Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+

Mededelingen

CI+ Nieuws, algemene vragen en opmerkingen over CI+ modules en CI+ geschikte TV's
(specifieke posts over bepaalde merken TV's of CI+ CAMS in de eigen subforums)

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 30 november 2009, 22:13
Jalu's schermafbeelding
Jalu Jalu is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in één basis
DTV: DM-8000 SSCT Ziggo en FTA Sat
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk2304 Bekijk bericht
Wat jij wilt.
We spreken elkaar over een paar jaar wel weer eens over dit onderwerp. De eerste voortekenen (het onnodig blokkeren van CI CAMs in CI+ televisies) zijn veelzeggend.
Oud 30 november 2009, 22:16
JW-NHS's schermafbeelding
JW-NHS JW-NHS is offline
Senior Member

DTV: 22 en 26PFL5604H FW.078 met resp. Neotion en SMiT
Standaard

En dus laten we deze discussie maar voor wat 'ie is, op dit moment.
Ik ben happy met mijn Philips met CI+, zoals velen met mij.

Over een paar jaar mag je 'm weer oprakelen, ik zal er een notitie van maken.

Groet,
JW
Oud 30 november 2009, 22:22
Jalu's schermafbeelding
Jalu Jalu is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JW-NHS Bekijk bericht
En velen ook niet; lees maar op dit forum; het stikt van de meldingen over problemen met CI+ modules en (gecertificeerde) tv's. Veroorzaakt door overmatig stricte beveiliging. Tientallen seconden opstarttijd ivm. autorisatie, helemaal niet autoriseren, etc etc. Zo erg dat de gemiddelde electrowinkel CI+ afraadt(volkomen terecht overigens!). Mooie techniek. Is ook een goede zet in de strijd tegen piraterij: je legale klant het leven met je duurbetaalde dienst zo zuur mogelijk maken.
Oud 30 november 2009, 22:29
JW-NHS JW-NHS is offline
Senior Member

Standaard

....and the bashing goes on.....

Groet,
JW
Oud 1 december 2009, 07:30
rweersch's schermafbeelding
rweersch rweersch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AiE Basic, Ubee
DTV: Humax 5100C en CI+
Standaard

Ik moet Jalu helaas 100% gelijk geven (ik ben zelf overigens ook techneut en jarenlang redacteur geweest bij computertijdschriften). CI biedt voor de consument niks extra's boven CI. CI+ is alleen ontwikkeld om de kabelboeren meer macht te geven over waar, wanneer en hoe een klant een programma kan bekijken.
Overigens heb ik zelf ook een CI+ setup (ik heb namelijk een hekel aan losse kastjes), maar zodra Ziggo de beperkende mogelijkheden gaan inzetten, ben ik de eerste die het hele zwikje op Marktplaats zet, en weer een schotel aan de gevel schroeft!

@JW-NHS: wat Jalu doet is geen bashing, doch een feitelijke en technische analyse van de mogelijkheden van CI+. De ervaring (en de geschiedenis) leert dat potentiële macht uiteindelijk ook daadwerkelijk uitgeoefend zal gaan worden.

Laatst gewijzigd door rweersch; 1 december 2009 om 07:59
Oud 1 december 2009, 08:46
JW-NHS JW-NHS is offline
Senior Member

Standaard

Een paar postings hierboven schreef ik:

"En dus laten we deze discussie maar voor wat 'ie is, op dit moment.
Over een paar jaar mag je 'm weer oprakelen, ik zal er een notitie van maken."

En vervolgens ging Jalu weer door. Dat noemde ik bashing.

Waarom laten we het niet gewoon hier bij, en kijken eerst eens naar wat er wérkelijk gebeurt. Dat eindeloze duvel aan de wand schilderen, wat hebben we daar aan?

Groet,
JW
Oud 1 december 2009, 09:08
rweersch's schermafbeelding
rweersch rweersch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AiE Basic, Ubee
DTV: Humax 5100C en CI+
Standaard

Wie ben jij om te beslissen om deze discussie te beëindigen? Het is juist gezond om op een normale volwassen manier dit soort potentieel inbreukmakende technieken te bespreken. Als jij persoonlijk daar geen behoefte aan hebt, dan reageer je toch gewoon niet? De-abonneer je van deze discussie, en je bent er vanaf

En wat betreft bashing: het gaat hier om een gefundeerde inhoudelijke discussie tussen mensen die technisch zeer goed op de hoogte zijn. Het betreft niet zomaar klakkeloos schelden op een bedrijf. Om het dan als bashing te classificeren is onterecht.

Weer on-topic. Gisteren ben ik nog bij de Mediamarkt geweest. Omdat ik weer eens wilde lachen, heb ik een medewerker gevraagd om me het verschil tussen CI en CI+ uit te leggen. "CI+ is nodig om HD zenders te kunnen kijken". *proest*
Het geeft weer aan hoe slecht de winkels op de hoogte zijn van CI+!
Oud 1 december 2009, 09:19
JW-NHS JW-NHS is offline
Senior Member

Standaard

Jalu schreef daarover, hierboven:
"We spreken elkaar over een paar jaar wel weer eens over dit onderwerp"

Daar heb ik ja tegen gezegd, leek me een goed idee.
Maar vervolgens begint het opnieuw.

Lees ook even de vorige pagina, ik ben niet de enige die meent dat het geen zin heeft deze discussie eindeloos te herhalen. Telkens opnieuw, in elk topic dat daar ook maar enige aanleiding toe zou kunnen geven
Er zijn al vele pagina's over volgeschreven op dit forum, ga maar eens lezen. Mods hebben al heel wat draadjes schoongeveegd......

Groet,
JW
Oud 1 december 2009, 10:13
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Vergeet iedereen dat ook een gewone decoder dit kan ?
De oude samsung decoders hadden zelfs een bug in de firmware waardoor de copy protect bit aan stond en er geen kopie gemaakt kon worden op een dvd recorder.
Natuurlijk is het princiepe anders,maar ook nu zijn met de huidige decoders al blokkeringen te activeren waarbij normale apparatuur niet meer werkt.
Even zo goed bij satelliet uitzendingen.
Natuurlijk,een apparaat dat die opdracht negeert kan nog opnemen,maar die zijn niet zo maar standaard te koop,je zal dan met een los apparaat in een pc moeten werken.
Maar daar werkt even goed ook nog de alphacrypt in zolang als je het ding maar in een CI slot frommelt.
Voor de gemiddelde techneut blijven er altijd mogelijkheden om dingen op te nemen.
Een alphacrypt in een gewoon CI slot kan niet geblokkeerd worden zonder de codering te veranderen en dan werken alle losse decoders niet meer.
We roepen nu, met ci+ kan men de mogelijkheid blokkeren om op te kunnen nemen.
De wereld te klein.
Maar zoals gezegd kan dat ook al met de gewone decoders.
De discussie zou dan ook niet moeten zijn, wow Ziggo kan dit,maar meer, gaat Ziggo ook de mogelijkheden actief gebruiken.
De techniek zal altijd bestaande dingen weer inhalen.
Volgende maand maakt een techneut een apparaat dat een gecertificeerde Samsung/Philips/Sony emuleert en de hele discussie is van de baan.
Al sinds de opkomst van het oude videocrypt en het nog eerdere Luxcrypt van RTL zijn er altijd weer mogelijkheden gekomen om dat ongedaan te maken.
Er kwamen "videoverbeteraars" die het macrovision copyeer systeem weer omzeilden.
Wil je echt een opname dan zal die mogelijkheid er altijd blijven al zet je maar een HD cam voor je tv, die LCD dingen knipperen toch niet meer.
Dat laatste is een extreeem voorbeeld hoewel hele volksstammen op usenet cam versies van films downloaden.
Ik maak me niet zo druk of iets kan,maar of het ook gebruikt wordt.
Met een druk op de knop kan Ziggo de mogelijkheid nu al blokkeren om iets op te nemen,met de huidige decoders.
Oud 1 december 2009, 10:14
Jalu's schermafbeelding
Jalu Jalu is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JW-NHS Bekijk bericht
Jalu schreef daarover, hierboven:
"We spreken elkaar over een paar jaar wel weer eens over dit onderwerp"

Daar heb ik ja tegen gezegd, leek me een goed idee.
Maar vervolgens begint het opnieuw.
Dat jij(en anderen) niet de behoefte hebt om hier verder over te discussiëren wil is jouw/jullie goed recht natuurlijk. Net als ik volkomen in mijn recht sta als ik om deze discussie zonodig wél te voeren met mensen die het wél interesseert én om mensen te wijzen op de gevaren van ontwikkelingen als CI+. En dan kun je wel spreken over 'duvel aan de wand schilderen', wil je dan liever potentiële gevaren maar doodzwijgen totdat je niet meer kunt spreken over potentiële gevaren? Dat ik tegen jou zeg dat ik je over een paar jaar wel weer spreek wil nog niet zeggen dat ik tegen anderen maar moet zwijgen, toch? Ík heb mijn argumenten in ieder geval onderbouwd, jij kwam weinig verder dan dat je CI+ wel ziet zitten omdat het in jouw ogen een middel is tegen piraterij. (In mijn ogen jaagt het de consument juist gillend naar piraterij, maar dat ter zijde...)

Terug ontopic maar weer dus, er is nog genoeg ruimte voor gefundeerde discussie, en als je daar geen behoefte aan hebt dan weet je wat je te doen staat.

Ziggo bepaalt nu éénzijdig wat de klant wél en niet mag met zijn eigen apparatuur (!) en dat is fundamenteel in strijd met de vrije markt.

Laatst gewijzigd door Jalu; 1 december 2009 om 10:28
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten