Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Mededelingen

Philips Nieuws, vragen en opmerkingen over Philips CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 27 november 2009, 19:10
JW-NHS's schermafbeelding
JW-NHS JW-NHS is offline
Senior Member

DTV: 22 en 26PFL5604H FW.078 met resp. Neotion en SMiT
Standaard

Bij de aankoop ga je akkoord met die verkoopvoorwaarden van de leverancier mbt CD/DVD's en Software, zoals ook spellen.

En dus wens ik je sterkte bij het proberen je geld terug te krijgen als je de verpakking verbroken hebt. Probeer het maar, en vecht het zonodig voor de rechter uit.
Ik denk dat de rechter zal zeggen: "u bent toch akkoord gegaan met de voorwaarden, en die waren redelijk voor zulke produkten. Als u het niet eens bent met die voorwaarden had u dat aan de leverancier moeten vertellen, vóórdat u het produkt kocht."
Maar tsja, dan had die leverancier dat uiteraard niet geleverd.

Hetzelfde geldt overigens voor SW die je via internet koopt en die je ná betaling kunt downloaden. Die kun je echt niet meer terugsturen.....

Groet,
JW
Oud 5 december 2009, 21:28
catastrofus's schermafbeelding
catastrofus catastrofus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AI1+/EPC3212/RT-AC87U
DTV: TV-plus + ongecertificeerd spul
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JW-NHS Bekijk bericht
Bij de aankoop ga je akkoord met die verkoopvoorwaarden van de leverancier mbt CD/DVD's en Software, zoals ook spellen.

En dus wens ik je sterkte bij het proberen je geld terug te krijgen als je de verpakking verbroken hebt. Probeer het maar, en vecht het zonodig voor de rechter uit.
Ik denk dat de rechter zal zeggen: "u bent toch akkoord gegaan met de voorwaarden, en die waren redelijk voor zulke produkten. Als u het niet eens bent met die voorwaarden had u dat aan de leverancier moeten vertellen, vóórdat u het produkt kocht."
Maar tsja, dan had die leverancier dat uiteraard niet geleverd.
Als je de software koopt bij een nederlandse leverancier dan kan je je beroepen op het consumentenrecht. De voorwaarden van de niet-nedrlandse leverancier kunnen het putje in, die gelden niet in Nederland.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JW-NHS Bekijk bericht
Hetzelfde geldt overigens voor SW die je via internet koopt en die je ná betaling kunt downloaden. Die kun je echt niet meer terugsturen.....

Groet,
JW
Nee, dat is niet hetzelfde. Kopen via internet ben je, volgens mij, gebonden aan de rechtspraak van het land van herkomst/download. Daar kunnen beperkende voorwaarden aan zitten, niet als je dezelfde software koopt bij een nederlandse firma.

Gert.
Oud 6 december 2009, 10:52
JW-NHS's schermafbeelding
JW-NHS JW-NHS is offline
Senior Member

DTV: 22 en 26PFL5604H FW.078 met resp. Neotion en SMiT
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door catastrofus Bekijk bericht
Als je de software koopt bij een nederlandse leverancier dan kan je je beroepen op het consumentenrecht. De voorwaarden van de niet-nedrlandse leverancier kunnen het putje in, die gelden niet in Nederland.

.....
Gert.
Ik ben benieuwd waar in het "consumenten recht" geschreven staat dat zo'n verkoop voorwaarde, waarin geschreven is dat een CD/DVD/Spel niet geopend mag worden (waardoor je 'm immers op je computer kunt zetten) van rechtswege nietig is.

Hetzelfde geldt voor Software die je na betaling downloadt, die aankoop kun je niet ongedaan maken. Of heb jij een artikel in de wet gevonden die daar anders mee omgaat?

Groet,
JW
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten