Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Mededelingen

Philips Nieuws, vragen en opmerkingen over Philips CI+ geschikte TV's

Bekijk resultaten enquête: Resultaten software versie 66
prima, geen problemen meer. 36 57,14%
(nieuw) last van spontane vaslopers / restart "plof". 5 7,94%
(nog steeds) last van spontane vaslopers / restart "plof". 2 3,17%
(nieuw) CI+ problemen w.o. gecodeerd programma /SAC / CCK. 7 11,11%
(nog steeds) CI+ problemen w.o. gecodeerd programma /SAC / CCK. 14 22,22%
(nieuw) anders. 5 7,94%
(nog steeds) anders. 1 1,59%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 63. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 29 november 2009, 22:57
tjeerd13's schermafbeelding
tjeerd13 tjeerd13 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Z1
DTV: Pfl8404
Standaard Nu/Straks verdwijnt,

Update lijkt prima te werken, geen gekke dingen meegemaakt,
Behalve dat naar verloop van tijd de nu/straks balk boven inbeeld niet meer te voorschijn komt met het switchen van zenders, stekker er uit stekker erin lost dit probleem op. maar na verloop van tijd werkt ie niet meer.
32pfl8404

Tjeerd
Oud 30 november 2009, 09:18
MarcOSX's schermafbeelding
MarcOSX MarcOSX is offline
Junior Member

Standaard

Ik had voor geen problemen gekozen, maar dit weekend 2x een restart. 1x terwijl ik de DVD-speler uitzette (tijdens 'gewoon' tv-kijken) en 1x terwijl ik een programma koos uit de programmagids.

En 1x tijdens aanzetten alleen NL1. Uit en weer opnieuw aan lostte dit probleem op.

Dit op een 40 PFL8664 (met .66 firmware van de 8404).
Oud 30 november 2009, 09:43
rowdy's schermafbeelding
rowdy rowdy is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Plus
DTV: Totaalpakket, Philips 5604/CI+, Cisco 8485, Humax 5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JW-NHS Bekijk bericht
Ik heb sinds donderdag de 22PFL5604h, waar uiteraard meteen de .066 Firmware op ingespeeld is.
Daarna de zenders laten zoeken en vervolgens de CI+ CAM met kaart er ingestopt.
Opvallend was dat Ned1-HD niet bovenaan de zenderlijst stond, net zomin als de Ned 2 en 3 HD. Ik heb ze vervolgens naar 1, 2 en 3 gehaald en de "gewone" op de plek terug gezet waar voorheen de HD zenders stonden.

Groet,
JW
Ik zei toch al dat 1080p/i niet zoveel zin had op een 22" televisie . De TV is dat blijkbaar ook met mij eens en vindt dat je maar lekker de SD zenders moet blijven kijken ;-)
Maar zonder gekheid, mijn 42PFL5604 heeft een SMiT cam en daar zitten de zenders wel 'goed'. Misschien CAM gerelateerd? Misschien dat de CAM zichzelf onderwijl update en als je morgen een nieuwe zenderinstallatie doet, het wel direct goedgaat? Bij mij ging het vanaf software 58 overigens goed.
Oud 1 december 2009, 11:32
Ton99's schermafbeelding
Ton99 Ton99 is offline
Junior Member

Standaard

Ik weet het, het heeft weinig met dit onderwerp te maken, maar toch wel interessant om te lezen:

http://tweakers.net/nieuws/64058/cai...ic-pakket.html
Oud 1 december 2009, 11:44
JW-NHS's schermafbeelding
JW-NHS JW-NHS is offline
Senior Member

DTV: 22 en 26PFL5604H FW.078 met resp. Neotion en SMiT
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rowdy Bekijk bericht
Ik zei toch al dat 1080p/i niet zoveel zin had op een 22" televisie . De TV is dat blijkbaar ook met mij eens en vindt dat je maar lekker de SD zenders moet blijven kijken ;-)
Maar zonder gekheid, mijn 42PFL5604 heeft een SMiT cam en daar zitten de zenders wel 'goed'. Misschien CAM gerelateerd? Misschien dat de CAM zichzelf onderwijl update en als je morgen een nieuwe zenderinstallatie doet, het wel direct goedgaat? Bij mij ging het vanaf software 58 overigens goed.
Ik had, conform de instruktie, de zenderzoek aktie uitgevoerd zonder de CAM er in. Die is er pas in gegaan toen hij 257 digitale zenders gevonden had. En daarbij stond Ned1 HD op plaats 70, 2 op 71 en 3 op 72....

Groet,
JW
Oud 1 december 2009, 12:13
rowdy's schermafbeelding
rowdy rowdy is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Plus
DTV: Totaalpakket, Philips 5604/CI+, Cisco 8485, Humax 5200
Standaard

Citaat:
Ik had, conform de instruktie, de zenderzoek aktie uitgevoerd zonder de CAM er in. Die is er pas in gegaan toen hij 257 digitale zenders gevonden had. En daarbij stond Ned1 HD op plaats 70, 2 op 71 en 3 op 72....

Groet,
JW
Oke ja, ik heb altijd de zenderzoekacties met CAM erin gedaan, dat gaf nooit een probleem bij mij.
Maar nu ik er zo over nadenk, 'vroeger' had ik nog geen CAM (omdat ze niet te koop waren nog) en toen had ik ook al Nederland 1 HD op plek 1. Dus het is inderdaad niet CAM gerelateerd.
Dan is het enige wat overblijft, dat het misschien in jouw gebied niet goed op het Ziggo-signaal staat nog? Want Ziggo bepaalt de volgorde en er zijn weleens vaker dit soort storingen of afwijkingen in bepaalde gebieden. Misschien kun je Anoniem je woonplaats een sturen, als hij dat natuurlijk goed vindt en dat wil uitzoeken.
Oud 1 december 2009, 13:43
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rowdy Bekijk bericht
Dan is het enige wat overblijft, dat het misschien in jouw gebied niet goed op het Ziggo-signaal staat nog? Want Ziggo bepaalt de volgorde en er zijn weleens vaker dit soort storingen of afwijkingen in bepaalde gebieden. Misschien kun je Anoniem je woonplaats een sturen, als hij dat natuurlijk goed vindt en dat wil uitzoeken.
Bij de digitale kanalen hoort Service Information (DVB-SI) data die met hetzelfde signaal wordt meegezonden. In deze DVB-SI is ondermeer bij ieder kanaal aangegeven wat het nummer van dat kanaal is. Om de SD/HD versies van plaats te kunnen verwisselen wordt in de DVB-SI ook aangegeven dat het om kanalen gaat met dezelfde content (simulcast kanalen) zodat de ontvanger de positie van die kanalen mag omwisselen. De ontvanger moet die omwissel functionaliteit echter wel ondersteunen. Doet de ontvanger dat niet dan zal de originele volgorde gewoon gehandhaafd blijven waarbij Nederland 1, 2 en 3 HD dus op 71, 72 en 73 staan. Heeft verder dus niets met een CAM te maken. Het is functionaliteit van de ontvanger, of in dit geval van de TV.
Oud 1 december 2009, 14:51
JW-NHS JW-NHS is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
Bij de digitale kanalen hoort Service Information (DVB-SI) data die met hetzelfde signaal wordt meegezonden. In deze DVB-SI is ondermeer bij ieder kanaal aangegeven wat het nummer van dat kanaal is. Om de SD/HD versies van plaats te kunnen verwisselen wordt in de DVB-SI ook aangegeven dat het om kanalen gaat met dezelfde content (simulcast kanalen) zodat de ontvanger de positie van die kanalen mag omwisselen. De ontvanger moet die omwissel functionaliteit echter wel ondersteunen. Doet de ontvanger dat niet dan zal de originele volgorde gewoon gehandhaafd blijven waarbij Nederland 1, 2 en 3 HD dus op 71, 72 en 73 staan. Heeft verder dus niets met een CAM te maken. Het is functionaliteit van de ontvanger, of in dit geval van de TV.
Kennelijk is dat gebeurd.
Intussen heb ik ze zelf omgewisseld, dat gaat bij de Philips heel makkelijk, de HD zenders staan nu op 1, 2 en 3.
En ook de National Geography en Discovery HD's (extra abo) heb ik met de SD's van plaats gewisseld.

Groet,
JW
Oud 1 december 2009, 14:59
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
En ook de National Geography en Discovery HD's (extra abo) heb ik met de SD's van plaats gewisseld.
Bij NGC en Discovery HD is er geen sprake van simulcast kanalen, dus is dat ook niet als zodanig aangegeven in de DVB-SI dat er omgewisseld mag worden.
Oud 1 december 2009, 15:04
JW-NHS JW-NHS is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
Bij NGC en Discovery HD is er geen sprake van simulcast kanalen, dus is dat ook niet als zodanig aangegeven in de DVB-SI dat er omgewisseld mag worden.
Klopt. En al helemaal omdat die twee HD kanalen niet in het standaard abo zitten maar in een extra HD pakket.
En dus is het slechts omdat ik dat makkelijker vond dat ik ze omgewisseld heb

Groet,
JW
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten