Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Mededelingen

Router Hulp bij (eigen) router en firewall problemen en instellingen


Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 november 2009, 21:01
Rickiejjjj's schermafbeelding
Rickiejjjj Rickiejjjj is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 19 november 2009
Locatie: Zwolle
Berichten: 13
Standaard Sitecom WL-341

Hallo, aangezien onze oude router het heeft begeven hebben wij vandaag bij Mediamarkt een nieuwe router gekocht, de WL-341. Volgens de verkoper de beste keuze bij een Ziggo verbinding.

Wij hebben weinig verstand van aansluitingen, maar we hebben de router in verbinding gekregen met de laptops in ons huis. Maar helaas werkt het internet niet en geeft het icoontje aan dat er alleen lokaal beschikbaarheid is.

Bij onze vorige router waren er ook veel problemen met instellen, aangezien wij nog een @home account hebben, met een computernaam (cc ....-B), welke we daar moesten invoeren.

De tips op dit forum over het uit en inschakelen van verschillende dingen (router/modem/laptop) hebben niet geholpen helaas.

Heeft er iemand nog meer ideeen om de router aan de praat te krijgen?
Moeten wij soms in het router menu zelf dingen gaan instellen?

Bedankt!
  #2  
Oud 22 november 2009, 10:01
Vos1's schermafbeelding
Vos1 Vos1 is offline
Member
 
Geregistreerd: 21 augustus 2008
Locatie: Appingedam/@Home
Ziggo Internet: Alles in 1 plus / Ubee3200
Berichten: 43
Standaard

Gemakshalve ga ik er vanuit dat de router al is aangesloten op het modem en de computer (in ieder geval tijdelijk) via een kabel is verbonden met de router.
Schakel de router en de computer in en schakel het modem uit...Na een paar tellen kun je het modem weer inschakelen zodat deze bij zijn herstart de router kan herkennen.
Start nu internet explorer en tik in de adresbalk: 192.168.0.1 hetgeen het adres is om de router te kunnen benaderen.
Er wordt nu gevraagd om een wachtwoord+gebruikersnaam en bij mijn weten is dat standaard admin/admin (staat meen ik ook onder op de router) Eenmaal beland in de interface van de router, kun je diverse instellingen maken m.b.t. de veiligheid (wachtwoorden e.d) en wijze van verbinding (draadloos/bekabeld)...
Op die manier zou het moeten kunnen lukken...
Succes!

Wat de instellingen voor Ziggo zelf betreft: (zoals vroeger de gebruikersnaam en wachtwoord) daarvoor hoef je in de router niets in te voeren...

Laatst gewijzigd door Vos1; 22 november 2009 om 10:10
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router


Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:58.


© 2016 - Ziggo-Gebruikers.nl