Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Mededelingen

Philips Nieuws, vragen en opmerkingen over Philips CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 25 november 2009, 20:21
Theunissen's schermafbeelding
Theunissen Theunissen is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus
DTV: Samsung UE40B6000 met CI+, Philips 26PFL5604H met CI+, Humax ihdr-5400c en Humax HD5000
Standaard Philips 26PFL5604 CI+ of Losse decoder

Ruim een week ben ik in het bezit van een Philips 26PFL5604 LCD TV waarop ik een Humax IRHD-5000C heb aangesloten. Het beeld ziet er prima uit en ik vraag me daarom af of het beeld via een CI+ module er beter uitziet t.o.v. een externe HD decoder ?

Ik ben namelijk aan het overwegen om zo'n CI+ module aan te schaffen maar als de beeldkwaliteit niet hetzelfde is of zelfs beter zie ik er weinig heil in. Heeft er misschien iemand ervaring met beide (CI+ module en externe HD decoder) ?
Oud 25 november 2009, 21:00
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theunissen Bekijk bericht
Ruim een week ben ik in het bezit van een Philips 26PFL5604 LCD TV waarop ik een Humax IRHD-5000C heb aangesloten. Het beeld ziet er prima uit en ik vraag me daarom af of het beeld via een CI+ module er beter uitziet t.o.v. een externe HD decoder ?
Een CI+ CAM is geen digitale ontvanger in PCMCIA kaart formaat. De beeldkwaliteit van digitale TV wordt bepaald door de MPEG chipset in jouw TV wanneer je van directe digitale ontvangst gebruik maakt. Daarom kan je met jouw TV alvast testen of je de beeldkwaliteit goed vindt door de digitale kanalen te scannen en dan af te stemmen op beide varianten (SD en HD) van Nederland 1 aangezien dat digitale kanaal zonder encryptie wordt door gegeven en je dus geen smartcard en CI+ CAM nodig hebt om dat kanaal weer te geven. Even vergelijken met de kwaliteit van de IRHD-5000C en je weet hoe de MPEG chipset van jouw TV de kanalen weergeeft in vergelijking met de MPEG chipset van de IRHD-5000C.
Oud 25 november 2009, 21:17
Senior Member

DTV: Samsung UE40B6000 met CI+, Philips 26PFL5604H met CI+, Humax ihdr-5400c en Humax HD5000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
Een CI+ CAM is geen digitale ontvanger in PCMCIA kaart formaat. De beeldkwaliteit van digitale TV wordt bepaald door de MPEG chipset in jouw TV wanneer je van directe digitale ontvangst gebruik maakt. Daarom kan je met jouw TV alvast testen of je de beeldkwaliteit goed vindt door de digitale kanalen te scannen en dan af te stemmen op beide varianten (SD en HD) van Nederland 1 aangezien dat digitale kanaal zonder encryptie wordt door gegeven en je dus geen smartcard en CI+ CAM nodig hebt om dat kanaal weer te geven. Even vergelijken met de kwaliteit van de IRHD-5000C en je weet hoe de MPEG chipset van jouw TV de kanalen weergeeft in vergelijking met de MPEG chipset van de IRHD-5000C.
Dat is een handige tip. Dan moet ik wel nog even een coax kabel aansluiten van de decoder naar de TV want op dit moment heb ik alleen de coax kabel aangesloten op de decoder en niet op de TV.
Oud 25 november 2009, 21:22
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Dat is een handige tip. Dan moet ik wel nog even een coax kabel aansluiten van de decoder naar de TV want op dit moment heb ik alleen de coax kabel aangesloten op de decoder en niet op de TV.
Om eventuele signaal problemen uit te sluiten zou ik de TV niet doorlussen via de ontvanger, maar liever splitten met een kwalitatief goede splitter voordat het naar de ontvanger gaat. Als je geen splitter hebt dan kun je wel doorlussen maar zorg er dan in ieder geval voor dat de ontvanger aanstaat aangezien het bekend is dat sommige ontvangers het doorgeluste signaal verprutsen als ze uit staan.
Oud 25 november 2009, 21:59
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
Om eventuele signaal problemen uit te sluiten zou ik de TV niet doorlussen via de ontvanger, maar liever splitten met een kwalitatief goede splitter voordat het naar de ontvanger gaat. Als je geen splitter hebt dan kun je wel doorlussen maar zorg er dan in ieder geval voor dat de ontvanger aanstaat aangezien het bekend is dat sommige ontvangers het doorgeluste signaal verprutsen als ze uit staan.
Spliter heb ik niet maar ik moet effen kijken of een doorlus kabel nog past want nu heb ik de decoder aangesloten met een Hirschmann kabel en connector en die zijn vrij dik. Aangezien de coax in- en uitgang van de Humax decoder zeer dicht bij elkaar staan zal het me (waarschijnlijk) niet lukken om nog een 2e Hirschann kabel aan te sluiten. Dus dan moet ik terug naar een wat mindere standaard coax kabel. Maar dat ga ik mooi in het weekend uit proberen. De decoder staat trouwens altijd aan Is natuurlijk niet zo mooi voor het milieu en de verbruikte stroon maar persoonlijk vind ik dat het lekkerste en snelste werken.
Oud 26 november 2009, 20:40
Senior Member

Standaard

Heb vandaag de test van ArChie gedaan en inderdaad dat werkt gewoon. Ik moet zeggen dat de beeldkwaliteit er net zo goed uitzag als via een HD decoder via de HDMI. Echter het gebruiksgemaak van de externe HD decoder (in dit geval de Humax) is veel gelikter en handiger. De "Info" van Philps liet alleen een zwart scherm zien met tekst en het beeld was weg. Dan is de "Info" via de HD decoder toch wat beter en handiger (beeld en alleen onder een klein schermpje). Ook de "EGP" van Philips vond ik er persoonlijk onhandig en onoverzichtelijk uitzien. Hetzelfde geldt voor de TXT iedere keer als ik een andere pagina koos verandere de achtergrond van kleur (zwart, blauw, groen).

Dat werkt via de externe decoder toch allemaal wat gelikter en handiger moet ik zeggen. Aangezien ik gebruik maak van universele afstandsbediening (in dit geval Logitech) hou ik het voorlopig bij de externe HD decoder.

Wat dat betreft mag Philips van mij de software wat gelikter en handiger maken want een Info die het beeld volledig laat verdwijnen is voor mij onacceptabel. Ook de TXT dient verbetering.
Oud 26 november 2009, 20:51
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Dat werkt via de externe decoder toch allemaal wat gelikter en handiger moet ik zeggen. Aangezien ik gebruik maak van universele afstandsbediening (in dit geval Logitech) hou ik het voorlopig bij de externe HD decoder.
Goed dat je even laat weten hoe je de kwaliteit van directe digitale TV via de Philips TV hebt ervaren. Zo te horen een terechte keuze.
Oud 26 november 2009, 21:08
nlrb's schermafbeelding
nlrb nlrb is offline
Senior Member

DTV: 32pfl9604/37pfl8404 met Neotion CAM
Standaard

Citaat:
Hetzelfde geldt voor de TXT iedere keer als ik een andere pagina koos verandere de achtergrond van kleur (zwart, blauw, groen).
Dit is onderdeel van Teletekst 2.5 waar de NOS gebruik van maakt (per pagina categorie; zie ook eerdere postings). Je kan dit uitzetten in de voorkeuren als het je niet bevalt.
Oud 26 november 2009, 21:35
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nlrb Bekijk bericht
Dit is onderdeel van Teletekst 2.5 waar de NOS gebruik van maakt (per pagina categorie; zie ook eerdere postings). Je kan dit uitzetten in de voorkeuren als het je niet bevalt.
Handig om te weten. Level 2.5 teletext staat inderdaad aan (zal hem gelijk uitzetten) zodat ik me er bij een volgende poging niet meer aan stoor. Gelijk al 1 probleem opgelost. Dat zag er echt niet uit (na mijn mening dan) al die verschillende velle kleuren.
Oud 1 december 2009, 18:50
Senior Member

Standaard

Vandaag nog eens getest en gelijk teletext 2.5 uitgezet. Ik moet zeggen dat de teletext dan een stuk prettiger werkt bovendien heb je met de Philips TV meer mogelijheden zoals Dual Screen en je kunt handiger bladeren en kiezen. Wel is de TXT van een 4:3 formaat terwijl het op de decoder wat groter lijkt.

Ondanks dat ik de Info niet zo handig vind werken en ik de Humax gelikter vind zal ik toch eens een kaartje bestellen (tsja je moet toch wat hebben voor de kerst ) en aangezien ik nog ergens een smartcard over heb kan ik mooi testen en vergelijken.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten