Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Analoge Radio en TV Nieuws, Storingen, Vragen

Mededelingen

Analoge Radio en TV Nieuws, Storingen, Vragen Nieuwtjes, vragen, ervaringen en opmerkingen over Ziggo Analoge Radio en TV of heb je last van een storing ? Plaats dit dan hier...

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 26 november 2009, 11:15
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Angelo Bekijk bericht
Of juist niet. Ziggo heeft altijd geroepen dat de analoge kanalen ook allemaal digitaal worden doorgegeven. Dit zou een verkapte manier kunnen zijn om wat greep op het digitale pakket te krijgen.
Meer greep erop krijgen niet, hooguit greep op een ander pakket. De programma raden hebben inspraak in een deel van het analoge aanbod, dit naast het "must-carry" pakket wat door de Mediawet word bepaald, en het pakket wat Ziggo zelf mag bepalen. Het aantal zenders waar de programmaraad inspraak op heeft blijft echter gelijk, dus wat dat aangaat schieten ze er weinig mee op. Ze zullen nl stuivertje moeten wisselen met een andere zender. Kijk naar het advies in Twente, ook daar word Brava geadviseerd, maar verdwijnt Eurosport uit het advies, en verliezen daarmee hun inspraak op de doorgifte van Eurosport.

Persoonlijk vind ik het jammer dat het voorstel van Minister Plassterk er (nog) niet door is, is nl een heel goed voorstel om de programmaraden af te schaffen.

Oud 26 november 2009, 16:14
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hallotjes Bekijk bericht
Enkel in nederlands limburg is RTBF via een antenne te ontvangen (uit mijn hoofd de zender luik). Helaas, in het westen/midden gaat dit bijna niet.

Daarbij wel een mooie oplossingen voor degene in limburg die deze zenders willen zien, al ben ik het er mee eens dat ziggo deze zender ook door moet geven (digitaal)

In Roosendaal kun je RTBF 1 en 2 ontvangen op resp. kanaal 8 en kanaal 28 via de zender in Waver. Heb daar heel vroeger wel eens antenne's geïnstalleerd. Dan had je ook meteen BRT 1 en BRT 2 op resp. kanaal 10 en 25 maar de Vlaamse TV zendt inmiddels niet meer analoog uit. En ontvangst van RTBF2 was lastig vanwege Lopik Nederland 2 op kanaal 27, maar van die laatste heb je nu ook geen last meer.
Oud 26 november 2009, 23:23
Giuseppo's schermafbeelding
Giuseppo Giuseppo is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1-basis/Motorola SBV5121E
DTV: Sony Bravia
Standaard

De kanalen zijn hier in Maastricht ook te ontvangen via DVB-T. Trouwens genoeg gratis aanbod wat dat betreft hier, Vlaams, Waals en Duits. En als de veiling van kanalen voor digitalen doorgaat in Vlaanderen wordt dat wel heel erg aantrekkelijk.
Oud 2 december 2009, 15:24
JHV's schermafbeelding
JHV JHV is offline
Junior Member

Standaard

Uiteraard is de RTBF in het uiterste zuiden van het land via de ether ook nog te ontvangen. Analoog gaat er denk ik toch vervroegd uit. Zou eerst tot 2012 maar nu tot ergens volgend jaar. De RTBF moet bezuinigen en zal dus eerder analoog afschakelen.

Brava NL is een heel andere programmering en signaalbron dan Brava HD! Uiteraard, met Brava (HD) lukt het ze niet om digitaal op de kabel te komen, en dan zijn programmaraden handig voor toegang tot de kabel verkrijgen lijkt me?

RTBF La Une zat vroeger analoog op veel kabelnetten in het Z. van het land maar het is de afgelopen jaren langzaam verdwenen in o.a. Zeeland(al meldt Kabelraden.nl dat het er daar nog is, maar dat is beslist niet zo, Delta geeft wel digitaal RTBF Sat door), Limburg, op het laatst Maastricht . In West-Brabant (Roosendaal e.o) ook verdwenen bij de analoge inkrimping van het pakket.

RTBF La Une is geadviseerd door Pr. Raad Limburg op verzoek van belanghebbende instanties. Bovendien was na het digitaliseren van TV5, de programmaraad van mening toch een alternatief Franstalig programma te adviseren. De vraag is hoelang de programmaraad nog bestaat. Op termijn (eigenlijk nu al) is het verstandiger gewoon digitaal RTBF La Une digitaal door te geven.

Ziggo geeft digitaal wel RTBF Sat door, maar die verdwijnt ook al vanwege bezuinigingen door de RTBF. Ik weet niet of Ziggo die door RTBF La Une gaat vervangen maar dat zou logisch zijn?

Maar ach, hier in UPC gebied bij mijzelf heb je digitaal helemaal geen RTBF, laat staan France 2 of TV5
Oud 5 december 2009, 14:36
hallotjes's schermafbeelding
hallotjes hallotjes is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riparius Bekijk bericht
In Roosendaal kun je RTBF 1 en 2 ontvangen op resp. kanaal 8 en kanaal 28 via de zender in Waver. Heb daar heel vroeger wel eens antenne's geïnstalleerd. Dan had je ook meteen BRT 1 en BRT 2 op resp. kanaal 10 en 25 maar de Vlaamse TV zendt inmiddels niet meer analoog uit. En ontvangst van RTBF2 was lastig vanwege Lopik Nederland 2 op kanaal 27, maar van die laatste heb je nu ook geen last meer.
Met een forse buitenantennes antennes (apart voor vhf en uhf) zul je deze zenders redelijk kunnen bekijken, mits omstandigheden goed zijn. Al lijkt me dit niet echt voor de handliggend. In z-limburg kan het al met een binnenantenne wat stuk aantrekkelijker is.

Totzover ik weet zend de RTBF tot eind 2011 uit analoog. Ziggo kan dit dus nog gewoon ontvangen en digitaliseren(zoals vroeger met de VRT) mocht dvb-t niet mogen vanwege rechten, of desnoods voorlopig analoog doorgeven.

Wij habben/hebben met ziggo zowizo geluk gehad dat ze hun ontvangststation in maastricht hebben. Daardoor was het als enige kabelaanbieder mogelijk om RTBF door te sturen en was de VRT altijd in perfecte beeldkwaliteit (in analoge termen dan). Tegenwoordig zijn deze beperkingen verleden tijd. Kijk maarn naar caiway die beide RTBF's digitaal doorgeeft, en de VRT via een glasvezelverbinding! en ook nog eens in HD.

Bij UPC was het niet eens mogelijk om RTBF door te sturen en de VRT was altijd erg beroerd met hun ontvangstation in helmond wat officieel niet meer binnen bereik lag van de VRT zender genk.

Laatst gewijzigd door hallotjes; 5 december 2009 om 14:47
Oud 5 december 2009, 15:16
JHV's schermafbeelding
JHV JHV is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hallotjes Bekijk bericht
Met een forse buitenantennes antennes (apart voor vhf en uhf) zul je deze zenders redelijk kunnen bekijken, mits omstandigheden goed zijn. Al lijkt me dit niet echt voor de handliggend. In z-limburg kan het al met een binnenantenne wat stuk aantrekkelijker is.

Totzover ik weet zend de RTBF tot eind 2011 uit analoog. Ziggo kan dit dus nog gewoon ontvangen en digitaliseren(zoals vroeger met de VRT) mocht dvb-t niet mogen vanwege rechten, of desnoods voorlopig analoog doorgeven.

Wij habben/hebben met ziggo zowizo geluk gehad dat ze hun ontvangststation in maastricht hebben. Daardoor was het als enige kabelaanbieder mogelijk om RTBF door te sturen en was de VRT altijd in perfecte beeldkwaliteit (in analoge termen dan). Tegenwoordig zijn deze beperkingen verleden tijd. Kijk maarn naar caiway die beide RTBF's digitaal doorgeeft, en de VRT via een glasvezelverbinding! en ook nog eens in HD.

Bij UPC was het niet eens mogelijk om RTBF door te sturen en de VRT was altijd erg beroerd met hun ontvangstation in helmond wat officieel niet meer binnen bereik lag van de VRT zender genk.
RTBF gaat wellicht dus al veel sneller analoog uit de lucht vanwege bezuinigingen.

UPC heeft trouwens bepaald geen interesse zelf om de RTBF of welk ander franstalige station dan ook zomaar even door te geven.
Oud 5 december 2009, 16:12
hallotjes's schermafbeelding
hallotjes hallotjes is offline
Senior Member

Standaard

UPC is enkel geintresseerd in zakken vullen, met hun belachelijke wijze van
digitale tv wat 4 euro p/m kost en nog een decoder moet huren ipv. kopen ook nog. Maar dat terzijde.
Oud 5 december 2009, 16:35
boeskool's schermafbeelding
boeskool boeskool is offline
Senior Member

DTV: humax 5200c
Standaard

De programmaraden zijn een stelletje bejaarden die zich vervelen,hup het bejaardentehuis erin ermee en de deur voor altijd op slot.
Oud 5 december 2009, 16:49
JHV's schermafbeelding
JHV JHV is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boeskool Bekijk bericht
De programmaraden zijn een stelletje bejaarden die zich vervelen,hup het bejaardentehuis erin ermee en de deur voor altijd op slot.
Alhoewel je grotendeels gelijk hebt Boeskool vraag ik me wel af wat er zonder systeem van consumenteninvloed (dat mag ook wat anders zijn dan een programmaraad) over zou blijven op de kabel van buitenlandse publieke en kleinere zenders als RTBF1, TV5, Brava, BBC Radio 3, Studio Brussel enz. enz. Kan me niet aan de indruk onttrekken dat die toch op een of andere manier bescherming nodig hebben!
Oud 5 december 2009, 17:10
boeskool's schermafbeelding
boeskool boeskool is offline
Senior Member

DTV: humax 5200c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JHV Bekijk bericht
Alhoewel je grotendeels gelijk hebt Boeskool vraag ik me wel af wat er zonder systeem van consumenteninvloed (dat mag ook wat anders zijn dan een programmaraad) over zou blijven op de kabel van buitenlandse publieke en kleinere zenders als RTBF1, TV5, Brava, BBC Radio 3, Studio Brussel enz. enz. Kan me niet aan de indruk onttrekken dat die toch op een of andere manier bescherming nodig hebben!
Precies,ik denk dat de programmaraden moeten worden afgeschaft en daarvoor in de plaats de consument vragen om advies welke zenders zij het liefst willen zien,en dan naar aanleiding van dat onderzoek een basis analoge zenderpakket samenstellen,de vrijgekomen bandruimte kan dan worden gebruikt voor bijvoorbelld meer HD-zenders.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Analoge Radio en TV Nieuws, Storingen, Vragen

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten