Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

Mededelingen

Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD) Vragen en opmerkingen over het eerste model HDTV Interactieve TV ontvanger met ingebouwde Personal Video Recorder van Cisco

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 22 november 2009, 16:15
xahmol's schermafbeelding
xahmol xahmol is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max&Play Max (300 Mb), Technicolor tc7210 (in bridge), Apple AirPort Extreme (2015)
DTV: Samsung Horizon (woonkamer),Humax IR-FOX C (slaapkamer),AnyseeE30TC (PC) en TV Extra.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bouter Bekijk bericht
wie o wie kan mij helpen om dit probleem op te lossen?
Op wat voor een TV heb je de decoder aangesloten? En heb je de decoder rechtstreeks op de TV of via een receiver aangesloten?
Oud 22 november 2009, 16:21
Bouter's schermafbeelding
Bouter Bouter is offline
Member

DTV: cisco 8455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door heho Bekijk bericht
Bouter,

Welk type Cisco pvr heb je precies. Dit staat aan de voorzijde links onder.

Henk
Ik heb een cisco 8455DVB.

en inderdaad ik heb geen hd pakket maar ik zou toch gewoon de cisco op mijn tv kunnen aansluiten via de hdmi?

Nog wat anders. mijn interactiev tv doet het ook nog niet er staat voor een abbonement op deze dienst neem contackt op met ziggo.
Maar ik heb wel mijn smartcard geactiveerd met een interactief abbonement.

al met al een raar verhaal.
Oud 22 november 2009, 16:36
xahmol xahmol is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max&Play Max (300 Mb), Technicolor tc7210 (in bridge), Apple AirPort Extreme (2015)
DTV: Samsung Horizon (woonkamer),Humax IR-FOX C (slaapkamer),AnyseeE30TC (PC) en TV Extra.
Standaard

@Bouter: Nogmaals, waarop heb je je Cisco aangesloten? Anders kunnen we er weinig van zeggen nml.

En inderdaad hoef je echt geen HD abo te hebben om beeld te krijgen met de Cisco.
Oud 22 november 2009, 16:41
Bouter Bouter is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xahmol Bekijk bericht
@Bouter: Nogmaals, waarop heb je je Cisco aangesloten? Anders kunnen we er weinig van zeggen nml.

En inderdaad hoef je echt geen HD abo te hebben om beeld te krijgen met de Cisco.
Sorry had het vorige stukje gequote maar niet op verzenden gedrukt.
Iedergeval ik heb de cisco direct aangesloten op mijn tv.
Het is een sharp aquos lc-32p55e.

Nogmaals sorry

Het is trouwens wel zo dat ik geluid hoor via mijn hdmi alleen geen beeld.

Ik heb zojuis nog wat getest: ik hem mijn pc aangesloten via de hdmi op mijn tv en dan geeft hij wel gewoon beeld en ook geluid. dus de hdmi van mijn tv is ook niet kapot.

nog een test gedaan. dit is heel raar.
Ik heb mijn tv uit de slaapkamer aangesloten op de cisco en nu is hdmi ineens wel beschikbaar uit het menu. en kan ik gewoon via hdmi kijken op de tv uit de slaapkamer. maar nog steeds niet op de sharp.
Het verhaal wordt wel heel raar nu vind ik.

Laatst gewijzigd door Bouter; 22 november 2009 om 17:19 Reden: aanpassing
Oud 22 november 2009, 18:52
mesa57's schermafbeelding
mesa57 mesa57 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1 Extra met Ubee EVM3200 en DIR 868L
DTV: CI+ Cam (Sony) / Humax 5000/5300 / Cisco 8455
Standaard

Geen idee of je het op de cisco in kunt stellen, maar volgens het sharp service manual moet het hdmi signaal aan de volgende eisen voldoen :

- hdmi selecteren door ext5 op de remote te kiezen
- Het type signaal moet RGB, YCbCr:4:4 of YCbCr:4:2:2 zijn
- Color matrix moet ITU601 of ITU709 zijn

Suc6

(en anders moet je de LCD-CONT-UNIT vervangen staat er )
Oud 22 november 2009, 19:39
xahmol xahmol is offline
Senior Member

Standaard

Misschien een domme vraag: maar hoe oud is die Sharp? Is hij idd wel HDCP compliant?

De Cisco werkt nml, in tegenstelling tot veel andere apparaten echt niet zonder HDCP (is HD content protectie).

En je hebt niet de SCART tegelijk met de HDMI aangesloten? Schijnt ook niet te werken.
Oud 22 november 2009, 20:41
Bouter Bouter is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xahmol Bekijk bericht
Misschien een domme vraag: maar hoe oud is die Sharp? Is hij idd wel HDCP compliant?

De Cisco werkt nml, in tegenstelling tot veel andere apparaten echt niet zonder HDCP (is HD content protectie).

En je hebt niet de SCART tegelijk met de HDMI aangesloten? Schijnt ook niet te werken.
Die tv is van 2006 ofzo.
en de scart zit er niet tegelijk in met de hdmi. het vreemde is als ik de cisco reset en de tv handmatig op het hdmi kanaal zet dan zie je een fractie van een seconde het load scherm van ziggo?

kan het iets met de handshaking te maken hebben (heb daar iets over gelezen.
Oud 22 november 2009, 21:45
luma28's schermafbeelding
luma28 luma28 is offline
Junior Member

DTV: Cisco 8455
Standaard

Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar als je de TV zowel via Scart als HDMI aansluit en je gaat dan in het menu naar Instellingen en dan naar Audio&Video, welke keuzemogelijkheden heb je dan bij HDMI resolutie? Kun je daar misschien iets in veranderen en heb je dan wel beeld via HDMI?
Oud 22 november 2009, 21:55
xahmol xahmol is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bouter Bekijk bericht
kan het iets met de handshaking te maken hebben (heb daar iets over gelezen.
Het heeft alles met handshaking te maken, om de een of andere reden besluit de Cisco of de Sharp dat de ander geen geldig apparaat is na eerste contact.

Vandaar mijn vraag of de TV wel HDCP compliant is.

Overigens: de handshake issues die veel anderen met de Cisco hebben zijn aanzienlijk minder ernstig omdat het gelukkig lang niet altijd gebeurd en bijna altijd op te lossen is door stekker eruit. Los daarvan hebben de meeste mensen met dergelijke issues er een versterker tussen staan die jij niet hebt.

In de Cisco kun je aan de HDMI settings niet heel veel veranderen: alleen de resolutie is in te stellen. En elke HD Ready TV zou elke resolutie die de Cisco uit kan sturen moeten ondersteunen. Kortom: dat zou het niet mogen zijn.
Oud 23 november 2009, 18:41
Bouter Bouter is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luma28 Bekijk bericht
Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar als je de TV zowel via Scart als HDMI aansluit en je gaat dan in het menu naar Instellingen en dan naar Audio&Video, welke keuzemogelijkheden heb je dan bij HDMI resolutie? Kun je daar misschien iets in veranderen en heb je dan wel beeld via HDMI?
Nee als ik dat doe dan staat er hdmi niet beschikbaar.
Ik denk dus dat er iets aan de hand is tussen de communicatie tussen de cisco en mijn tv, aangezien mijn andere tv wel werkt op hdmi met de cisco, en ik mijn computer wel kan aansluiten via hdmi op mijn grote tv.

Als iemand nog sugesties heeft om dit op te kunnen lossen hoor ik het graag.

Ander ben ik denk ik toch verplicht om een andere tv te moeten kopen
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten