Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+

Mededelingen

CI+ Nieuws, algemene vragen en opmerkingen over CI+ modules en CI+ geschikte TV's
(specifieke posts over bepaalde merken TV's of CI+ CAMS in de eigen subforums)

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 22 november 2009, 12:34
anneke's schermafbeelding
anneke anneke is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles in een, ubee
DTV: Philips 9604H/12 en Humax 5050C
Standaard CI+ perikelen

Wat een grandioos forum is dit. Wat mij opvalt is dat er nog zoveel vragen zijn wat betreft module a of b etc., dat ik mij afvraag waar beginnen we aan. Je wilt tv met ingebouwde digitale tuner zonder te veel kastjes en snoeren.
Dit zou toch gewoon te koop moeten zijn en direct uit de doos werken. Schema erbij waar je dvd op aansluit en klaar. Je moest er bijna een technische knobbel voor hebben. Die heb ik zelf toevallig wel, maar ik heb ook een vriendenkring die mijn 06 nummer hebben en bij elke aanschaf op electronica/gebied mij bellen.
Oud 22 november 2009, 12:45
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Veel vragen zijn wel ontstaan uit onkunde of het niet willen lezen van gebruiksaanwijzingen.
Zo komt ook regelmatig de vraag voorbij,ik heb een losse decoder gekocht maar ik kan niet alle zenders vinden op mijn tv of dvd recorder.
Alsof de aanschaf van de decoder opeens in een keer al die zenders er bij tovert.
Daarnaast zijn verkopers ook nog wel eens geneigd tot het uitkramen van allerlei onzin waar de consument dan op af gaat.
En ja,zeker het ci+ gebeuren is nieuw en roept veel vragen op.
Maar ook vaak komt dit omdat men de volgende volgorde hanteert.
1.Doos openen.
2.TV er uit.
3.Zoeken naar aansluitkabels, de remote en de batterijen.
4.Tv aansluiten die gelijk begint met een menu en gaat installeren.

Vaak gaat het daar al fout,kies je bij de nieuwe Samsungs bv voor antenne dan wordt alleen de digitenne band afgezocht en werkt de boel al niet.
Daarna komt meestal stap 5:
Het plaatsen van een boos bericht op het forum.
6: uiteindelijk lezen van de gebruiksaanwijzing en met schaamrood op de kaken opnieuw beginnen
Oud 22 november 2009, 13:03
anneke's schermafbeelding
anneke anneke is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles in een, ubee
DTV: Philips 9604H/12 en Humax 5050C
Standaard

[QUOTE=G.bruiker;233115]Veel vragen zijn wel ontstaan uit onkunde of het niet willen lezen van gebruiksaanwijzingen.

Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Je hebt helemaal gelijk. Alleen voor de oudere onder ons zijn die handleidingen vaak niet logisch geschreven. Dat ik als vrouw,63 een uit de hand gelopen hobby heb en alle installaties uit zit te pluizen is alleen al voor mijn man heeeel fijn.
Oud 22 november 2009, 13:20
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Ik ben volledig met je eens dat gebruiksaanwijzingen niet duidelijk zijn.
Vaak worden wel opties genoemd die je kan selecteren maar wordt er totaal niet uitgelegd wat dan de gevolgen zijn,oftewel,wat doet de tv als je een optie aan of uit zet.
Wat ik haat is dat je bv dan ziet staan als je op pagina 12 bent: zie pagina 42.
Dan ben je snel geneigd de rest over te slaan en naar 42 te gaan.
Op 42 zie je dan vaak weer een stukje staan met ,zie bladzijde 23.
Voor je het weet ben je bezig met een speur/puzzletocht binnen een handleiding.
Ik probeer ook altijd een PDF bestand te vinden zodat ik met de zoekopties aan de gang kan.
Dan blijkt dat behalve op de pagina's waar je naar verwezen wordt,er ook op de pagina's die je hebt overgeslagen een heleboel info te staan.
Ik zou zeker 3/4 van de gebruiksaanwijzingen die ik heb gelezen,afkeuren.
Voorbeelden staan nergens en meer dan een schematische opsomming van de mogelijkheden is het meestal niet.
Oud 22 november 2009, 22:20
Robus's schermafbeelding
Robus Robus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-één Extra
DTV: Sony KDL37W5500/Neotion CI+ CAM
Standaard

CI+, common interface +. Suggereert inderdaad toch een plug and play, fire and forget (excusez mon anglais) installatie a la USB. Ik ben het geheel met Anneke eens. Als je al het onheil op dit forum leest, denk je wel twee keer na voordat je een (welke) CAM aanschaft. En voor wat betreft de handleiding; de eerste druk is bij deze introductie al de mist in gegaan met een verkeerde instructie over hoe je de smartcard moet invoeren. Inmiddels zal er wel een tweede, derde of zelfs vierde druk van de handleiding zijn uitgegeven, maar die blijft volgens mij achter alle firmware releases aanhobbelen die de TV-fabrikanten zijn opgestart.
Niettemin zijn dit soort innovaties natuurlijk erg interessant voor een specifieke doelgroep; als proefkonijnen/beta-testers betalen ze er echter vaak wel een prijs voor...
Oud 25 november 2009, 20:30
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.bruiker Bekijk bericht
Ik ben volledig met je eens dat gebruiksaanwijzingen niet duidelijk zijn.
Vaak worden wel opties genoemd die je kan selecteren maar wordt er totaal niet uitgelegd wat dan de gevolgen zijn,oftewel,wat doet de tv als je een optie aan of uit zet.
Wat ik haat is dat je bv dan ziet staan als je op pagina 12 bent: zie pagina 42.
Dan ben je snel geneigd de rest over te slaan en naar 42 te gaan.
Op 42 zie je dan vaak weer een stukje staan met ,zie bladzijde 23.
Voor je het weet ben je bezig met een speur/puzzletocht binnen een handleiding.
Ik probeer ook altijd een PDF bestand te vinden zodat ik met de zoekopties aan de gang kan.
Dan blijkt dat behalve op de pagina's waar je naar verwezen wordt,er ook op de pagina's die je hebt overgeslagen een heleboel info te staan.
Ik zou zeker 3/4 van de gebruiksaanwijzingen die ik heb gelezen,afkeuren.
Voorbeelden staan nergens en meer dan een schematische opsomming van de mogelijkheden is het meestal niet.
Inderdaad. Mooi voorbeeld uit de handleiding van mijn Sony TV: Daar staat keurig in beschreven dat je bij de energie-spaarstand-instellingen ook kunt kiezen voor een optie waarbij het beeld donker blijft en het geluid wel gewoon werkt. Als je die stand instelt gaat er - volgens de handleiding - een groen LEDje branden om aan te geven dat het beeld is uitgeschakeld. Daarna gaat de handleiding weer vrolijk verder met het beschrijven van allerlei andere menu-opties. Klein probleempje: als je het beeld uit hebt geschakeld kun je die beeldschermmenu's helemaal niet meer zien. En nee, er staat ook nergens in de handleiding beschreven hoe je die spaarstand dan weer 'blind' uit kunt schakelen ...
Oud 26 november 2009, 15:46
jwijnands's schermafbeelding
jwijnands jwijnands is offline
Member

Standaard

Anneke heeft een goed punt, dit spul is gewoon nog erg pril. Aan de andere kant, het is er nu wel. En ook "gewone" televisie was in het begin niet simpel, klooien met antenne's, draaien aan wieltjes om kanalen te vinden... het is allemaal een kwestie van tijd.
Oud 26 november 2009, 18:38
Jalu's schermafbeelding
Jalu Jalu is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in één basis
DTV: DM-8000 SSCT Ziggo en FTA Sat
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robus Bekijk bericht
Niettemin zijn dit soort innovaties natuurlijk erg interessant voor een specifieke doelgroep; als proefkonijnen/beta-testers betalen ze er echter vaak wel een prijs voor...
En da's toch wel triest: er bestaat een al 10 jaar oude, perfect werkende norm voor losse decoders in televisies en set-top-boxen, namelijk Common Interface . Ofwel, CI, maar dan zonder +. En pas op, die plus betekent in dit geval niets positiefs maar moet de die indruk in de marketing wel wekken. CI+ betekent namelijk niets anders dan CI met als toevoeging een potentiëel draconische DRM (geen programma's opnemen of slechts met een beperkte gebruiksduur en dat soort fratsen waar geen enkele consument op zit te wachten).

Had Ziggo voor de bestaande oplossing gekozen dan waren er nauwelijks problemen geweest, CI is een prima werkende, bewezen oplossing waar de kinderziekten inmiddels al uit zijn.
Oud 26 november 2009, 18:50
Molen007's schermafbeelding
Molen007 Molen007 is offline
Member

Ziggo Internet: Z2
DTV: Loewe Connect
Standaard

DRM is sowieso niet meer van deze tijd! Wanneer gaan de uitgeverijen dat eens inzien en nieuwe business modellen ontwikkelen
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten