Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 24 november 2009, 20:17
enbroerse's schermafbeelding
enbroerse enbroerse is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in1-plus - modem Ubee
DTV: HUMAX 5050c e.a.
Standaard

ik zit in de wieringermeer en heb een humax 5050c, vandaag waren een aantal van mij favoriete zenders ook verdwenen, ned 3 werd niet herkend, kinderzenders op een ander nummer... opnamen mislukt...

zenders opnieuw moeten inladen en dus mijn favorietenlijst met 99 stuks leeg...

ik kan slecht tegen verandering!
Oud 24 november 2009, 20:32
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
Veenendaal, is dat soms Ziggo/Casema gebied? Zo ja, dan is Nederland 3 HD verplaatst naar een andere Transport Stream. Dat zou je ontvanger gewoon moeten oppikken, want ik mag toch aannemen dat daar tenminste wel op getest wordt voor goedkeuring.
Vreemd. Ik zit ook in voormalig Casema gebied en ik heb niets gemerkt van mutaties. Nederland 3 HD zit hier nog gewoon op 834 MHz. Ontvangst is trouwens al weken onberispelijk, dus ik zie de noodzaak voor verplaatsing niet zo.
Oud 24 november 2009, 20:41
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riparius Bekijk bericht
Vreemd. Ik zit ook in voormalig Casema gebied en ik heb niets gemerkt van mutaties. Nederland 3 HD zit hier nog gewoon op 834 MHz. Ontvangst is trouwens al weken onberispelijk, dus ik zie de noodzaak voor verplaatsing niet zo.
Op dit moment zit Nederland 3 HD in twee Transport Streams. Jouw TV/ontvanger* heeft nog steeds de versie in gebruik die in de "oude" Transport Stream zit. Die oude Transport Stream versie is overigens momenteel zonder encryptie. Als het dus goed is kan je nu ook zonder smartcard naar Nederland 3 HD kijken zolang je TV nog niet heeft overgeschakeld naar de versie in de "nieuwe" Transport Stream die wel van encryptie is voorzien.

* doorhalen wat niet van toepassing is.
Oud 24 november 2009, 20:55
Senior Member

Standaard

Citaat:
Op dit moment zit Nederland 3 HD in twee Transport Streams. Jouw TV/ontvanger* heeft nog steeds de versie in gebruik die in de "oude" Transport Stream zit. Die oude Transport Stream versie is overigens momenteel zonder encryptie. Als het dus goed is kan je nu ook zonder smartcard naar Nederland 3 HD kijken zolang je TV nog niet heeft overgeschakeld naar de versie in de "nieuwe" Transport Stream die wel van encryptie is voorzien.

* doorhalen wat niet van toepassing is.
Ik zie het, Nederland 3 HD is op 834 MHz momenteel zonder encryptie inderdaad. Ik mis nu wel de EPG bij Nederland 3 HD. Ik hou niet van automatische updates, dus die staan altijd uit. Maar als ik nu een nieuwe scan doe zou ik dus o.a. tweemaal Nederland 3 HD moeten vinden? Werkt de EPG van 3 HD wel bij de andere frequentie?
Oud 24 november 2009, 21:10
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Maar als ik nu een nieuwe scan doe zou ik dus o.a. tweemaal Nederland 3 HD moeten vinden? Werkt de EPG van 3 HD wel bij de andere frequentie?
Dat hangt er vanaf hoe de Sony scant. In de oude Nederland 3 HD Transport Stream was Nederland 3 HD het enige kanaal. Ziggo/Casema heeft wel alvast de Service Description Table (SDT) verwijderd, dus volgens de service lijst bestaat het kanaal niet meer in die Transport Stream. De Program Map Table (PMT) en de stream componenten van Nederland 3 HD zijn er echter nog wel. Voor de EPG is de Sony van mening dat die hoort bij het Nederland 3 HD kanaal dat in de nieuwe Transport Stream wordt doorgegeven, dus wordt het niet getoond bij de "oude" versie van Nederland 3 HD.

Kortweg komt het er opneer dat jouw TV nog steeds met oude verwijzingen werkt die op dit moment nog (deels) aanwezig zijn, maar zodra Ziggo/Casema het signaal verwijdert uit de oude Transport Stream is het afgelopen en zal je vermoedelijk opnieuw moeten scannen. Het huidige gedrag is allemaal wat ongedefinieerd door die dubbele signalen en zeer afhankelijk van de firmware implementatie in je TV.

Ik denk dat ze morgen wel het signaal uit de oude Transport Stream zullen weghalen. Bij Euronews en ESPN Classic Sport duurde de complete verhuizing ook twee dagen waarbij er een dag was dat de signalen aanwezig waren in zowel de nieuwe als de oude Transport Streams. Kennelijk een nieuwe kanalen verhuisprocedure die ze in nu in de praktijk brengen.
Oud 25 november 2009, 21:11
mootje1's schermafbeelding
mootje1 mootje1 is offline
Member

Standaard

hier in leiden ook ,inclusief classic sport,
alles weer opnieuw scannen denk ik.
Oud 25 november 2009, 22:05
Senior Member

Standaard

Citaat:
Dat hangt er vanaf hoe de Sony scant. In de oude Nederland 3 HD Transport Stream was Nederland 3 HD het enige kanaal. Ziggo/Casema heeft wel alvast de Service Description Table (SDT) verwijderd, dus volgens de service lijst bestaat het kanaal niet meer in die Transport Stream. De Program Map Table (PMT) en de stream componenten van Nederland 3 HD zijn er echter nog wel. Voor de EPG is de Sony van mening dat die hoort bij het Nederland 3 HD kanaal dat in de nieuwe Transport Stream wordt doorgegeven, dus wordt het niet getoond bij de "oude" versie van Nederland 3 HD.

Kortweg komt het er opneer dat jouw TV nog steeds met oude verwijzingen werkt die op dit moment nog (deels) aanwezig zijn, maar zodra Ziggo/Casema het signaal verwijdert uit de oude Transport Stream is het afgelopen en zal je vermoedelijk opnieuw moeten scannen. Het huidige gedrag is allemaal wat ongedefinieerd door die dubbele signalen en zeer afhankelijk van de firmware implementatie in je TV.

Ik denk dat ze morgen wel het signaal uit de oude Transport Stream zullen weghalen. Bij Euronews en ESPN Classic Sport duurde de complete verhuizing ook twee dagen waarbij er een dag was dat de signalen aanwezig waren in zowel de nieuwe als de oude Transport Streams. Kennelijk een nieuwe kanalen verhuisprocedure die ze in nu in de praktijk brengen.
Klopt als een bus, vanavond zag ik dat Nederland 3 HD op de oude frequentie was verdwenen, dus maar even opnieuw gescand. Maar van mij had de verandering niet gehoeven. 834 MHz zit in UHF kanaal 66 (830-838 MHz) en in het verleden werd daar toch ook gebruik van gemaakt voor analoge TV en toen was de ontvangst ook goed. Nu lijkt het er een beetje op dat Ziggo afziet van het gebruik van hoge frequenties omwille van een handjevol klagende abonnees die hun eigen bekabeling niet op orde hebben. Slechte zaak, want dan kunnen ze straks weer makkelijker beweren dat alles 'vol' zit terwijl dat gewoon niet zo is.
Oud 26 november 2009, 14:47
Member

Standaard

vanochtend deed hd 3 het en nu om15.00 weer niet ,ze zijn wel bezig bij dat ziggo ,krijg er een ....van
Oud 26 november 2009, 19:24
F,1's schermafbeelding
F,1 F,1 is offline
Member

Ziggo Internet: z1
DTV: humax irhd 5000c
Standaard

Citaat:
Klopt als een bus, vanavond zag ik dat Nederland 3 HD op de oude frequentie was verdwenen, dus maar even opnieuw gescand. Maar van mij had de verandering niet gehoeven. 834 MHz zit in UHF kanaal 66 (830-838 MHz) en in het verleden werd daar toch ook gebruik van gemaakt voor analoge TV en toen was de ontvangst ook goed. Nu lijkt het er een beetje op dat Ziggo afziet van het gebruik van hoge frequenties omwille van een handjevol klagende abonnees die hun eigen bekabeling niet op orde hebben. Slechte zaak, want dan kunnen ze straks weer makkelijker beweren dat alles 'vol' zit terwijl dat gewoon niet zo is.
Ik heb toevallig wel mijn bekabeling op orde alles van hirschman en monster dus doe niet alsof je bij mensen thuis kan kijken en overal verstand van heb ziggo geeft zelf aan dat de frequentie een moeilijke is maar jij zal het natuurlijk wel beter weten ik ben toevallig een van die handjevol en betaal ook dus verdien een goed signaal
Oud 26 november 2009, 20:05
Member

Standaard

alles opnieuw gescand
en ja hoor ,alles doet het weer
voor hoelang
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten