Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Mededelingen

Philips Nieuws, vragen en opmerkingen over Philips CI+ geschikte TV's


Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 november 2009, 20:51
schummie's schermafbeelding
schummie schummie is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 26 september 2009
Locatie: almelo/cogas
Berichten: 6
Thumbs up Certificeren alvast voor bepaalde types ?

Wellicht een vraag voor de onvolprezen "anoniem". Waarom de certificering van alle TV's van in dit geval Philips af laten hangen van bepaalde problemen bij hun topmodellen?
Ook bij de andere merken staan in de Portal van Ziggo verschillende types genoemd.
Ik heb zelf een 37 inch 5604. Daarvan werkt na update "66" werkelijk alles. Overal teletekst, geluid, ik ben gestopt met tellen bij 100 ETG pagina's. Nooit een plof (nooit gehad ook), geen gecodeerde kanalen (behalve die, welke niet in mijn pakket zitten), perfecte beeldkwaliteit, en de NL 1,2 en 3 HD kanalen keurig opvolgend op 1,2, en 3. Kortom, ik ben blij met Ziggo en haar pionierswerk op CI+ gebied. Ik heb geen kastje meer nodig, geen aparte afstandbediening, en ook ben ik blij met Philips. Inderdaad, ik heb een paar maal moeten updaten v.w.b. de software, maar ook dat hoort bij het pionieren wat mij betreft. De updates zijn wat mij betreft snel beschikbaar, en makkelijk uit te voeren. Natuurlijk zal er voor sommige klanten altijd wat te wensen overblijven; info boven in beeld, langer of korter, meer of minder regels etc. Ik wil de problemen van mensen met een topserie TV niet bagataliseren, maar mijn 5000 serie werkt nu, mede dankzij kennelijk de inspanningen van Ziggo en Philips tot volle tevredenheid. Kortom, een tevreden klant van zowel Ziggo als Philips, en wat mij betreft kan de 5000 serie gecertificeerd worden.
  #2  
Oud 24 november 2009, 21:07
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official
 
Geregistreerd: 12 maart 2007
Locatie: Ziggo Provider
DTV: ALL
Berichten: 4.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schummie Bekijk bericht
Wellicht een vraag voor de onvolprezen "anoniem". Waarom de certificering van alle TV's van in dit geval Philips af laten hangen van bepaalde problemen bij hun topmodellen?
Ook bij de andere merken staan in de Portal van Ziggo verschillende types genoemd.
Ik heb zelf een 37 inch 5604. Daarvan werkt na update "66" werkelijk alles. Overal teletekst, geluid, ik ben gestopt met tellen bij 100 ETG pagina's. Nooit een plof (nooit gehad ook), geen gecodeerde kanalen (behalve die, welke niet in mijn pakket zitten), perfecte beeldkwaliteit, en de NL 1,2 en 3 HD kanalen keurig opvolgend op 1,2, en 3. Kortom, ik ben blij met Ziggo en haar pionierswerk op CI+ gebied. Ik heb geen kastje meer nodig, geen aparte afstandbediening, en ook ben ik blij met Philips. Inderdaad, ik heb een paar maal moeten updaten v.w.b. de software, maar ook dat hoort bij het pionieren wat mij betreft. De updates zijn wat mij betreft snel beschikbaar, en makkelijk uit te voeren. Natuurlijk zal er voor sommige klanten altijd wat te wensen overblijven; info boven in beeld, langer of korter, meer of minder regels etc. Ik wil de problemen van mensen met een topserie TV niet bagataliseren, maar mijn 5000 serie werkt nu, mede dankzij kennelijk de inspanningen van Ziggo en Philips tot volle tevredenheid. Kortom, een tevreden klant van zowel Ziggo als Philips, en wat mij betreft kan de 5000 serie gecertificeerd worden.
We hebben met Philips afgesproken dat we de software certificering uitvoeren op basis van de 9000 serie. Wellicht dat de instabiliteit minder voorkomt om de minder geavanceerde modellen.
Belangrijkste is dat je als gebruiker tevreden bent met je Philips TV, daar voegt het verkrijgen van de goedkeuring weinig meer aan toe in deze fase (van afronding van het proces). Zodra Philips de laatste issues oplost krijgen ze de approval op alle CI+ series.
  #3  
Oud 24 november 2009, 21:50
Henk2304's schermafbeelding
Henk2304 Henk2304 is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: Emmeloord
DTV: Samsung LE32C350 met Ziggo CI+ CAM (Smit); Samsung SMT-C7140; Samsung UE46C6000 met KPN iTV
Berichten: 532
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
We hebben met Philips afgesproken dat we de software certificering uitvoeren op basis van de 9000 serie. Wellicht dat de instabiliteit minder voorkomt om de minder geavanceerde modellen.
Belangrijkste is dat je als gebruiker tevreden bent met je Philips TV, daar voegt het verkrijgen van de goedkeuring weinig meer aan toe in deze fase (van afronding van het proces). Zodra Philips de laatste issues oplost krijgen ze de approval op alle CI+ series.
Dus als ik 't goed begrijp gaan jullie de 9000-serie certificeren en worden op basis daarvan de lagere series ook gecertificeerd verklaard? Maar de lagere series worden niet daadwerkelijk zelf gecertificeerd? Nou ja, m'n 8000 doet 't tot nu toe nog goed, dus wat dat betreft hebt je wel gelijk.
__________________
L8r, Henk
  #4  
Oud 24 november 2009, 21:55
JW-NHS's schermafbeelding
JW-NHS JW-NHS is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 18 februari 2009
Locatie: casema
DTV: 22 en 26PFL5604H FW.078 met resp. Neotion en SMiT
Berichten: 709
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk2304 Bekijk bericht
Dus als ik 't goed begrijp gaan jullie de 9000-serie certificeren en worden op basis daarvan de lagere series ook gecertificeerd verklaard? Maar de lagere series worden niet daadwerkelijk zelf gecertificeerd? Nou ja, m'n 8000 doet 't tot nu toe nog goed, dus wat dat betreft hebt je wel gelijk.
Ik heb geprobeerd alle postings door te worstelen van mensen die een 5, 7 of 8 serie hebben en daarop de relevante .66 Firmware gezet hebben.
Als ik het goed gezien heb is er daarmee tot nu toe nog niet één probleem gesignaleerd.

Groet,
JW
  #5  
Oud 24 november 2009, 22:43
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official
 
Geregistreerd: 12 maart 2007
Locatie: Ziggo Provider
DTV: ALL
Berichten: 4.048
Standaard nieuwe enquête

Om een beeld te vormen over ervaringen met de .66 software heb ik een nieuwe enquête opgezet voor de andere series (niet 9000)

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=22372
  #6  
Oud 29 november 2009, 17:16
ikke1957's schermafbeelding
ikke1957 ikke1957 is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 2 april 2009
Locatie: Den Haag Casema
Ziggo Internet: Ziggo Alles in 1
DTV: Sony 40EX65, Humax 5200
Berichten: 17
Standaard 32pfl9604H/12 gecertificeerd?

Vanmiddag was ik in de Media Markt Den Haag.
Daar was een Ziggo medewerker aanwezig en ook een lijst met voor CI+ geschikte TV toestellen. Hierop staat o.a. de 32pfl9604H/12.
Op de Ziggo website staat dit nog niet aangegeven.
N.a.v. van mijn vraag op dit type nu daadwerkelijk gecertificeerd is, verwees de Ziggo medewerker verwees mij naar de verkopers van MM
Ik heb de discussie over de certificering gevolgd en, als ik Anomiem goed heb begrepen, zou er afgelopen vrijdag weer contact zijn tussen Philips en Ziggo. Ben erg benieuwd wat de laatste stand van zaken is.
  #7  
Oud 29 november 2009, 19:05
Tom-'s schermafbeelding
Tom- Tom- is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 7 oktober 2009
Locatie: Casema
Berichten: 264
Standaard

Mediamarkt gewoon niet vertrouwen.
  #8  
Oud 29 november 2009, 19:24
JW-NHS's schermafbeelding
JW-NHS JW-NHS is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 18 februari 2009
Locatie: casema
DTV: 22 en 26PFL5604H FW.078 met resp. Neotion en SMiT
Berichten: 709
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ikke1957 Bekijk bericht
Vanmiddag was ik in de Media Markt Den Haag.
Daar was een Ziggo medewerker aanwezig en ook een lijst met voor CI+ geschikte TV toestellen. Hierop staat o.a. de 32pfl9604H/12.
Op de Ziggo website staat dit nog niet aangegeven.
N.a.v. van mijn vraag op dit type nu daadwerkelijk gecertificeerd is, verwees de Ziggo medewerker verwees mij naar de verkopers van MM
Ik heb de discussie over de certificering gevolgd en, als ik Anomiem goed heb begrepen, zou er afgelopen vrijdag weer contact zijn tussen Philips en Ziggo. Ben erg benieuwd wat de laatste stand van zaken is.
Wat was de funktie van die Ziggo-medewerker?
Als dat een Anoniem-type geweest is zou hij ongetwijfeld verteld hebben dat de Philips-serie nog niet officieel gecertificeerd is. Maar ook dat dit niet lang meer kan duren, met een volgende SW versie er op.

Die Ziggo-man wist dus van niks of was niet geautoriseerd hier wat over te vertellen.
En verwijzen naar die MM-medewerker heeft dan geen zin, wat zou die dan moeten zeggen?

Om op basis van dit voorval, waar de MM-medewerker dus part-nog-deel aan heeft, te stellen dat "Mediamarkt gewoon niet vertrouwen" is, daarvoor ontgaat me de logica.

Groet,
JW
  #9  
Oud 30 november 2009, 18:49
Tom-'s schermafbeelding
Tom- Tom- is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 7 oktober 2009
Locatie: Casema
Berichten: 264
Standaard

Nou goed, de Ziggo-medewerker die bij de Mediamarkt aanwezig was, en een lijst had met daarop een aantal gecertificeerde TV's gewoon niet vertrouwen.

Oh, en de gemiddelde verkoper van de Mediamarkt ook niet, maar dat is persoonlijke ervaring.
  #10  
Oud 22 december 2009, 21:11
ikke1957's schermafbeelding
ikke1957 ikke1957 is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 2 april 2009
Locatie: Den Haag Casema
Ziggo Internet: Ziggo Alles in 1
DTV: Sony 40EX65, Humax 5200
Berichten: 17
Standaard Certificeren alvast voor bepaalde types ?

Op Kieskeurig las ik het volgende bericht op 17.12.2009
Deze plaats ik met toestemming van de auteur stekelenburg322
quote
Ronald,
Ik vind het prima dat je deze vraag op ZIGGO-gebruikers plaatst.Ik had zaterdag een gesprek met een winkelier en die vertelde mij dat ZIGGO vermoedelijk problemen heeft met de signalen die PHILIPS naar de CI+ module terug zendt, of juist niet terug zendt.
Dit vermoeden heb ik nl. ook,ik denk dat ZIGGO dan niet het kijkgedrag in de gaten kan houden van zijn klanten.

SUCCES
unquote

Dit is het bericht van 17-12-2009

quote
Hoe staat het met de CI+ certificatie?

Verledenweek een bericht van PHILIPS ontvangen dat de problemen door ZIGGO moeten worden opgelost en dat zij er niets meer aan zullen doen.
Hierop heb ik maandag 14 dec. een brief bezorgd bij ZIGGO met met o.a. de mededeling dat ZIGGO de problemen moet oplossen volgens PHILIPS.Ik heb ze ook gevraagd of ze dan willen vertellen wat die grote problemen nog zijn, zodat ik zelf kan bepalen of ik een CI+ module zal kopen.
Vandaag 17 dec. een brief ontvangen met de mededeling dat het probleem toch echt door PHILIPS moet worden opgelost.
Ik zie het er dus niet van komen dat die certificatie ooit nog in orde zal komen.
Mijn vraag is aan de huidige bezitters wat die grote problemen dan wel zijn.
Bedankt voor de antwoorden.

unquote

Misschien kan Anomien of een andere medewerker van Ziggo hierop reageren?

Groeten en prettige feestdagen

Ronald
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips


Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:20.


© 2016 - Ziggo-Gebruikers.nl