Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 november 2009, 17:00
Titan1980's schermafbeelding
Titan1980 Titan1980 is offline
Junior Member

Standaard digitaal geluid, welke zenders hebben het?

Ik heb al een tijdje deze decoder en ben er erg blij mee, ik heb tot nu toe altijd het geluid via stereo gedaan maar wil nu eens optisch de boel aansluiten. Optische kabel in je 5.1 en in je humax en gaan. Ik stel in het menu in dat ik dus digitaal wil en klaar.

Maar als ik dan ga zappen en de zenders bij langs ga heb ik geen surround geluid. Film1/HD zou toch echt 5.1/DTS moeten hebben? Net als een dvd die je afspeeld en dan bij de film het mooie surround hebt.

Laatst gewijzigd door Titan1980; 19 november 2009 om 17:06
Oud 19 november 2009, 18:13
TheGrouch's schermafbeelding
TheGrouch TheGrouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Nee, glasvezel 500/500 icm Vigor2132FVn | KPN dualband WiFi AP (3x)
DTV: TV Plus + Film1 icm Humax iHDR-5050c (3x) | Humax iHDR-5200c | Neotion CI+ | Samsung DCB-H380R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Titan1980 Bekijk bericht
Ik heb al een tijdje deze decoder en ben er erg blij mee, ik heb tot nu toe altijd het geluid via stereo gedaan maar wil nu eens optisch de boel aansluiten. Optische kabel in je 5.1 en in je humax en gaan. Ik stel in het menu in dat ik dus digitaal wil en klaar.

Maar als ik dan ga zappen en de zenders bij langs ga heb ik geen surround geluid. Film1/HD zou toch echt 5.1/DTS moeten hebben? Net als een dvd die je afspeeld en dan bij de film het mooie surround hebt.
DTS kun je wel vergeten
Discovery HD (altijd),
NGC HD (soms),
Eurosport HD (op engelse [=2e] geluidsspoor *)
Film1 HD (soms)
hebben dolby digitaal 5.1 geluid.

* als je in de humax de prioriteit op dolby hebt gezet, dan kiest hij vanzelf het 5.1 geluid bij Eurosport HD.
Oud 20 november 2009, 17:40
easyriider's schermafbeelding
easyriider easyriider is offline
Member

Ziggo Internet: Ain1B | EVW320B | RT-AC56U met Asuswrt-Merlin
DTV: Humax 5050c 1TB | Samsung LE32B650
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Titan1980 Bekijk bericht
digitaal geluid, welke zenders hebben het?
Alle zenders die je met de Humax 5050 kan ontvangen zijn digitaal, dus ook het geluid is digitaal. Om het geluid analoog naar een versterker te sturen moet het eerst worden omgezet, maar op de optische uitgang staat het originele digitale PCM-signaal van de zender of bij enkele zenders een digitaal 5.1 signaal naar keuze.
Oud 25 november 2009, 18:33
Lacrosse's schermafbeelding
Lacrosse Lacrosse is offline
Member

Standaard

Sinds een paar dagen heb ik een "probleem" met Nederland 3. Als ik van een andere zender naar Nederland 3 schakel, zie ik voor een seconde een zwart beeld met rechtsbovenin het logo "Digital". Daarna verschijnt de zender pas vol in beeld met nog heel even dat "Digital". Het geluid is dan inderdaad digitaal, want dat staat ook op de display. Het geluid van alle andere zenders is bij mij niet digitaal.

Hebben meer mensen dit verschijnsel op Nederland 3 meegemaakt?
Oud 25 november 2009, 21:14
K007's schermafbeelding
K007 K007 is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in 1 plus
DTV: Humax 5200 - Samsung SMT-H3102D
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lacrosse Bekijk bericht
Sinds een paar dagen heb ik een "probleem" met Nederland 3. Als ik van een andere zender naar Nederland 3 schakel, zie ik voor een seconde een zwart beeld met rechtsbovenin het logo "Digital". Daarna verschijnt de zender pas vol in beeld met nog heel even dat "Digital". Het geluid is dan inderdaad digitaal, want dat staat ook op de display. Het geluid van alle andere zenders is bij mij niet digitaal.

Hebben meer mensen dit verschijnsel op Nederland 3 meegemaakt?
Klopt, dit is bij mij ook zo.
Oud 13 december 2009, 13:35
Member

Standaard

Achteraf bekeken is het een heel irritant probleem. Vrijwel alle HD TS-bestanden kunnen niet meer normaal worden geconverteerd, want het geluid is in 9 van de 10 keer foetsie na de conversie. Bovendien moet ik alle bestanden, zowel SD als HD, eerst door TS Doctor halen, anders zie ik ineens weer die bekende artifacten. Op de overige zenders heb ik dit probleem niet. Het is echt opgetreden na dat Digital-logo op Ned 3.
Oud 14 december 2009, 09:47
Etaoin's schermafbeelding
Etaoin Etaoin is offline
Junior Member

DTV: Humax 5050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lacrosse Bekijk bericht
Het geluid van alle andere zenders is bij mij niet digitaal.
Al je geluid is digitaal. Haal je niet "gewoon" digitaal (wat de meeste zenders hebben) en Dolby Digital (wat maar een paar hebben) door elkaar?

Het logo dat je ziet op Ned 3 is het Dolby Digital logo, en niet een logo om aan te geven dat je geluid digitaal is.
Oud 14 december 2009, 16:25
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Etaoin Bekijk bericht
Al je geluid is digitaal. Haal je niet "gewoon" digitaal (wat de meeste zenders hebben) en Dolby Digital (wat maar een paar hebben) door elkaar?
Dat zou best wel eens kunnen.

Hoe dan ook, als ik Ned 1, 2 of 3 aanzet en op de afstandsbediening druk op de i-toets, zie ik op de tv: HD 1080i 16:9 Digital. Maar alleen op Ned 3 staat ook op de Humax zelf een D, van Digital. Bij Ned 1 en 2 zie ik dat niet. En alleen Ned 3 geeft sinds kort vaak problemen met conversie en zoals gezegd zie ik artefacten als ik het TS-bestand afspeel op mijn pc.
Oud 14 januari 2010, 18:36
enbroerse's schermafbeelding
enbroerse enbroerse is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in1-plus - modem Ubee
DTV: HUMAX 5050c e.a.
Standaard

Bij doet het geluid van nederland 3 HD het opeens niet meer.... (ned 1 hd en ned 2 hd doen het prima)

De humax 5050 opnieuw opstarten heeft er geen effect op gehad?
Oud 14 januari 2010, 19:34
The Cableguy's schermafbeelding
The Cableguy The Cableguy is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 plus
DTV: Humax IHDR-5050C / Samsung PS50A551 / AC Ryan Playon Mini HD / Humax IR-HD5000 / Sony KDL37BX420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door enbroerse Bekijk bericht
Bij doet het geluid van nederland 3 HD het opeens niet meer.... (ned 1 hd en ned 2 hd doen het prima)

De humax 5050 opnieuw opstarten heeft er geen effect op gehad?
Inderdaad, bij mij ook niet. De digitale uitgang naar mijn surround receiver doet ook niets. Bij de instellingen de audio prioriteit op pcm of surround zetten heeft ook geen effect. Dit geldt voor mijn IHDR5050 en m`n IRHD5000.
Gelukkig doet nederland 3 op kanaal 73 het wel gewoon.

Groeten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten