Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+

Mededelingen

CI+ Nieuws, algemene vragen en opmerkingen over CI+ modules en CI+ geschikte TV's
(specifieke posts over bepaalde merken TV's of CI+ CAMS in de eigen subforums)

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 1 december 2009, 10:26
Jalu's schermafbeelding
Jalu Jalu is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in één basis
DTV: DM-8000 SSCT Ziggo en FTA Sat
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.bruiker Bekijk bericht
Een alphacrypt in een gewoon CI slot kan niet geblokkeerd worden zonder de codering te veranderen en dan werken alle losse decoders niet meer.
Dat lees ik hier inderdaad steeds zo hier en daar. Echter: ik zie niet in waarom dat zo is; tenslotte kan Ziggo op alle losse (gecertificeerde) decoders gewoon dwangmatig een software-update loslaten voor een veranderde codering.
Oud 1 december 2009, 11:01
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jalu Bekijk bericht
Dat lees ik hier inderdaad steeds zo hier en daar. Echter: ik zie niet in waarom dat zo is; tenslotte kan Ziggo op alle losse (gecertificeerde) decoders gewoon dwangmatig een software-update loslaten voor een veranderde codering.
Alphacrypt heeft een licentie voor het gebruik van Irdeto in combinatie met CI.
Ik vraag me af,of men met een software update een hele codering kan veranderen.
Dan had men met de overgang van viacces naar irdeto ook de hele codering kunnen veranderen ipv al die decoders omruilen.
De softcam kan aangepast worden in de decoders maar hangt wel om de irdeto codering heen die in de chip zit.
Ze kunnen dus wel wijzigingen aanbrengen maar dat zijn niet dusdanige wijzigingen dat Alphacrypt dat niet zou kunnen opvangen.
Bovendien hoeven ze dat ook niet,zoals gezegd biedt de huidige decoder ook al een mogelijkheid tot copy protect.
Ziggo heeft dat echter nooit aangezet.
Toen in de sat wereld irdeto 1 gekraakt werd,kon men de ontvangers ook maar niet even updaten naar irdeto 2,intussen heeft men daar ook irdeto 2 al gedeeltelijk weer verlaten en moesten de mensen weer een andere decoder kopen.
Er is wel een beperkte mogelijkheid tot verandering van de codering maar niet het even inladen van een hele nieuwe codering.
En aangezien Alphacrypt een licentie heeft,zal men daar wel voor betaald hebben en kan men rekenen op een flinke claim als die hele codering zo maar even buiten spel wordt gezet lijkt me.
Oud 1 december 2009, 11:09
JW-NHS's schermafbeelding
JW-NHS JW-NHS is offline
Senior Member

DTV: 22 en 26PFL5604H FW.078 met resp. Neotion en SMiT
Standaard

Opnieuw de vraag: waarom gaat die discussie hier door?
De Mod heeft enige tijd geleden een eind gemaakt aan zo'n zelfde discussie en dat draadje geschoond. Een deel is verplaatst naar http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=22319
Daarin staan ook een hele serie postings van JALU

De opmerking van RWEERSCH: De-abonneer je van deze discussie, en je bent er vanaf zou betekenen dat ik de rest van de oorspronkelijke discussie ook maar niet moet volgen. En hetzelfde zou gaan gelden voor al die andere draadjes die met dezelfde discussie "vervuild" worden, al die draadjes zou ik dan niet meer moeten gaan volgen.

Ik ben op dit forum om nieuwe ontwikkelingen te volgen, ik heb geen zin in eindeloos herhalen van oude verhalen. Daar is dat andere draadje voor.

Groet,
JW
Oud 1 december 2009, 11:16
mod-1's schermafbeelding
mod-1 mod-1 is offline
Full Moderator

Standaard

En wederom dreigt een pittige inhoudelijke discussie om zeep te gaan omdat men zonodig blijk moet geven van ergernis. Laat dat of zoek andere wegen, maar niet in de discussie roepen dat je je aan iets of iemand ergert. Daar gaat men geheid op in en weg discussie.

Helaas staat er nu dank zij mij wederom een bericht tussen wat niets met het topic heeft te maken.
NB. Reacties hierop, binnen dit topic worden weggehaald.
Oud 1 december 2009, 11:28
digitalekabeltelevisie's schermafbeelding
digitalekabeltelevisie digitalekabeltelevisie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
De techniek zal altijd bestaande dingen weer inhalen.
Volgende maand maakt een techneut een apparaat dat een gecertificeerde Samsung/Philips/Sony emuleert en de hele discussie is van de baan.
Daar heeft de CI+ standaard aan gedacht. Als het iemand lukt om een certificaat uit een goedgekeurd apparaat te kopiëren (want dat is wat je moet doen) kan de provider dat certificaat gaan blokkeren.

Dat kan op verschillende nivo's. Alleen dat ene apparaat(= certificaat). Of een reeks van apparaten. Maar als blijkt dat een bepaald type onveilig is omdat daaruit blijkbaar makkelijk de certificaten te halen zijn kan zelfs een heel type geblokkeerd worden, of zelfs alle apparaten van dat merk.

Mogelijk scenario, je hebt TV gekocht van merk X, dat zelfs door Ziggo is goedgekeurd. Later blijkt dat certificaten van dat merk misbruikt worden door een "handige techneut", en het is een structureel probleem met dat merk. Dan kan Ziggo alle TVs van dat merk blokkeren.

Dus CI+ kan op deze manier ook 'eerlijke' mensen benadelen.
Oud 1 december 2009, 11:50
prodix's schermafbeelding
prodix prodix is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AI1 Extra + TV Extra / Ubee (wachtend op alternatief)
DTV: EU40B6000 met Neotion / EU37Fxxx met Smit / Humax 5300C / Anysee / iR-FOX
Standaard

Is de soft-cam een betere optie dan? dit beperkt de vijheid minder.
Voor schotel is nu ook dit op de markt <KLIK> en hoelang zal het duren voor dit er ook is voor DVB-C.
Lijkt mij een mooi "vrije" alternatief, en je hoeft verder niet de illegaliteit in.

CI+ zie ik niet als een voordeel, alleen het feit dat je geen topbox nodig zou een voordeel kunnen zijn.

"Dus CI+ kan op deze manier ook 'eerlijke' mensen benadelen."
Hobbyisten hou je altijd, en dat is tot op zekere hoogte goed!
Oud 1 december 2009, 11:56
digitalekabeltelevisie's schermafbeelding
digitalekabeltelevisie digitalekabeltelevisie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Alphacrypt heeft een licentie voor het gebruik van Irdeto in combinatie met CI.
Ik vraag me af,of men met een software update een hele codering kan veranderen.
Dan had men met de overgang van viacces naar irdeto ook de hele codering kunnen veranderen ipv al die decoders omruilen.
En dat is ook precies wat men gedaan heeft, alleen de nieuwe software op de Sagems werd niet stabiel (geen idee of dat te maken had met de codering) Maar d.m.v. software konden de Sagems in principe wel omgezet worden naar Irdeto2. Ik heb een Sagem staan die Irdeto kan

Citaat:
Er is wel een beperkte mogelijkheid tot verandering van de codering maar niet het even inladen van een hele nieuwe codering.
En aangezien Alphacrypt een licentie heeft,zal men daar wel voor betaald hebben en kan men rekenen op een flinke claim als die hele codering zo maar even buiten spel wordt gezet lijkt me.
Maar als die kleine aanpassing nu niet binnen de licentie valt? Bij kabel deutschland is iets soortgelijks gebeurd, en Alphacrypt heeft die codering moeten verwijderen.
.
Oud 1 december 2009, 11:59
Jalu's schermafbeelding
Jalu Jalu is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in één basis
DTV: DM-8000 SSCT Ziggo en FTA Sat
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door prodix Bekijk bericht
Is de soft-cam een betere optie dan? dit beperkt de vijheid minder.
Voor schotel is nu ook dit op de markt <KLIK> en hoelang zal het duren voor dit er ook is voor DVB-C.
Lijkt mij een mooi "vrije" alternatief, en je hoeft verder niet de illegaliteit in.
Dit is er al voor DVB-C. Er zijn al diverse vrije ontvangers op de markt die geschikt (te maken) zijn voor DVB-C, inclusief emulatie voor diverse CA-systemen, waaronder het door Ziggo gebruikte Irdeto 2(en zelfs voor UPC Nagra smartcards, al heeft dat fors meer voeten in aarde...).

Probleem hierbij is dus dat Ziggo dit soort ontvangers liever niet gebruikt ziet worden (vanwege al eerder door mij aangevoerde argumenten) en dus zo mogelijk deze apparaten actief zal willen (en gaan proberen te) blokkeren. Hoe gek het ook klinkt, CI+ is één van de hulpmiddelen die men hiervoor indirect kan gaan inzetten.

Deze hele discussie gaat niet over illegaliteit in mijn ogen. Maar over mijn rechten als betalende, legale Ziggo klant.

Laatst gewijzigd door Jalu; 1 december 2009 om 12:31
Oud 1 december 2009, 12:51
rweersch's schermafbeelding
rweersch rweersch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AiE Basic, Ubee
DTV: Humax 5100C en CI+
Standaard

Inderdaad. De eerder aangevoerde argumenten zoals piraterij, raken kant noch wal. CI+ zal niks aan piraterij veranderden, het zal mensen juist motiveren om illegale content te downloaden omdat ze zélf willen bepalen wanneer en waar ze iets kunnen kijken. En geripte/gekopieerde films komen nooit van kabelnetwerken, maar direct van retail- of bioscoopmedia (cams niet meegeteld). Het enige wat via de kabel "illegaal" aangeboden wordt, zijn opnames van bv. Goede Tijden die mensen hebben gemaakt, en vervolgens aanbieden op usenet of torrentsites. Aangezien een groot deel van deze content ook via Uitzendinggemist-achtige sites wordt aangeboden, is de eventueel geconstateerde "piraterij" verwaarloosbaar. Sowieso zijn de verdiensten op dat soort programma's al binnen door de abonnementen en omroepbijdragen die de betreffende omroepen/zenders krijgen van de kabelboeren.

Als ik naar mezelf kijk: ik betaal netjes elke maand mijn abonnement aan Ziggo, en ik betaal netjes kijk- en luistergeld via de belasting. Ongeacht of ik een serie (die hier al dan niet te bekijken is) download via internet: ik zal toch netjes mijn abonnement blijven betalen. Ziggo loopt geen inkomsten mis.

Zodra echter iedereen CI+ heeft, en Ziggo gaat her en der beperkingen opleggen (bv. het niet meer kunnen opnemen van bepaalde programma's) dan wordt Ziggo steeds minder interessant. En als het -kan-, dan -zal- Ziggo dat ook gaan doen, zo werken grote bedrijven gewoon. Maar de mens wordt gewoon niet graag in zijn vrijheid beperkt. Iets wat de mediaconglomeraten niet blijken te begrijpen.

Voorlopig, zolang er geen beperkingen zijn, heb ik geen problemen met CI+. Ik heb ook weinig keuze: de TV's die ik interessant vond, hadden allemaal een CI+ slot. En als Ziggo inderdaad Big Brother gaat spelen: gelukkig ligt de schotel nog steeds in de kelder
Oud 1 december 2009, 13:08
Henk2304's schermafbeelding
Henk2304 Henk2304 is offline
Senior Member

DTV: Samsung LE32C350 met Ziggo CI+ CAM (Smit); Samsung SMT-C7140; Samsung UE46C6000 met KPN iTV
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jalu Bekijk bericht
Deze hele discussie gaat niet over illegaliteit in mijn ogen. Maar over mijn rechten als betalende, legale Ziggo klant.
En wat zijn die rechten dan? Volgens mij heb je je als klant akkoord verklaard met de algemene voorwaarden (AV). Dat soort voorwaarden hebben meestal een regel die neerkomt op: wíj passen de voorwaarden aan wanneer wij daar zin in hebben op een manier die ons het beste uitkomt en als je het er niet mee eens bent dan heb jíj het recht om binnen een maand je overeenkomst op te zeggen. Ik heb net zomin als veel andere betalende klanten de AV gelezen (hoewel ik geacht wordt dat wel gedaan te hebben) maar ik vraag me af of er ergens iets staat over het recht van de klant om programma's op te nemen. Maar ik laat me graag verrassen.

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten