Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 26 november 2009, 20:13
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F,1 Bekijk bericht
Ik heb toevallig wel mijn bekabeling op orde alles van Hirschmann en Monster dus doe niet alsof je bij mensen thuis kan kijken en overal verstand van hebt. Ziggo geeft zelf aan dat de frequentie een moeilijke is maar jij zal het natuurlijk wel beter weten. Ik ben toevallig één van die handjevol en betaal ook dus verdien een goed signaal
Geef even een linkje waar een Ziggo official beweert dat die frequentie van 834 MHz 'moeilijk' is. Dat wil ik zelf wel eens zien.

Het is volkomen vanzelfsprekend wat ik beweer. De UHF band liep (hier in Nederland) officieel t/m kanaal 69 (854-862 MHz). De kabelnetwerken zoals die heden ten dage in gebruik zijn, zijn aangelegd in een periode waarin er alleen nog analoge televisie was. De bekabeling voldoet aan de destijds geldende specificaties en is daarmee zonder meer geschikt om signalen met hoge frequenties tot ca. 860 MHz storingsvrij te transporteren naar eindgebruikers.

Als er dus bij bepaalde eindgebruikers geen storingsvrije ontvangst van dergelijke frequenties mogelijk is, dan is er dus óf met de bekabeling bij de abonnee thuis, of met de bekabeling van de kabelaar tot en met het AOP iets niet in orde.

Ergo, als je zeker meent te weten dat je eigen bekabeling in orde is en toch nog steeds geen goede ontvangst hebt, dan moet je bij Ziggo aan de bel trekken. Uiteraard mag je als betalende abonnee verwachten dat de geleverde signaalkwaliteit aan de specificaties voldoet. Ik heb ook nooit iets anders beweerd.

Wat ik wél heb gezegd is dat ik vreesde dat Ziggo klachten van slechte of marginale ontvangst die zijn toe te schrijven aan tekortkomingen in de eigen bekabeling van abonnees als voorwendsel gaat gebruiken om delen van het ter beschikking staande frequentiespectrum dan maar niet meer te gebruiken om zo het aantal klachten te reduceren en dan vervolgens doodleuk te beweren dat de kabel 'vol' zit terwijl daar de facto geen sprake van is. Op die manier worden dan ook abonnees die hun zaakjes wél op orde hebben uiteindelijk de dupe van abonnees die het voor wat betreft de eigen bekabeling niet zo nauw nemen. Dát is waar ik mij tegen verzet.

Inmiddels heb ik echter begrepen dat het door de verplaatsing van o.a. Nederland 3 HD vrijgekomen deel van frequentiespectrum zal gaan worden gebruikt voor internet. Dat is in ieder geval in zoverre goed nieuws dat het vrijgekomen deel van het frequentiespectrum in ieder geval niet onbenut blijft.
Oud 26 november 2009, 20:18
F,1's schermafbeelding
F,1 F,1 is offline
Member

Ziggo Internet: z1
DTV: humax irhd 5000c
Standaard

gezet.

Laatst gewijzigd door F,1; 26 november 2009 om 20:36
Oud 26 november 2009, 20:23
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riparius Bekijk bericht
Inmiddels heb ik echter begrepen dat het door de verplaatsing van o.a. Nederland 3 HD vrijgekomen deel van frequentiespectrum zal gaan worden gebruikt voor internet. Dat is in ieder geval in zoverre goed nieuws dat het vrijgekomen deel van het frequentiespectrum in ieder geval niet onbenut blijft.
Ziggo/Casema is erg van de soort bij soort en die 834 MHz zit een behoorlijk stuk verwijderd van het deel van frequentie band (190 MHz - 254 MHz) dat in Ziggo/Casema gebied voor Kabel Internet gebruikt wordt.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten