Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

Mededelingen

Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD) Vragen en opmerkingen over het eerste model HDTV Interactieve TV ontvanger met ingebouwde Personal Video Recorder van Cisco

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 27 november 2009, 07:31
ronvm's schermafbeelding
ronvm ronvm is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Z3 / Ubee Modem / TP-Link Archer c7 Router
DTV: CI+ op LG 42LM620S LED Cinema 3D SMART TV
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xahmol Bekijk bericht
Oh ja, en dan heb ik nog niet eens vermeld dat ik nu in vier dagen tijd alweer drie keer de stroom eraf heb moeten halen vanwege een crash.
Ga maar weer eens een complete reset doen, wat ik overigens na de laatste FW ookal gedaan had, dus dat werkt kennelijk ook maar een paar dagen.

Sorry, maar bij mij heeft de laatste FW de zaken alleen verergerd. Helemaal gehad met dit apparaat.

Herken ronvm heel erg, elke keer als je de Cisco aanzet is het een loterij 'doet ie het of doet ie het niet'.
Heb je hem al eens "Terug naar de Fabrieksinstellingen" gezet na de update? Dat heeft bij een aantal gebruikers tot een positief resultaat geleid. Wellicht handig om eens te proberen. Buiten dat je al je instellingen kwijt bent kan het geen kwaad.
Oud 27 november 2009, 10:26
jongetje's schermafbeelding
jongetje jongetje is offline
Senior Member

DTV: Cisco 8455 & 8485
Standaard

Bij mij draait nu elke ochtend als ik beneden kom de hardeschijf van de Cisco sinds de upgrade. Box aan en uitzetten lost het op maar beetje onnodig (stroomverbruik).
Oud 27 november 2009, 10:56
xahmol's schermafbeelding
xahmol xahmol is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max&Play Max (300 Mb), Technicolor tc7210 (in bridge), Apple AirPort Extreme (2015)
DTV: Samsung Horizon (woonkamer),Humax IR-FOX C (slaapkamer),AnyseeE30TC (PC) en TV Extra.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ronvm Bekijk bericht
Heb je hem al eens "Terug naar de Fabrieksinstellingen" gezet na de update?.
Ja dus (zoals ik boven ookal geschreven had). Heeft een paar dagen effect en dan begint de ellende weer. En ondertussen ben je wel steeds alle ingestelde opnames kwijt, kun je alles weer opnieuw in programmeren.
Oud 27 november 2009, 22:44
wikacad's schermafbeelding
wikacad wikacad is offline
Junior Member

Standaard Geen beeld via HDMI

Ik heb mijn tweede Cisco, maar ook bij deze heb ik geen beeld via de HDMI aansluiting, maar wel geluid.
Laptop op de HDMI en ik krijg wel beeld.
Wat kan het probleem zijn, volgens Ziggo is de TV niet geschikt.
Dit is een Sharp Aquos HDTV.
Wie kan mij verder helpen.
Oud 28 november 2009, 03:15
pjutr's schermafbeelding
pjutr pjutr is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus
DTV: Philips 42PDL7906 Cisco8455 Samsung SMT-C7140A
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ronvm Bekijk bericht
Dat vind ik nou juist een pluspunt omdat ik hem via de receiver had staan en ik prefereerde Dolby D geluid. Maar als je een dergelijke installatie niet hebt en gewoon via de TV kijkt, moet dat zeker niet gebeuren. Hij moet gewoon de door jou gemaakte instelling 'onthouden', niks meer en niks minder.

Ik hoop voor jullie dat het nog goed komt, ik had begrepen dat er medio december weer een update aan komt. Maar of die alles 'goedmaakt'?
En toen nieuwe bug nummer 3 ontdekt: EPG doet het erg vaak niet verder dan overmorgen i.p.v. 8 dagen. En als-ie het wel doet gaat laden retetraag. Ligt niet aan netwerk of verbinding want Uitzending Gemist doet het prima. (Is zo een beetje het enige waar geen (nieuwe) bug in zit) Ook de zoekfunctie is niet meer....(gekoppeld aan EPG?)

Laatst gewijzigd door pjutr; 28 november 2009 om 03:19 Reden: aanvulling
Oud 28 november 2009, 13:24
xahmol xahmol is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max&Play Max (300 Mb), Technicolor tc7210 (in bridge), Apple AirPort Extreme (2015)
DTV: Samsung Horizon (woonkamer),Humax IR-FOX C (slaapkamer),AnyseeE30TC (PC) en TV Extra.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wikacad Bekijk bericht
Ik heb mijn tweede Cisco, maar ook bij deze heb ik geen beeld via de HDMI aansluiting, maar wel geluid.
Laptop op de HDMI en ik krijg wel beeld.
Wat kan het probleem zijn, volgens Ziggo is de TV niet geschikt.
Dit is een Sharp Aquos HDTV.
Wie kan mij verder helpen.
Deze gebruiker heeft hetzelfde probleem met de Cisco en een Sharp Aquos. Ben bang voor je dat de Sharp niet werkt met de Cisco.

Kan zowel aan de Cisco als de Sharp liggen, feit is dat zonder FW updates aan ten minste één van de twee daar weinig aan op te lossen is waarschijnlijk.

Zou de Cisco inruilen als het nog kan, anders Sharp gaan lastig vallen.
Oud 29 november 2009, 10:07
wikacad's schermafbeelding
wikacad wikacad is offline
Junior Member

Standaard

Het rare in het hele verhaal is dat als ik de Laptop via de HDMI op de tv aansluit wel alles naar behoren werkt, dus ik vermoed toch echt dat het aan de Cisco ligt
Wie het weet mag het zeggen

Oud 29 november 2009, 11:35
xahmol xahmol is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wikacad Bekijk bericht
Het rare in het hele verhaal is dat als ik de Laptop via de HDMI op de tv aansluit wel alles naar behoren werkt, dus ik vermoed toch echt dat het aan de Cisco ligt
Wie het weet mag het zeggen

Probleem is ook niet dat de Sharp het niet doet, maar het in combinatie met de Cisco niet doet. Dus of de Sharp heeft een verkeerde HDCP implementatie (waar je met je laptop geen last van hebt) of er zit iets specifiek tussen de handshake van de Cisco en de Sharp mis.

Feit is dat de Cisco het met andere TVs wel doet (al zijn er genoeg andere problemen met de Cisco).
Oud 30 november 2009, 09:29
sjoewi's schermafbeelding
sjoewi sjoewi is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles in 1 plus,
DTV: Cisco 8455DVB HD PVR
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xahmol Bekijk bericht
Probleem is ook niet dat de Sharp het niet doet, maar het in combinatie met de Cisco niet doet. Dus of de Sharp heeft een verkeerde HDCP implementatie (waar je met je laptop geen last van hebt) of er zit iets specifiek tussen de handshake van de Cisco en de Sharp mis.

Feit is dat de Cisco het met andere TVs wel doet (al zijn er genoeg andere problemen met de Cisco).
Heb nu 2 weken de cisco in huis en aanvankelijk had ik ook geen beeld via de HDMI op mijn Pioneer tv. Oplossing voor mij: Ik moest de HDMI poort van de tv afstellen op het signaal van het app. dat erop aangesloten wordt. Ik hoop dat het bij jullie ook het geval zal blijken. succes.
Oud 3 december 2009, 17:50
snarf007's schermafbeelding
snarf007 snarf007 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus | TV-Extra | UBEE |
DTV: Cisco 8485DVB | Cisco 8455DVB
Standaard

Met de vorig firmware had ik af en toe last van het terug schieten van de resolutie van 1080I naar 720P. Nu elke keer de instellingen aanpassen ...
Wel is de GUI interface veeeeel sneller, maar blijft af en toe nog wel 30 sec hangen. Daarna alle knoppen die hebt geprobeert achter elkaar.

Van mij mag er meer info op het beginscherm over programma/content.
Nu title en icoontjes, maar voor content (uitzending gemist) bv opname datum op eerste scherm. Nu eerst OK, wachten, niet de goede, terug volgende .... erg ongemakkelijk.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten