Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Storingen Digitale TV bij Ziggo

Mededelingen

Storingen Digitale TV bij Ziggo Storingen die (vermoedelijk) meerdere digitale-TV gebruikers in het hele Ziggo gebied treffen


Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 november 2009, 00:14
Bazch's schermafbeelding
Bazch Bazch is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 27 oktober 2009
Locatie: Vinkeveen/Casema
Berichten: 6
Standaard Blokjes/Slecht vervormd beeld

Hallo..

Ik heb de laatste tijd veel last van dat het beeld vervormd is. Er komen dan blokjes of strepen door het beeld. Ziet er dan een beetje vervormd uit.
Heb een Samsung LE32B652T4PXXN Televisie met CI+ cam module erin.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben of zou ik een nieuwe update moeten nemen?
Huidige versie is: 2009/09/01_002004.

Hoop dat jullie een oplossing weten.
Bas
  #2  
Oud 25 november 2009, 00:35
JW-NHS's schermafbeelding
JW-NHS JW-NHS is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 18 februari 2009
Locatie: casema
DTV: 22 en 26PFL5604H FW.078 met resp. Neotion en SMiT
Berichten: 709
Standaard

Kun je in het menu zien hoe de signaal sterkte en kwaliteit is?
Dit duidt op een probleem met het signaal......

Groet,
JW
  #3  
Oud 25 november 2009, 09:15
Bazch's schermafbeelding
Bazch Bazch is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 27 oktober 2009
Locatie: Vinkeveen/Casema
Berichten: 6
Standaard

De signaal sterkte zit rond de 78-80
zou toch voldoende moeten zijn?
Is hier eventueel iets aan te doen?
groet,
Bas
  #4  
Oud 25 november 2009, 09:40
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 15 oktober 2008
Locatie: Deventer
Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Berichten: 3.525
Standaard

Signaalsterkte is niet heel erg relevant, wel relevant is de signaalkwaliteit. Waar staat die op? Het signaal kan nog zo "hard" zijn, dit wil niet zeggen dat het signaal ook goed van kwaliteit is, een slecht signaal kan ook "hard" doorkomen.
__________________

  #5  
Oud 25 november 2009, 10:05
zwattuh's schermafbeelding
zwattuh zwattuh is offline
Member
 
Geregistreerd: 18 augustus 2008
Locatie: Venray/Home
Ziggo Internet: Alles in 1 extra, Arris TM-702B, Dlink dir-655
DTV: SmIT CI+ Cam, Humax 5000C, Humax IR-FOX C
Berichten: 38
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazch Bekijk bericht
Hallo..

Ik heb de laatste tijd veel last van dat het beeld vervormd is. Er komen dan blokjes of strepen door het beeld. Ziet er dan een beetje vervormd uit.
Heb een Samsung LE32B652T4PXXN Televisie met CI+ cam module erin.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben of zou ik een nieuwe update moeten nemen?
Huidige versie is: 2009/09/01_002004.

Hoop dat jullie een oplossing weten.
Bas
Ik heb de 40 inch versie met de nieuwste firmware maar ik heb deze problemen ook. Dus aan de firmware ligt het niet.

Maar het lijkt mij sowieso handig om de niewste firmware er op te zetten. Er zijn al twee updates sinds de 2004 versie.
  #6  
Oud 25 november 2009, 10:08
zwattuh's schermafbeelding
zwattuh zwattuh is offline
Member
 
Geregistreerd: 18 augustus 2008
Locatie: Venray/Home
Ziggo Internet: Alles in 1 extra, Arris TM-702B, Dlink dir-655
DTV: SmIT CI+ Cam, Humax 5000C, Humax IR-FOX C
Berichten: 38
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Excalibur Bekijk bericht
Signaalsterkte is niet heel erg relevant, wel relevant is de signaalkwaliteit. Waar staat die op? Het signaal kan nog zo "hard" zijn, dit wil niet zeggen dat het signaal ook goed van kwaliteit is, een slecht signaal kan ook "hard" doorkomen.
Bedoel je hiermee de bitfoutfrequentie? Dit en de signaalsterkte is het enige wat je krijgt te zien in het menu.

Deze staat bij mij op 0.
  #7  
Oud 25 november 2009, 16:14
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 15 oktober 2008
Locatie: Deventer
Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Berichten: 3.525
Standaard

Niet lullig bedoeld, maar dat lijkt mij een manco van de apparatuur cq de bijbehorende soft/firmware. De signaalsterkte zegt namelijk niets over de signaalkwaliteit. Is leuke informatie, maar het is geen daadwerkelijke informatie waar je echt iets mee kan.

Heb je een decoder van Ziggo? Wat geeft die aan voor signaalkwaliteit?
__________________

  #8  
Oud 25 november 2009, 16:33
zwattuh's schermafbeelding
zwattuh zwattuh is offline
Member
 
Geregistreerd: 18 augustus 2008
Locatie: Venray/Home
Ziggo Internet: Alles in 1 extra, Arris TM-702B, Dlink dir-655
DTV: SmIT CI+ Cam, Humax 5000C, Humax IR-FOX C
Berichten: 38
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Excalibur Bekijk bericht
Niet lullig bedoeld, maar dat lijkt mij een manco van de apparatuur cq de bijbehorende soft/firmware. De signaalsterkte zegt namelijk niets over de signaalkwaliteit. Is leuke informatie, maar het is geen daadwerkelijke informatie waar je echt iets mee kan.

Heb je een decoder van Ziggo? Wat geeft die aan voor signaalkwaliteit?
Tja daar probeer ik nu juist achter te komen hoe ik kan zien wat de signaalkwaliteit is. Ik heb geen decoder maar een cam.

Ik kan enkel in het menu van de tv de signaalsterkte zien en de bitfoutfrequentie.
  #9  
Oud 25 november 2009, 16:34
migroen's schermafbeelding
migroen migroen is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 26 november 2006
Locatie: West-Graftdijk (1486 MK) - Multikabel
Ziggo Internet: Connect en Play Max + Volop bellen
DTV: Horizon + Humax 5050c (2x) + Humax 5200c
Berichten: 1.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Excalibur Bekijk bericht
Niet lullig bedoeld, maar dat lijkt mij een manco van de apparatuur cq de bijbehorende soft/firmware. De signaalsterkte zegt namelijk niets over de signaalkwaliteit. Is leuke informatie, maar het is geen daadwerkelijke informatie waar je echt iets mee kan.

Heb je een decoder van Ziggo? Wat geeft die aan voor signaalkwaliteit?
Er zit een CI+ cam module in zoals in de eerste reactie is te lezen. Deze geeft icm Samung alleen maar 2 opties (Bitfoutfreqentie & Signaalsterkte)
  #10  
Oud 25 november 2009, 17:51
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 15 oktober 2008
Locatie: Deventer
Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Berichten: 3.525
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door migroen Bekijk bericht
Er zit een CI+ cam module in zoals in de eerste reactie is te lezen. Deze geeft icm Samung alleen maar 2 opties (Bitfoutfreqentie & Signaalsterkte)
En dat vind ik dus een manco van de hardware/software. Dat dat de bitoutfrequentie getoond word is mooi, dit is handige info. Dat wel de signaalsterkte, maar niet de signaalkwaliteit word getoond is zeer jammer. Ze laten van deze 2 degene zien waar je nu juist eigenlijk niets aan hebt.
__________________

Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Storingen Digitale TV bij Ziggo


Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:01.


© 2016 - Ziggo-Gebruikers.nl