Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+

Mededelingen

CI+ Nieuws, algemene vragen en opmerkingen over CI+ modules en CI+ geschikte TV's
(specifieke posts over bepaalde merken TV's of CI+ CAMS in de eigen subforums)

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 27 november 2009, 12:19
JW-NHS's schermafbeelding
JW-NHS JW-NHS is offline
Senior Member

DTV: 22 en 26PFL5604H FW.078 met resp. Neotion en SMiT
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jalu Bekijk bericht
Dit is niet waar, men heeft in eerste instantie te kennen gegeven het gebruik van de Alphacrypt niet actief te gaan blokkeren. Zonder voorbehoud.

....
Laat maar zien waar Anoniem/Ziggo dat geschreven heeft.

Groet,
JW
Oud 27 november 2009, 12:32
Jalu's schermafbeelding
Jalu Jalu is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in één basis
DTV: DM-8000 SSCT Ziggo en FTA Sat
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JW-NHS Bekijk bericht
Laat maar zien waar Anoniem/Ziggo dat geschreven heeft.

Groet,
JW
Lees hier maar

Ik citeer:

Citaat:
Woordvoerder Gradus Vos van Ziggo verklaart tegenover Hardware.info dat Ziggo het gebruik van de Alpacrypt CAM niet met opzet zal saboteren. "wij doen niets dat er specifiek op gericht is de Alphacrypt module op zwart te zetten."

Naar aanleiding van de aankondiging van CI+ is er veel onrust ontstaan onder de huidige gebruikers van de Alphacrypt CAM (die dus geen CI+ ondersteund) over het mogelijk blokkeren van deze CAM door Ziggo. De Alphacrypt wordt door Ziggo niet ondersteund.

Wel zegt Gradus Vos verder; "Wij hebben echter altijd aangegeven dat wij deze module [...] niet ondersteunen en dat gebruik voor eigen risico is. Dat betekent dat de Alphacrypt module niet toekomstvast is waardoor er door standaard updates in het netwerk en in de programmatuur problemen kunnen ontstaan bij het gebruik van de module." Geen garantie dus.
Maar ja, dit bericht is gedateerd op 1 april 2009. Daar zal men zich dus wel op beroepen.

Serieus: blijkbaar noemt men het actief blokkeren van de Alphacrypt module een 'standaard update' in het netwerk.
Oud 27 november 2009, 12:44
JW-NHS JW-NHS is offline
Senior Member

Standaard

Inderdaad, als je doorlinkt in dat verhaal op Hardware.info kom je het volgende tegen:

"Ik zie dat er bij jullie op het forum veel mensen zijn die vrezen dat Ziggo straks de gebruikers van een Alphacrypt module, op zwart gaat zetten. Ik kan je verzekeren dat wij geen enkele actie zullen ondernemen die er bewust op gericht is om dit te doen! Wij hebben echter altijd aangegeven dat wij deze module, die via reverse engineering en zonder de instemming van contentbelanghebbenden ontwikkeld is, niet ondersteunen en dat gebruik voor eigen risico is. Dat betekent dat de Alphacrypt module niet toekomstvast is waardoor er door standaard updates in het netwerk en in de programmatuur problemen kunnen ontstaan bij het gebruik van de module. Maar wellicht ten overvloede nog een keer: wij doen niets dat er specifiek op gericht is de Alphacrypt module op zwart te zetten.
Gradus Vos
Officer Press Relations Ziggo"

Oftewel, ergens begin december komt er nu kennelijk zo'n "Update" die het gebruikers van een Alphacrypt CAM in een CI+ slot onmogelijk gaat maken nog gebruik te maken van hun Ziggo kaart.

Groet,
JW
Oud 27 november 2009, 12:45
rweersch's schermafbeelding
rweersch rweersch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AiE Basic, Ubee
DTV: Humax 5100C en CI+
Standaard

Citaat:
Oh, maar dat is wel verklaarbaar: als men nu alle Alphacrypt modules en aanverwante apparatuur in één keer onbruikbaar zou maken (voor zover technisch mogelijk) dan zou de storm van kritiek niet te overzien zijn. Men hoopt gewoon dat apparatuur met CI zonder '+' langzaam uitsterft en de consument zo langzamerhand gewend raakt aan dit soort beperkingen. Gaat men dit soort beperkingen plotseling invoeren dan steigert de consument wél en kun je er vergif op innemen dat de invoering mislukt.
Ja, dat zal inderdaad de achterliggende gedachte zijn. En we slikken het allemaal, omdat we geen keuze hebben!
Oud 27 november 2009, 12:45
BenJ's schermafbeelding
BenJ BenJ is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1 Plus - Arris702
DTV: Panasonic TU-DC40RD
Standaard

Nu het "uur U" lijkt te naderen, laaien ook de zorgen weer op. Dat Alphacrypt in CI+ sloten de nek wordt omgedraaid is iets waar Ziggo geen twijfel over heeft laten bestaan.

Waar we nog steeds geen duidelijkheid over krijgen is wat er nu allemaal mogelijk is met CI+ en wat er van ingezet gaat worden. Voedsel te over voor speculatie. Is het een fruitmesje of een zwaard? Ziggo komt niet verder dan dat de content providers dit vereisen en suggereren daarmee slechts een mesje. Door verdere informatie te onthouden wordt het echter een zwaard van Damocles en zal iedere stap met argusogen worden bekeken.

Iedere beperking die hier in de toekomst uit voortvloeit zal worden gezien als bewijs dat het om een wapen gaat en de weerstand alleen maar doen toenemen en dit verder doen escaleren.

Het is aan Ziggo om de toon te zetten voor de dialoog over DTV.
Oud 27 november 2009, 12:49
Jalu's schermafbeelding
Jalu Jalu is offline
Member

Standaard

Citaat:
Wij doen niets dat er specifiek op gericht is de Alphacrypt module op zwart te zetten.
Gradus Vos
Officer Press Relations Ziggo

Oftewel, ergens begin december komt er nu kennelijk zo'n "Update" die het gebruikers van een Alphacrypt CAM in een CI+ slot onmogelijk gaat maken nog gebruik te maken van hun Ziggo kaart.

Groet,
JW
Toch is er dus gewoon moedwillig door deze meneer Vos gelogen. Want deze "update" is er wel degelijk specifiek op gericht om niet CI+ modules als de Alphacrypt op zwart te zetten.

Betrouwbare leverancier, Ziggo.

Maar goed, de enige manier om zo'n leverancier duidelijk te maken hoe het werkt in de echte wereld is dat alle getroffen abonnee's gewoon per direct hun abonnement zouden moeten beëindigen. Als ze bij Digitenne en/of Canal Digitaal slim zijn springen ze er op in door ontvangers of een abonnement goedkoop weg te geven bij inlevering van een Ziggo smartcard.

Laatst gewijzigd door Jalu; 27 november 2009 om 13:00
Oud 27 november 2009, 13:04
JW-NHS JW-NHS is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Toch is er dus gewoon moedwillig door deze meneer Vos gelogen. Want deze "update" is er wel degelijk specifiek op gericht om niet CI+ modules als de Alphacrypt op zwart te zetten.

Betrouwbare leverancier, Ziggo.

Maar goed, de enige manier om zo'n leverancier duidelijk te maken hoe het werkt in de echte wereld is dat alle getroffen abonnee's gewoon per direct hun abonnement zouden moeten beëindigen. Als ze bij Digitenne en/of Canal Digitaal slim zijn springen ze er op in door ontvangers of een abonnement goedkoop weg te geven bij inlevering van een Ziggo smartcard.
En dan geen HD meer hebben en veeeeeeeeel minder zenders

Als je geen CI+ wilt gebruiken kun je weer terug naar het "kastje" zoals dat door Ziggo geleverd wordt.
Of je gaat over op de schotel, met een "kastje" uietraard.
Bij die beide oplossingen heb je dan wél weer twee afstandsbedieningen, of je moet een Logitech Harmony aanschaffen om daar van af te komen.

Groet,
JW
Oud 27 november 2009, 13:10
Jalu's schermafbeelding
Jalu Jalu is offline
Member

Standaard

Citaat:
En dan geen HD meer hebben en veeeeeeeeel minder zenders
Ik heb hier ook een Canal Digitaal abonnement met een schotel en ik kan je verzekeren: ik heb VEEL meer zenders dan via de kabel te ontvangen zijn, inclusief HD juweeltjes als BBC-HD, ITV-HD en diverse Duitse HD zenders...

Citaat:
Als je geen CI+ wilt gebruiken kun je weer terug naar het "kastje" zoals dat door Ziggo geleverd wordt.
Of je gaat over op de schotel, met een "kastje" uietraard.
Bij die beide oplossingen heb je dan wél weer twee afstandsbedieningen, of je moet een Logitech Harmony aanschaffen om daar van af te komen.

Groet,
JW
Nou ja, het kastje is niet het grootste punt van kritiek wat mij betreft. Mijn grootste punt van kritiek is dat Ziggo met CI+ en de certificering van TV's een stuk gereedschap in handen heeft om de consument de keuze om over te stappen op een andere provider een stuk moeilijker te maken, om het over de mogelijkheden van CI+ op het gebied van DRM nog maar niet eens te hebben. Met CI+ heeft Ziggo zijn klant volledig in de tang.
Oud 27 november 2009, 13:18
JW-NHS JW-NHS is offline
Senior Member

Standaard

Mbt CD heb je helemaal gelijk, ook ik heb CD er bij via een Dreambox, naast de CI+ Philips die ik heb.
Mijn commentaar sloeg op Digitenne, dan lever je heeeeel zwaar in, ik had dat stukje en/of CanalDigitaal niet vet moeten maken. Foutje dus

Groet,
JW
Oud 27 november 2009, 13:25
Jalu's schermafbeelding
Jalu Jalu is offline
Member

Standaard

Citaat:
Mbt CD heb je helemaal gelijk, ook ik heb CD er bij via een Dreambox, naast de CI+ Philips die ik heb.
Mijn commentaar sloeg op Digitenne, dan lever je heeeeel zwaar in, ik had dat stukje en/of CanalDigitaal niet vet moeten maken. Foutje dus

Groet,
JW
Zelf gebruik ik op dit moment een Dreambox 8000 met daarin zowel DVB-S2 als DVB-C tuners. Dit biedt de mogelijkheid om in een enkele zaplijst kabel- en satellietzenders door elkaar te gebruiken. Dit is natuurlijk erg gemakkelijk maar tegelijkertijd iets wat Ziggo graag zal willen tegenwerken; BBC 3 en 4 zitten bij Ziggo in een pluspakket maar zijn via de schotel FTA te ontvangen. En dit geldt voor nog veel meer kanalen (Duitse commerciëlen, maar ook themakanalen als Fashion TV, etc).

Als Ziggo de Alphacrypt het werken onmogelijk zal maken is het goed mogelijk dat ook de Dreambox op zwart gaat. Als dat gebeurt zeg ik subiet mijn abonnement bij Ziggo op. Vrijheid van ontvangerkeuze is voor mij een érg belangrijk argument. Een CI+ module komt er bij mij dus niet in.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten