Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Nieuws

Mededelingen

Nieuws Nieuwsberichten over digitale TV en Radio en zenderwijzigingen bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 26 november 2009, 11:33
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard Opta heeft tarieven voor gebruik kabel Ziggo vastgesteld.

Ziggo mag de concurrent 8,46 in rekening brengen voor het gebruik ( wederverkoop ) van haar diensten.
Voor alle duidelijkheid,dit betekent dus niet zoals wel wordt aangenomen dat een concurrent met een volledig pakket de ruimte van Ziggo in gebruik gaat nemen.
Als Ziggo dus analoog terug gaat naar 15 zenders, gaat de concurrent dat ook.
Een concurrent kan dus alleen kiezen uit de zenders die Ziggo biedt en daar een abonnement uit samenstellen.

Zie voor het complete artikel:
http://www.nu.nl/economie/2131236/op...jven-vast.html
Oud 26 november 2009, 13:17
Rob7's schermafbeelding
Rob7 Rob7 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: nee
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.bruiker Bekijk bericht
Ziggo mag de concurrent 8,46 in rekening brengen voor het gebruik ( wederverkoop ) van haar diensten.
Voor alle duidelijkheid,dit betekent dus niet zoals wel wordt aangenomen dat een concurrent met een volledig pakket de ruimte van Ziggo in gebruik gaat nemen.
Als Ziggo dus analoog terug gaat naar 15 zenders, gaat de concurrent dat ook.
Een concurrent kan dus alleen kiezen uit de zenders die Ziggo biedt en daar een abonnement uit samenstellen.

Zie voor het complete artikel:
http://www.nu.nl/economie/2131236/op...jven-vast.html
Dus, als ik het goed begrijp, ben en blijf je dan nog steeds afhankelijk van het aanbod van Ziggo?
Oud 26 november 2009, 13:29
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Standaard

Dat heb je je denk ik goed gelezen. Op zich verklaarbaar, aangezien het hier om analoge transmissie gaat voor zover ik heb begrepen. En voor analoge transmissie is er niet voor elke aanbieder zijn eigen ruimte zonder dat de signalen van de providers onderling elkaar gaan storen.

Oud 26 november 2009, 13:34
xahmol's schermafbeelding
xahmol xahmol is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max&Play Max (300 Mb), Technicolor tc7210 (in bridge), Apple AirPort Extreme (2015)
DTV: Samsung Horizon (woonkamer),Humax IR-FOX C (slaapkamer),AnyseeE30TC (PC) en TV Extra.
Standaard

Kortom: zal alleen concurrentie op prijs zijn, niet op aanbod. Lijkt me niet bijster interessant dus, de mensen die het om de prijs doen zitten al bij Digitenne.

Als Ziggo slim is kleden ze het analoge pakket uit tot het absolute minimum van 15 zenders, op die manier zal er niemand naar de analoge concurrent op de kabel overstappen omdat die dan nooit kan concurreren met Digitenne. Ziggo kan dan concurreren door meer (digitaal) aanbod.

Zo knuppel je de concurrent dus bij voorbaat dood.

Het lijkt me nml uitgesloten dat met een prijs van 8,46 die deze nieuwkomer aan Ziggo moet betalen deze nieuwkomer onder de 8,50 euro per maand kan komen die Digitenne kost. Deze nieuwkomer moet nml ook nog ergens van leven.
Oud 26 november 2009, 13:53
Jdd's schermafbeelding
Jdd Jdd is offline
Inactieve account

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra
DTV: 9401 | Alphacrypt 3.19 (W4000)
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xahmol Bekijk bericht
Kortom: zal alleen concurrentie op prijs zijn, niet op aanbod. Lijkt me niet bijster interessant dus, de mensen die het om de prijs doen zitten al bij Digitenne.

Als Ziggo slim is kleden ze het analoge pakket uit tot het absolute minimum van 15 zenders, op die manier zal er niemand naar de analoge concurrent op de kabel overstappen omdat die dan nooit kan concurreren met Digitenne. Ziggo kan dan concurreren door meer (digitaal) aanbod.

Zo knuppel je de concurrent dus bij voorbaat dood.

Het lijkt me nml uitgesloten dat met een prijs van 8,46 die deze nieuwkomer aan Ziggo moet betalen deze nieuwkomer onder de 8,50 euro per maand kan komen die Digitenne kost. Deze nieuwkomer moet nml ook nog ergens van leven.
Ziggo zal wel een contract moeten hebben met de concuren, de vraag is dan of ze zomaar nog zenders kunnen verander of verwijderen.

Wat betreft de prijs, waarom zouden ze moeten concureren met de prijs van digitenne. Het beeld is kabel kwaliteit, en dus zullen ze concureren met de ziggo prijs.
Oud 26 november 2009, 14:00
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jdd Bekijk bericht
Ziggo zal wel een contract moeten hebben met de concuren, de vraag is dan of ze zomaar nog zenders kunnen verander of verwijderen.

Wat betreft de prijs, waarom zouden ze moeten concureren met de prijs van digitenne. Het beeld is kabel kwaliteit, en dus zullen ze concureren met de ziggo prijs.
Enerzijds geef ik je gelijk, het is kabelkwalitaeit, en als ze het goedkoper aanbieden dan Ziggo winnen ze daar mogelijk wat klanten mee. Echter heeft Ziggo best aantrekkelijke Alles-in-een pakketten, en dat maakt het wat lastiger. Waarom zou je als Alles-in-een klant overstappen naar een concurrent met analoge tv, en vervolgens hetzelfde blijven betalen voor je Alles-in-een pakket, of naar seperate pakketten overstappen, en toch weer duurder uit zijn.

Ik denk dat als de prijsvechters echt klanten willen gaan pakken ze sterk onder de Ziggo prijs moeten gaan zitten, en zo dicht mogelijk bij de prijs van digitenne. Daarmee kan je mogelijk Digitenne klanten overhalen, kijk voor een x euro meer krijg je een veel betere kwaliteit.

Oud 26 november 2009, 14:19
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob7 Bekijk bericht
Dus, als ik het goed begrijp, ben en blijf je dan nog steeds afhankelijk van het aanbod van Ziggo?
Ja,maar toch ook weer nee.. beetje vaag maar stel ik ben concurrent van Ziggo en ik wil graag een zender toevoegen.
Ik blijf dan wel afhankelijk van Ziggo maar je kan dan ook als 2 partijen de zender inkopen.
Het ligt er een beetje aan hoe de houding van Ziggo is tegen de concurrent.
Caiway en Rekam werken al jaren op deze manier samen.
Ook in het digitale pakket geldt dat alleen de Zenders van Ziggo bij de concurrent verkrijgbaar zullen zijn.
Maar de concurrent kan wel bv besluiten om bv alleen themazenders in haar eigen pakket te stoppen en dit goedkoper aan te bieden.
Als je niet houdt van muziekzenders en al die meuk,zou je met een goedkoper pakket bij de concurrent die een kleiner pakket biedt met zenders die alleen voor jou interessant zijn,beter en goedkoper af kunnen zijn.
Een concurrent zou bv wel kunnen invoeren dat je per zender betaalt (uit de keuze van het Ziggo pakket) zodat je je eigen pakket kan samenstellen.
Ziggo zou ook samen met de concurrent onderhandelingen kunnen voeren voor zenders die ze nu zelf te duur vindt en dan de kosten spreiden.
Kern is dus,dat het niet zo is dat bij 10 concurrenten op de kabel deze alle 10 een eigen zender pakket hebben die dan dus ook alle 10 ruimte in nemen.
Ziggo/upc zijn de leveranciers op hun net,de concurrent kan bij Ziggo/Upc zenders inkopen en uit de door Ziggo/UPC aangeboden zenders hun eigen pakket samenstellen.
Oud 26 november 2009, 14:40
xahmol xahmol is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max&Play Max (300 Mb), Technicolor tc7210 (in bridge), Apple AirPort Extreme (2015)
DTV: Samsung Horizon (woonkamer),Humax IR-FOX C (slaapkamer),AnyseeE30TC (PC) en TV Extra.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jdd Bekijk bericht

Daarom zou ik als ik Ziggo was ook naar 15 zenders gaan VOORDAT je dat contract moet sluiten van de Opta

En wat die kabelkwaliteit betreft: het is natuurlijk wel ANALOGE kabelkwaliteit. Dus nu ook weer niet spectaculair beter dan Digitenne.

Los daarvan: de mensen die weg willen bij Ziggo puur voor de prijs zijn over het algemeen niet de mensen die beeldkwaliteit veel kan schelen. Die zullen dan gaan voor het goedkoopste, dus Digitenne.

Ik zie dus echt niet hoe in dit model een concurrent op de kabel ooit levensvatbaar kan zijn. Op prijs kunnen ze de oorlog iig niet winnen en op aanbod dus kennelijk ook niet. Op wat dan wel? Service? Blijft het Ziggo netwerk, dus storingen zijn hetzelfde.
Hooguit is de administratieve afhandeling en callcenter beter, maar dat kost geld, en ik geef een concurrent helemaal geen kans als ze niet significant minder gaan vragen dan Ziggo.
Oud 26 november 2009, 14:59
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xahmol Bekijk bericht
Daarom zou ik als ik Ziggo was ook naar 15 zenders gaan VOORDAT je dat contract moet sluiten van de Opta

En wat die kabelkwaliteit betreft: het is natuurlijk wel ANALOGE kabelkwaliteit. Dus nu ook weer niet spectaculair beter dan Digitenne.

Los daarvan: de mensen die weg willen bij Ziggo puur voor de prijs zijn over het algemeen niet de mensen die beeldkwaliteit veel kan schelen. Die zullen dan gaan voor het goedkoopste, dus Digitenne.

Ik zie dus echt niet hoe in dit model een concurrent op de kabel ooit levensvatbaar kan zijn. Op prijs kunnen ze de oorlog iig niet winnen en op aanbod dus kennelijk ook niet. Op wat dan wel? Service? Blijft het Ziggo netwerk, dus storingen zijn hetzelfde.
Hooguit is de administratieve afhandeling en callcenter beter, maar dat kost geld, en ik geef een concurrent helemaal geen kans als ze niet significant minder gaan vragen dan Ziggo.
Je vergeet hier denk ik even voor het gemak dat een groot deel van de Ziggo abonnees alleen maar een basis TV abonnement hebben op de kabel en ook geen gebruik maken van digitale ontvangst van het basis pakket. Voor die groep klanten verandert er niets aan de signaal leverantie en verwerking als ze op basis van de prijs overstappen op een andere diensten aanbiedende partij. Stapt men over op Digitenne of een andere partij die niet op de kabel zit dan zijn daaraan veelal weer diverse extra kosten verbonden met de aanschaf van smartcards, ontvangers, mogelijk extra abonnementskosten voor meerdere TV's e.d. Ook mogen nieuwe aanbieders straks ook eigen digitale diensten gaan bieden waarvoor ze dan toch, net als Ziggo, ook eerst een basis abonnement voor de kabel moeten gaan aanbieden voor de benodigde aansluiting en toegang tot de kabel.

Het zal mij benieuwen wat er de komende jaren met het basis tarief voor de kabel van Ziggo gaat gebeuren als ze straks met concurrentie op dat gebied te maken gaan krijgen. Zal dat dan eindelijk weer eens gaan dalen i.p.v. stijgen?
Oud 26 november 2009, 15:14
xahmol xahmol is offline
Senior Member

Standaard

@Archie: Dat vergeet ik niet.

Mijn stelling is alleen dat het gros van de mensen lui is. En dus gewoon lekker met hun analoge pakket bij Ziggo blijven. Waarom bestaan er anders überhaupt nog mensen met een ouderwetse vaste KPN lijn, veranderd hooguit 15% van energieleverancier, nog minder van ziektekostenerzekeraar en bijna helemaal niemand van bank?

De mensen die dus WEL geneigd zijn over te stappen zijn dus al actiever en zullen dan overstappen naar echt de goedkoopste. En dat is dan toch echt digitenne (die slim genoeg prima aanbiedingen heeft voor de ontvangers). Bovendien zal die groep waarschijnlijk bijna helemaal al overgestapt zijn en dan niet snel terug gaan naar de nieuwkomer op de kabel.

En hoe zie jij gebeuren dat de concurrent op de Ziggo kabel digitale diensten gaat aanbieden? Vooralsnog hoeft Ziggo de kabel alleen open te zetten voor analoge diensten. Geen digitale diensten via de kabel dus.
Enige manier waarop deze concurrent dus digitale diensten kan aanbieden is als ze het combineren met een ADSL abo of zo.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Nieuws

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten