Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Nieuws

Mededelingen

Nieuws Nieuwsberichten over digitale TV en Radio en zenderwijzigingen bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 25 november 2009, 17:34
pboes's schermafbeelding
pboes pboes is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Office Basis ZZ3
DTV: Diversen
Standaard CvcdM pleit voor stoppen themazenders publiek omroep

Het Commissariaat voor de Media heeft bepleit dat de themazenders van de publieke in hun huidige vorm zouden moeten worden ontmanteld. De publieke omroep heeft momenteel 12 themazenders maar de belangstelling van de kijker lijkt daar bij tegen te vallen. Het CvdM zou liever zien dat de PO meer tijd steekt in "on demand"-diensten. De letterlijke tekst uit het betoog van het Commissariaat:

"Themakanalen

Wij herhalen de opmerking uit ons advies over de vorige MJB ten aanzien van de vraag welke criteria de NPO hanteert om een themakanaal op te starten of in de lucht te houden. Het aantal themakanalen is aanzienlijk, er is dit jaar zelfs een kanaal toegevoegd, Spirit24. Wij achten de tijd rijp voor een volgende evaluatie van de themakanalen en bezinning op de visie op deze kanalen. Het lineaire karakter van de themakanalen komt thans gedateerd over. Bij een toepassing die met name is gericht op recycling of ‘precycling’ vallen de additionele kosten weliswaar mee, maar is ook de toegevoegde waarde beperkt. Daarnaast vormen de toegankelijkheid, vindbaarheid en het bereik van de themakanalen een probleem.

Wij achten het van belang dat er dit jaar inzage komt in de bezoekcijfers van de themakanalen, zoals ook aangekondigd in de NPO Terugblik 2008. Gezien de conclusie van het SPOT televisierapport 2009, waarin wordt gesteld dat consumenten nieuwe mogelijkheden (zoals themakanalen) wel ontdekken maar dat het live tv-kijken veruit dominant blijft en 90% van de kijktijd in beslag neemt, valt te veronderstellen dat de kijkcijfers van de themakanalen beperkt zijn. Een positieve en waarschijnlijk noodzakelijke volgende stap van de NPO achten wij de genoemde intentie om de themakanalen over te laten gaan naar een on demand structuur, en om deze beter aan te laten sluiten bij de hoofdnetten. Dit zou feitelijk betekenen dat de themakanalen in hun huidige vorm worden ontmanteld en (wellicht met een eigen portal) ondergebracht worden bij Uitzending Gemist" einde citaat.

Het volledige betoog is te vinden op de site van het Commissariaat voor de Media, rechtstreeks te downloaden via http://www.cvdm.nl/dsresource?objectid=10148&type=org.

Laatst gewijzigd door pboes; 25 november 2009 om 19:24
Oud 25 november 2009, 17:39
dieco's schermafbeelding
dieco dieco is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AiE Plus + Netgear WNR3500 + Netgear WN111v2
DTV: CI+
Standaard

Bronvermelding? Link naar origineel artikel?

I don't suffer from insanity ... I enjoy every minute of it!!!
I do suffer from reality though
Oud 25 november 2009, 17:48
Zigmund's schermafbeelding
Zigmund Zigmund is offline
Banned User

Ziggo Internet: AIE+, Arris
DTV: CI+/Humax IRHD-5000
Standaard

CvdM is erg ziek als men dit roept. Eerst wil men mee in het digitale tijdperk. men lanceert ik weet niet hoeveel kanalen, slangt dit weer af... en nu moeten ze helemaal verdwijnen. Ik denk dat er zeker populaire kanalen bijzitten die bestaansrecht hebben.

Daarnaast zijn de On demand diensten nog niet erg populair en veel te duur dat dit juist geldverspilling zou zijn om daar energie in te steken. Dan bereik je namenlijk alleen een enkeling met een dikke portemonnee (dat kan niet de bedoeling zijn van publiek geld!!!!!!!!!!!!!!!)
Oud 25 november 2009, 17:57
MrDroopy's schermafbeelding
MrDroopy MrDroopy is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Ziggo CH7465LG Connect Box | d-link dir-855
DTV: Horizon | Humax 5200c | Cisco 8455 | Samsung dcb-h360r | FireDTV
Standaard

uitzending gemist is per definitie een VOD dienst, zeer populair en zeker niet alleen voor een "enkeling met een dikke portemonee". Met meer content in UG zullen veel mensen blij zijn.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/15.0.015; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
Oud 25 november 2009, 18:16
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrDroopy Bekijk bericht
uitzending gemist is per definitie een VOD dienst, zeer populair en zeker niet alleen voor een "enkeling met een dikke portemonee". Met meer content in UG zullen veel mensen blij zijn.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/15.0.015; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
Dat zal best, maar het is geen argument voor de suggestie dat de themakanalen ontmanteld zouden moeten worden. Dat zou juist niet moeten gebeuren.

Ik ben zelf erg blij met de themakanalen van de NPO en wil dat ze blijven en dat hun positie wordt versterkt. Het commisariaat heeft wel gelijk met de opmerking dat het aan de toegankelijkheid c.q. de vindbaarheid van de kanalen nogal schort. Dat is ook geen wonder als je gaat kijken naar de versnipperde kanaalnummers die de themakanalen bij de grote kabelaars zoals Ziggo toegewezen hebben gekregen. Ook het feit dat de meeste themakanalen van de NPO deel uitmaken van betaalde pakketten deugt niet. De themakanalen van de NPO worden namelijk net als de andere landelijke en regionale omroepen gefinancierd uit de algemene middelen, en zouden daarom ook voor iedereen zonder meerkosten beschikbaar moeten zijn. Ik pleit er daarom ook al jaren voor dat alle themakanalen van de NPO bij alle Nederlandse kabelaars verplicht deel uit gaan maken van het kosteloze digitale basispakket. Dan komt het met de zichtbaarheid en de kijkcijfers beslist ook goed. Bovendien zou daar ook weer een stimulans van uit gaan om de volledige overgang op digitale kabeltelevisie te bespoedigen. Voor de kabelaars zelf, tenslotte, zou het ook goed zijn, want bijvoorbeeld Digitenne kan door capaciteitsgebrek de themakanalen niet aanbieden.
Oud 25 november 2009, 18:55
rick's schermafbeelding
rick rick is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Basis, Ubee EVW320B
DTV: Humax IRHD5300c, IRHD5000c, Cisco 8485DVB
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riparius Bekijk bericht
Ook het feit dat de meeste themakanalen van de NPO deel uitmaken van betaalde pakketten deugt niet. De themakanalen van de NPO worden namelijk net als de andere landelijke en regionale omroepen gefinancierd uit de algemene middelen, en zouden daarom ook voor iedereen zonder meerkosten beschikbaar moeten zijn. Ik pleit er daarom ook al jaren voor dat alle themakanalen van de NPO bij alle Nederlandse kabelaars verplicht deel uit gaan maken van het kosteloze digitale basispakket. Dan komt het met de zichtbaarheid en de kijkcijfers beslist ook goed.
Ik heb het ook altijd al een vreemde situatie gevonden dat ik voor publieke kanalen een apart abo zou moeten afsluiten. Ik zie mezelf best een aantal keren per week naar een themakanaal kijken, maar ik heb er het geld voor een extra abo niet voor over. Deze themakanalen in het basispakket opnemen zou ook meteen beter de vraag kunnen beantwoorden hoe goed deze bekeken worden.
Oud 25 november 2009, 19:25
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member
Site Admin

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dieco Bekijk bericht
Bronvermelding? Link naar origineel artikel?
De website van commissariaat voor de media, de brief waar dit over gaat staat hier
Oud 25 november 2009, 23:17
hallotjes's schermafbeelding
hallotjes hallotjes is offline
Senior Member

Standaard

De manier waarop ze uitgezonden worden moet veranderen. Het zijn publieke zenders, toch moet je er extra voor betalen !

Verdwijnen zeker niet (ze voegen wel degelijk wat toe), en echt duur lijken me ze ook niet. Gewoon materiaal van de NPO zelf (geen extra auteurskosten) en alles vanaf een automatische installatie uitgezonden (correct me if wrong)
Oud 26 november 2009, 02:38
AW78's schermafbeelding
AW78 AW78 is offline
Senior Member

Standaard

Themakanalen ontmantelen??? En hoe zit het dan met bijv. Journaal 24? Daar kijk ik bijna dagelijks naar omdat het erg handig is om niet precies om acht uur klaar te hoeven zitten voor het journaal!

Misschien zouden er wel een paar kanalen kunnen samengaan, zoals Holland Doc 24 en Geschiedenis 24, maar de meeste zenders zijn echt wel een verrijking van het aanbod. Dat de mensen van TV Oranje dit niet vinden is mij een raadsel, want zij hebben juist met Schlager TV een exact zelfde kanaal als TV Oranje in het leven geroepen zonder dat dit iets toevoegt.
Oud 26 november 2009, 03:06
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AW78 Bekijk bericht
Themakanalen ontmantelen??? En hoe zit het dan met bijv. Journaal 24? Daar kijk ik bijna dagelijks naar omdat het erg handig is om niet precies om acht uur klaar te hoeven zitten voor het journaal!

Misschien zouden er wel een paar kanalen kunnen samengaan, zoals Holland Doc 24 en Geschiedenis 24, maar de meeste zenders zijn echt wel een verrijking van het aanbod. Dat de mensen van TV Oranje dit niet vinden is mij een raadsel, want zij hebben juist met Schlager TV een exact zelfde kanaal als TV Oranje in het leven geroepen zonder dat dit iets toevoegt.
Waarom sleep je nou TV Oranje en Schlager TV er met de haren bij? Dit zijn geen van beide themakanalen van de NPO (Sterren 24 wel).
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Nieuws

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten