek, dat haalde ik voorheen namelijk nooit. Meestal is het zo tussen de 3.0MB/s en de 4.3MB/s, met het filter ertussen dan. Wat me opviel was dat ik zonder het filter een Symbol Rate van 5120 Ksym/sec heb, en MET het filter ertussen is dat altijd 2560 Ksym/sec.

Is dat de reden dat mijn upload altijd zo traag was? Door het filter, en/of de lagere Symbol rate?

Het opmerkelijke is nu wel dat na diverse keren rebooten ik nu wel 4 downstreams heb, ZONDER het filter ertussen dus! De Symbol Rate staat echter weer als vanouds op 2560 Ksym/sec. En jawel hoor, een upload van 3.1MB/s.

Het gekke is dus :
- met 1 downstream een Symbol Rate van 5120 Ksym/sec, wat resulteert in 4.7MB/s.
- met 4 downstreams een Symbol Rate van 2560 Ksym/sec, wat resulteert in 3.1MB/s.

Wie kan dit (een beetje) verklaren?
Oud 30 november 2009, 19:30
Clevegt's schermafbeelding
Clevegt Clevegt is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Start & Play Max Max
DTV: Horizon TV
Standaard

Ik was er zo klaar mee met Ziggo, dat ik ze de opdracht had gegeven om mijn oude modem weer te activeren en mijn abonnement terug te zetten.

Dat is gedaan, mijn oude modem werkt weer en die nieuwe UBEE modem heb ik vandaag terug gestuurd, gisteren hoorde ik van een Ziggo medewerker dat het bekend is bij Ziggo dat de UBEE modem problemen geeft.

Waarom in godsnaam geeft Ziggo dan deze modems uit als ze weten dat daar problemen mee zijn????

Ikke blij, voor mij voorlopig geen extra abonnement, ik hou het lekker bij de Plus abonnement. Nieuwe modems, pfff ik heb er mijn buik van vol.

Dus mijn probleem is voor nu opgelost.
Oud 30 november 2009, 19:38
Renatus's schermafbeelding
Renatus Renatus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect & Play Max / Technicolor TC7210
DTV: Horizon / Humax 5200c / CI+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xitami1980 Bekijk bericht
Waarom in godsnaam geeft Ziggo dan deze modems uit als ze weten dat daar problemen mee zijn????
Probleem in deze is dat het niet overal een probleem is. Die paar waar het wel een probleem is nemen ze op de koop toe. Bij mij bijvoorbeeld is er geen probleem met het Ubee modem.

Jouw probleem is in ieder geval opgelost door terug te gaan naar je oude modem. Een Arris modem neerzetten behoorde niet tot de opties?
Oud 30 november 2009, 19:47
Clevegt's schermafbeelding
Clevegt Clevegt is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Start & Play Max Max
DTV: Horizon TV
Standaard

Geen idee, daarom zeg ik ook, vind het vreemd dat Ziggo mij een UBEE modem had opgestuurd.... Terwijl ik van dat merk nooit iets had vernomen.

Maargoed ik ben blij met mijn oude modem en dat wil ik zo houden. Ze komen maar terug van Ziggo als ze echt weten dat de modems goed zijn.
Oud 30 november 2009, 21:48
nico hhw's schermafbeelding
nico hhw nico hhw is offline
Senior Member

Ziggo Internet: A-I-1 extra (120/10Mb) / ubee evm3200 / D-Link DIR825
DTV: humax iHDR5050c
Standaard

@ pierre,

Het modem schakelt automatisch terug in uploadbandbreedte
naarmate hij meer moeite moet doen om een signaal uit te sturen.

in jou geval dempt waarschijnlijk je filter zodanig je upload frequentie dat dit bij jou het geval is.

Elk filter dempt over het algemeen iets, dit noemen ze de "doorgangsdemping" en is vrij normaal.
Oud 30 november 2009, 23:19
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nico hhw Bekijk bericht
@ pierre,

Het modem schakelt automatisch terug in uploadbandbreedte
naarmate hij meer moeite moet doen om een signaal uit te sturen.

in jou geval dempt waarschijnlijk je filter zodanig je upload frequentie dat dit bij jou het geval is.

Elk filter dempt over het algemeen iets, dit noemen ze de "doorgangsdemping" en is vrij normaal.
Ik heb nu een 2560 Symbol Rate met een Power van 44.0 dBmV ZONDER het filter ertussen. De Ziggo speedtest geeft nu een upload van 3.6MB/s. Is de 2560 Symbol Rate nu de oorzaak van de trage upload?
Oud 30 november 2009, 23:46
rutger89's schermafbeelding
rutger89 rutger89 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra 50/5 Arris + Netgear wndr3700
DTV: Televisie Z2 Totaal met: Humax 5050C + Cisco ITV + Samsung dingetje
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierre_1 Bekijk bericht
Ik heb nu een 2560 Symbol Rate met een Power van 44.0 dBmV ZONDER het filter ertussen. De Ziggo speedtest geeft nu een upload van 3.6MB/s. Is de 2560 Symbol Rate nu de oorzaak van de trage upload?
hey piere, ik heb met de helpdesk gebeld en het probleem zou vandaag bij mij verholpen moeten zijn. Dit is inderdaad gebeurd, sinds vanmorgen opeens een stabiele 4.8Mb/s. Tot nu toe dan, altijd maar afwachten
En oja.. hier ook nog altijd 2560 Ksym/sec
Oud 30 november 2009, 23:54
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rutger89 Bekijk bericht
hey piere, ik heb met de helpdesk gebeld en het probleem zou vandaag bij mij verholpen moeten zijn. Dit is inderdaad gebeurd, sinds vanmorgen opeens een stabiele 4.8Mb/s. Tot nu toe dan, altijd maar afwachten
En oja.. hier ook nog altijd 2560 Ksym/sec
Ha die Rutger, dan mag die 2560 Symbol Rate het probleem waarschijnlijk niet zijn. Ik weet niet wat ze bij jou hebben gedaan (cmts?), maar hier is het nog steeds knudde. Ik ga ook maar weer eens contact opnemen met de HD, ondertussen zullen ze mij bijna persoonlijk kennen.....

Ik houd me ook maar vast aan de beloofde firmware-update, die dag zal toch een keer komen?
Oud 1 december 2009, 00:32
Helder's schermafbeelding
Helder Helder is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-In-1 Extra / Ubee EVM320B / Draytek Vigor 2930n
DTV: Samsung SD PVR + Cisco HD PVR
Standaard

Ook mijn Ubee modem reset zichzelf meerdere keren per dag. Soms hangt ie zodanig dat ik de stroom er vanaf moet halen om weer connectie te kunnen maken.

Als ik de Ubee modem eventlog bekijk, dan blijkt dat er een heleboel Critical errors zijn. Hieronder een paar (de eerste komt het meeste voor):

SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=0c:...
SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC f...
SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/Q...
UCD invalid or channel unusable;CM-MAC=0c:...
DHCP FAILED - Requested Info not supported.;CM-MAC=0c:...
Resetting the cable modem due to docsDevResetNow

Is dit normaal ?

Bij mijn staan er vier downstream channels locked, en de downstream power van de vier channels liggen zo tussen +14.0 en +16.4 dBmV.
Volgens de specificaties is de ideale waarde 0 dBmV, de acceptable waarden liggen tussen -10 en +10 dBmV, en de maximumwaarde zou -15 of +15 dBmV zijn.

Kan dit het probleem veroorzaken ?

De SNR is volgens mijn wel goed: ongeveer +35 dBmV.

Weet iemand wat nou die Power waarde precies betekent?
Is het de extra power die het modem moet leveren zodat het signal aan de andere kant (CMTS) goed aankomt?
En betekent dit dat het signaal in mijn geval te zwak is, en daarom het modem +15 dBmV aan power moet toevoegen?

Alvast bedankt voor het meedenken.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten