Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 24 november 2009, 17:14
rowdy's schermafbeelding
rowdy rowdy is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Plus
DTV: Totaalpakket, Philips 5604/CI+, Cisco 8485, Humax 5200
Standaard

Er zijn natuurlijk heel veel ontwikkelingen gaande. Interactieve TV, zoals dat nu zo mooi heet, is natuurlijk nog maar versie 1.
Er is een beperkt aanbod, voornamelijk films eigenlijk, waarvoor je moet betalen. Verder kun je een zeer beperkt aantal programma's gratis terugkijken, van de NPO de meeste omdat die vrij veel programma zelf maken, van de commerciëlen natuurlijk een stuk minder.
Maar dit is allemaal nieuw en allemaal uitproberen, zo zie ik het.

Over een tijdje zullen waarschijnlijk heel veel programma's on-demand te koop zijn, zodat je bijvoorbeeld 5 euro betaalt voor het kijken van seizoen CSI of 24. Hiermee zou je dan elke aflevering 1x kunnen kijken, elke aflevering 24 uur vanaf het moment dat je die aflevering voor het eerst kijkt. Elke week komt er dan een nieuwe aflevering bij, net zoals nu ook het geval is.
Je kunt natuurlijk altijd nog de DVD box halen voor 50 euro als je 'onbeperkt' wilt kijken naar een serie of programma.
Maar er zit nu zo'n groot verschil tussen. Heel veel Amerikaanse series zijn bijna onmogelijk te volgen op de Nederlandse tv. Want, zomaar opeens komen er herhalingen en als dan het nieuwe seizoen weer begint, heb ik altijd steevast de eerste 2 of 3 eps gemist voordat ik dat doorheb. Of, je stelt je PVR in om het elke week op te nemen en het komt opeens een keer een uur later of op een andere dag...
Maar, deze programma's op de normale tv zijn wel 'gratis' te bekijken. Wil ik echter 100% zeker weten dat ik niets mis, dan is de enige andere optie de DVD-Box kopen. Maar deze zijn vaak wel rond de 50 a 60 euro, afhankelijk van welke serie het precies is natuurlijk.
Wil je dat een beetje kunnen betalen, dan moet je eigenlijk je tv abo opzeggen. Dan kun je van die 16 euro pm mooi de series kopen die jij leuk vindt. Want normaal gesproken heb je 4 weken in een maand, dus 4 eps van een serie voor 16 euro. Natuurlijk is er meer dan 1 serie/programma dat je leuk vindt, dus kun je de kosten ook daar nog door delen.
Maar je kabelabo opzeggen is om 1001 redenen natuurlijk geen reële optie voor de meesten van ons.
Maargoed: een tussenvorm van bijvoorbeeld 5 euro voor 1 seizoen, eenmalig kijken, zou mee heel goed uitkomen. Dat er dan CI+ nodig is om te voorkomen dat ik het tóch op ga nemen, dat vind ik dan eigenlijk helemaal niet zo erg.

Het is weer een heel verhaal geworden, maar kort gezegd denk ik dat de opneem-beperkingen in de praktijk heel erg mee gaan vallen in het licht van de nieuwe ontwikkelingen die er hopelijk ook aan zitten te komen!
Oud 25 november 2009, 12:54
Jalu's schermafbeelding
Jalu Jalu is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in één basis
DTV: DM-8000 SSCT Ziggo en FTA Sat
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk2304 Bekijk bericht
Een zender die dat met mijn TV uithaalt gaat subiet uit de favorietenlijst en komt er bij mij niet meer op, of kunnen ze dat ook blokkeren?
Dat is één van de beperkingen waar inderdaad sprake van is...
Oud 25 november 2009, 12:58
Jalu's schermafbeelding
Jalu Jalu is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in één basis
DTV: DM-8000 SSCT Ziggo en FTA Sat
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rowdy Bekijk bericht

Maargoed: een tussenvorm van bijvoorbeeld 5 euro voor 1 seizoen, eenmalig kijken, zou mee heel goed uitkomen.
Kijk maar even wat het kost bij UPC om eenmalig nieuwe afleveringen van Desperate Housewives te kijken, dan weet je wel welke kant het opgaat...(ik zal het bedrag noemen: 2,50 euro per aflevering)
Citaat:
Dat er dan CI+ nodig is om te voorkomen dat ik het tóch op ga nemen, dat vind ik dan eigenlijk helemaal niet zo erg.
Ik wel: als ik er zoveel voor moet betalen wil ik ook de vrijheid hebben om te kijken zonder reclame en opnames te maken voor later gebruik, zodat ik als ik het later eens terug wil zien niet ook nog eens moet gaan betalen voor de DVD-box...

Citaat:

Het is weer een heel verhaal geworden, maar kort gezegd denk ik dat de opneem-beperkingen in de praktijk heel erg mee gaan vallen in het licht van de nieuwe ontwikkelingen die er hopelijk ook aan zitten te komen!
Google maar even op HD+ en de beperkingen die de Duitse commerciële omroepen aan de gebruiker willen gaan opleggen voor de HD versies van hun generieke, van reclame vergeven zenders, dan zie je wél in waar de omroepen met CI+ naar toe willen.
Oud 25 november 2009, 14:21
rowdy's schermafbeelding
rowdy rowdy is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Plus
DTV: Totaalpakket, Philips 5604/CI+, Cisco 8485, Humax 5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jalu Bekijk bericht
Kijk maar even wat het kost bij UPC om eenmalig nieuwe afleveringen van Desperate Housewives te kijken, dan weet je wel welke kant het opgaat...(ik zal het bedrag noemen: 2,50 euro per aflevering)

Ik wel: als ik er zoveel voor moet betalen wil ik ook de vrijheid hebben om te kijken zonder reclame en opnames te maken voor later gebruik, zodat ik als ik het later eens terug wil zien niet ook nog eens moet gaan betalen voor de DVD-box...

Google maar even op HD+ en de beperkingen die de Duitse commerciële omroepen aan de gebruiker willen gaan opleggen voor de HD versies van hun generieke, van reclame vergeven zenders, dan zie je wél in waar de omroepen met CI+ naar toe willen.

Misschien heb je wel gelijk en ben ik naïef.
Ik hoop echter toch gewoon van harte dat er een soort tussenvorm ontstaat waarbij je gewoon voor 5 euro alle afleveringen van 1 seizoen, eenmalig kunt bekijken.
Als alternatief voor het nu 'gratis voor 16,25 pm' kijken op de commerciële omroepen en het 'voor altijd, onbeperkt voor 50 euro' van de DVD-Boxen.
En 5 euro mag ook best 10 euro zijn, maar inderdaad geen 2,50 per aflevering, want 2,50 * 26 (afl.) = 65 euro terwijl de DVD box dan tussen de 40 en 60 euro kost. En als je dan de eps niet kunt opnemen en bewaren, dan is dat inderdaad een zeer onredelijk (belachelijk) bedrag.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten