Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Analoge Radio en TV Nieuws, Storingen, Vragen

Mededelingen

Analoge Radio en TV Nieuws, Storingen, Vragen Nieuwtjes, vragen, ervaringen en opmerkingen over Ziggo Analoge Radio en TV of heb je last van een storing ? Plaats dit dan hier...

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 23 november 2009, 20:29
Giuseppo's schermafbeelding
Giuseppo Giuseppo is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1-basis/Motorola SBV5121E
DTV: Sony Bravia
Standaard Conceptadvies programmaraad Limburg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limburger.nl
Raad: Brava en RTBF1 in Ziggo-pakket

De programmaraad Limburg wil dat cultuurzender Brava NL en RTBF1 worden toegevoegd aan het analoge zenderpakket van Ziggo. Dat blijkt uit het conceptadvies van de programmaraad, dat voor inspraak ter inzage ligt en in januari definitief wordt vastgesteld.

De programmering van Brava NL bestaat vooral uit klassieke muziek, met speciale aandacht voor Nederlandse musici. Dat betekent registraties van opera's, concerten, solorecitals en documentaires van vaderlandse bodem. Richter: "Een mooie aanvulling op het aanbod.”

RTBF1 werd twee jaar geleden geschrapt ondanks protesten van Maastricht en Luik en Camille Oostwegel in zijn hoedanigheid van honorair consul van Frankrijk. Ziggo moet het advies in beginsel opvolgen.
.....
Oud 25 november 2009, 20:18
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Giuseppo Bekijk bericht
.....
Brava is een HD zender. Dan zou het signaal daarvan dus moeten worden gedownscaled en om moeten worden gezet naar analoog. Kan allemaal, maar wel met als gevolg dat je de prachtige beeldkwaliteit en het 5.1 geluid wel op je buik kunt schrijven. Toont maar weer eens aan dat de programmaraden nog in de vorige eeuw leven.
Oud 25 november 2009, 22:29
Angelo's schermafbeelding
Angelo Angelo is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AiE Extra / Arris modem
DTV: Samsung HDTV en Cisco
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riparius Bekijk bericht
Toont maar weer eens aan dat de programmaraden nog in de vorige eeuw leven.
Of juist niet. Ziggo heeft altijd geroepen dat de analoge kanalen ook allemaal digitaal worden doorgegeven. Dit zou een verkapte manier kunnen zijn om wat greep op het digitale pakket te krijgen.
Oud 25 november 2009, 22:42
Senior Member

Standaard

Op zich doen ze het wel handig in het advies. Ze hebben beide zenders in het must carry pakket gestopt, in de veronderstelling dat de Nederlandse commerciele zenders toch wel worden doorgegeven.
Oud 25 november 2009, 23:00
Senior Member

Standaard

Citaat:
Op zich doen ze het wel handig in het advies. Ze hebben beide zenders in het must carry pakket gestopt, in de veronderstelling dat de Nederlandse commerciele zenders toch wel worden doorgegeven.
Nee, dat klopt niet. Programmaraden hebben niets te zeggen over de doorgifte van zenders met een must carry status. De TV zenders met een must carry status zijn Nederland 1, 2 en 3, één, Canvas/Ketnet, de publieke regionale zender van de eigen regio/provincie, en de locale zender/kabelkrant.
Oud 25 november 2009, 23:25
hallotjes's schermafbeelding
hallotjes hallotjes is offline
Senior Member

Standaard

Lijkt mij ook beter dat zowel RTBF1 als Brava enkel digitaal beschikbaar komen. Vooral RTBF1, die zat vroeger wel analoog bij ziggo maar is verdwenen zonder de digitale versie.

Brava, gewoon belachelijk een HD kanaal downscalen en naar analoog omzetten, bij mijn weten heeft ziggo niet eens downscalers in de ontvangst-stations ! (of deze moeten al ingebouwd zitten in de ontvangers, maar lijkt me sterk, op professioneel gebied gebeurd dit meestal los)
Oud 25 november 2009, 23:51
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hallotjes Bekijk bericht
Lijkt mij ook beter dat zowel RTBF1 als Brava enkel digitaal beschikbaar komen. Vooral RTBF1, die zat vroeger wel analoog bij ziggo maar is verdwenen zonder de digitale versie.

Brava, gewoon belachelijk een HD kanaal downscalen en naar analoog omzetten, bij mijn weten heeft ziggo niet eens downscalers in de ontvangst-stations ! (of deze moeten al ingebouwd zitten in de ontvangers, maar lijkt me sterk, op professioneel gebied gebeurd dit meestal los)
Ach, Ziggo kan altijd even bij de NPO langs gaan om te leren hoe je een 1080i signaal omzet naar een lekker wazig 576i plaatje, daar hebben ze in Hilversum experts voor. Vervolgens dit nog even naar analoog composiet omzetten om het door een goedkope PAL modulator te kunnen sturen en voila.
Oud 26 november 2009, 00:29
Senior Member

Standaard

Brava vind ik prima alleen digitaal, maar RTBF 1 verdient toch wel een plek in het analoge pakket. In een aantal Zuid-limburgse gemeenten zijn het toch de naaste buren.
Oud 26 november 2009, 00:39
Senior Member

Standaard

Citaat:
Brava vind ik prima alleen digitaal, maar RTBF 1 verdient toch wel een plek in het analoge pakket. In een aantal Zuid-limburgse gemeenten zijn het toch de naaste buren.
Ja, daar ben ik het mee eens. RTBF1 (en vroeger ook het tweede Waalse net) heeft in het verleden trouwens wel zo'n beetje in alle gemeenten in het Zuiden van Nederland (Brabant, Limburg) op de kabel gezeten. Het is in de grensgebieden ook nog steeds analoog via de ether te ontvangen, omdat de Walen nog altijd gewoon analoog uitzenden.
Oud 26 november 2009, 08:53
hallotjes's schermafbeelding
hallotjes hallotjes is offline
Senior Member

Standaard

Enkel in nederlands limburg is RTBF via een antenne te ontvangen (uit mijn hoofd de zender luik). Helaas, in het westen/midden gaat dit bijna niet.

Daarbij wel een mooie oplossingen voor degene in limburg die deze zenders willen zien, al ben ik het er mee eens dat ziggo deze zender ook door moet geven (digitaal)

Citaat:
Ach, Ziggo kan altijd even bij de NPO langs gaan om te leren hoe je een 1080i signaal omzet naar een lekker wazig 576i plaatje, daar hebben ze in Hilversum experts voor
lol
Al krijgen ze het wel heel langzaam voor elkaar, beeld komt steeds dichter bij de kwaliteit uit het verleden.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Analoge Radio en TV Nieuws, Storingen, Vragen

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten