Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Samsung > Samsung DCB-H380 (HDTV)

Mededelingen

Samsung DCB-H380 (HDTV) Ervaringen, vragen en opmerkingen over de opvolger van de DCB-H360 High Definition kabelontvanger van Samsung

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 22 november 2009, 11:21
Jeroenemans's schermafbeelding
Jeroenemans Jeroenemans is offline
Junior Member

Standaard Decoder in combinatie met HDMI-receiver

Vrijdagavond hebben wij een Onkyo TX-SR607 HDMI-receiver gekocht omdat we gillend gek werden van het steeds 3 afstandsbedieningen moeten gebruiken om TV te gaan kijken na het spelen op de PlayStation of Xbox (om nog maar te zwijgen van het naar het TV-meubel lopen om de optische switch om te zetten). Direct alles aangesloten en het apparaat werkte fantastisch. Alle HDMI-apparatuur werkte naar behoren, ook de decoder: prachtig beeld en uitstekende geluidskwaliteit.

Zaterdagochtend kwam Murphys Wet door de bocht zeilen: als er iets mis kan gaan, gaat het ook mis. PlayStation: werkt, Xbox: werkt, PC: werkt niet, maar dat kwam doordat windows weer eens besloot het videosignaal door de poort te jagen waar de videokabel niet op stond aangesloten. HD-decoder van Ziggo: werkt niet.

The usual suspects maar direct uitgesloten: HDMI-kabel uit de decoder gehaald en in de PlayStation gestoken, geeft beeld en geluid. Het is dus niet de kabel en niet de poort van de receiver. Goed, decoder dan overleden? Nee, aangezien de decoder wanneer hij direct op de TV wordt aangesloten gewoon beeld én geluid geeft.

Ook de electronica-boer waar we de receiver gekocht hebben wist niet waar het aan kon liggen. Als laatste redmiddel stelde hij voor dat we de fabrieksinstellingen terug zouden zetten van de decoder terwijl hij aan de TV hangt, dan de decoder uitschakelen, aansluiten op de receiver, een collectie heilige geschriften erbij pakken en bidden tot elke god die er ooit bestaan heeft dat dit werkt.

Dit advies hebben we opgevolgd en nadat we bij Wodan aangekomen waren de decoder opgestart was hadden we inderdaad weer beeld en geluid. Ter controle nog even geschakeld tussen PlayStation, Xbox, PC en decoder. Decoder bleef het gewoon doen, dus we dachten het probleem opgelost te hebben. Dachten, want na een uurtje of 2 te hebben zitten spelen op de Xbox wilden we weer TV kijken. Geen beeld, geen geluid.

Op zowel de receiver als de decoder zijn geen instellingen gewijzigd in de 2 uur dat ik heb zitten gamen, dus ergens in die 2 uur besluit de decoder gewoon dat ik het mag bekijken met m'n zootje. Lachen, een decoder met een aandachts-stoornis.

Uiteraard contact gezocht met Onkyo en Ziggo, Onkyo moet ik het antwoord nog afwachten, Ziggo heeft geen idee wat het kan zijn en roept dat de decoder het doet en dat het dan eigenlijk voor hun dan afgedaan is.

Zijn er meer mensen met soortgelijke problemen en hoe hebben jullie dit opgelost?
Oud 22 november 2009, 11:48
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroenemans Bekijk bericht
Zijn er meer mensen met soortgelijke problemen en hoe hebben jullie dit opgelost?
Kijk eens verder in deze forum sectie. Bijvoorbeeld het volgende topic:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=21121

Of dit topic:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=20105
Oud 23 november 2009, 13:52
RonR's schermafbeelding
RonR RonR is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Complete zonder Horizon, Ubee EVW 320b
DTV: Samsung 380
Standaard

Ook ik heb een soortgelijk probleem.
Het ligt aan de decoder.
Je Onkyo is uitgerust met een HDMI repeater. Sommige HD decoders ondersteunen geen HDMI repeaters waaronder de Samsung DCB380.
(Wat ik gelezen heb schijnt de Humax hier ook bij te horen, maar dat weet ik niet zeker).
Daardoor moet je in sommige gevallen de decoder stroomloos maken door letterlijk de stekker uit het stopcontact te halen en na enige seconden weer aan de stroom te zetten. Maar ja, dan moet je jezelf weer uit die stoel hijsen om naar je tv meubel te lopen. En dat lijkt nou net niet de bedoeling te zijn.
Door middel van een firmware update van Samsung zou de HD decoder kunnen worden voorzien van ondersteuning voor HDMI repeaters.

De oplossing die ik heb voor mijn configuratie is de HDMI kabel vanuit de HD decoder direct aansluiten op je TV en de HD decoder met een optische kabel direct aansluiten op de optische input van de Onkyo. Dan ben je van het probleem af en je kunt toch genieten van 5.1 geluid.
Het is niet anders, maar bespaart je een heleboel frustratie.
En wil je het nog makkelijker, dan schaf je jezelf een Harmony One afstandbediening aan, dan gaat alles met een apparaat.

Groeten,

Ron.
Oud 27 november 2009, 09:13
Jeroenemans's schermafbeelding
Jeroenemans Jeroenemans is offline
Junior Member

Standaard

Maandag met Ziggo, Samsung en de reparatieservice van Samsung aan de lijn gehangen. Vervolgens weer met Ziggo en na 4 keer naar de verkeerde afdeling verwezen te zijn, eindelijk de goede te pakken gekregen. Die vertelde me dat het normaliter niet mogelijk is om een decoder om te ruilen voor een ander merk/model, maar gezien de situatie wilde hij wel vragen of er een uitzondering gemaakt kon worden.

Vanmorgen zelf maar de telefoon gepakt en er achteraangebeld, want 4 dagen vind ik meer dan genoeg tijd om een "Ja" of "Nee" te bedenken. Wordt me doodleuk verteld dat Ziggo er alles aan doet om haar klanten tevreden te houden, maar een keuze uit de verschillende decoders die zij aanbieden, nee, daar konden ze echt niet aan beginnen.

Aan de ene kant ben ik geneigd om vanavond naar de BCC te rijden en een decoder te kopen die wel gewoon normaal op de receiver werkt, aan de andere kant heb ik nog een half jaar geleden 100 euro afgetikt voor deze decoder. Wat kan ik het beste doen? Opsturen ter reparatie en hopen dat het goed komt of een nieuwe kopen? Of zijn er nog andere opties waar ik nog niet aan gedacht heb?

En als ik een nieuwe ga halen, welke is dan echt de beste die ik kan krijgen?
Oud 12 december 2009, 17:01
bonami's schermafbeelding
bonami bonami is offline
Junior Member

Ziggo Internet: All in one
DTV: Samsung DCB H380R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RonR Bekijk bericht
Ook ik heb een soortgelijk probleem.
Het ligt aan de decoder.
Je Onkyo is uitgerust met een HDMI repeater. Sommige HD decoders ondersteunen geen HDMI repeaters waaronder de Samsung DCB380.
(Wat ik gelezen heb schijnt de Humax hier ook bij te horen, maar dat weet ik niet zeker).
Daardoor moet je in sommige gevallen de decoder stroomloos maken door letterlijk de stekker uit het stopcontact te halen en na enige seconden weer aan de stroom te zetten. Maar ja, dan moet je jezelf weer uit die stoel hijsen om naar je tv meubel te lopen. En dat lijkt nou net niet de bedoeling te zijn.
Door middel van een firmware update van Samsung zou de HD decoder kunnen worden voorzien van ondersteuning voor HDMI repeaters.

De oplossing die ik heb voor mijn configuratie is de HDMI kabel vanuit de HD decoder direct aansluiten op je TV en de HD decoder met een optische kabel direct aansluiten op de optische input van de Onkyo. Dan ben je van het probleem af en je kunt toch genieten van 5.1 geluid.
Het is niet anders, maar bespaart je een heleboel frustratie.
En wil je het nog makkelijker, dan schaf je jezelf een Harmony One afstandbediening aan, dan gaat alles met een apparaat.

Groeten,

Ron.
Hoi Ron,

Heb een Harmony One, maar kan dit het 'stekker eruit'probleem oplossen dan? heb nu alles wel gesprobeert, zelfs een remote stopcontact voor de 380. alleen deze werkt weer op RF signalen, en dat kan de Harmony weer niet uitzenden
Oud 20 december 2009, 15:42
RonR's schermafbeelding
RonR RonR is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Complete zonder Horizon, Ubee EVW 320b
DTV: Samsung 380
Standaard

Ik zou niet weten hoe de Harmony One je probleem zou kunnen oplossen.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Samsung > Samsung DCB-H380 (HDTV)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten