Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Nieuws

Mededelingen

Nieuws Nieuwsberichten over digitale TV en Radio en zenderwijzigingen bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 21 november 2009, 16:15
Zigmund's schermafbeelding
Zigmund Zigmund is offline
Banned User

Ziggo Internet: AIE+, Arris
DTV: CI+/Humax IRHD-5000
Standaard

In het breedbeeldtijdperk heb ik hier ook al iets over geroepen. Destijds kon ziggo toch ook niet opeens meer gaan vragen omdat omroepen in breedbeeld uit gingen zenden. Ik zie het ook zo met HD. Waarom moet ik daar extra voor betalen? De content blijft hetzelfde, alleen nog ietsje scherper. Ik moet ook al een HD-TV aanschaffen en betaal dacht ik voldoende aan Ziggo om te kunnen verlangen dat HD-content, zeker als het een kopie is van een zender, gewoon gratis is.
Oud 21 november 2009, 16:39
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zigmund Bekijk bericht
In het breedbeeldtijdperk heb ik hier ook al iets over geroepen. Destijds kon ziggo toch ook niet opeens meer gaan vragen omdat omroepen in breedbeeld uit gingen zenden. Ik zie het ook zo met HD. Waarom moet ik daar extra voor betalen? De content blijft hetzelfde, alleen nog ietsje scherper. Ik moet ook al een HD-TV aanschaffen en betaal dacht ik voldoende aan Ziggo om te kunnen verlangen dat HD-content, zeker als het een kopie is van een zender, gewoon gratis is.
Je weet weinig van de kosten,uiteraard maakt Ziggo winst maar het is niet Ziggo die hier geld extra voor vraagt maar de commerciele zenders.
Niemand verplicht je om een HD TV aan te schaffen,met wat zoeken vind je ook gewone tv's hoor en het is niet Ziggo die je dwingt om die HD TV aan te schaffen.
Je kan best verlangen dat een HD kopie van een zender gratis is,alleen moet je dan bij de commerciele omroepen zijn,die proberen hun teruglopende inkomsten en de steeds meer vragende "sterren" en ingekochte programma's nu op de consument te verhalen.
Oud 22 november 2009, 12:22
Zigmund's schermafbeelding
Zigmund Zigmund is offline
Banned User

Ziggo Internet: AIE+, Arris
DTV: CI+/Humax IRHD-5000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.bruiker Bekijk bericht
Je weet weinig van de kosten,uiteraard maakt Ziggo winst maar het is niet Ziggo die hier geld extra voor vraagt maar de commerciele zenders.
Niemand verplicht je om een HD TV aan te schaffen,met wat zoeken vind je ook gewone tv's hoor en het is niet Ziggo die je dwingt om die HD TV aan te schaffen.
Je kan best verlangen dat een HD kopie van een zender gratis is,alleen moet je dan bij de commerciele omroepen zijn,die proberen hun teruglopende inkomsten en de steeds meer vragende "sterren" en ingekochte programma's nu op de consument te verhalen.
Je geeft in je antwoord al aan dat het dus onzinnig is dat we meer moeten betalen voor HD-content, aangezien deze vergoeding niet in relatie staat tot wat men levert. Ik ben in ieder geval niet van plan om voor dezelfde content een apart abo aan te schaffen. De aanschaf van een nieuwe tv is al duur genoeg!
Oud 22 november 2009, 12:37
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zigmund Bekijk bericht
Je geeft in je antwoord al aan dat het dus onzinnig is dat we meer moeten betalen voor HD-content, aangezien deze vergoeding niet in relatie staat tot wat men levert.
Nee, dat maak jij er van,ik vind het onzinnig om meer te betalen voor HD content van een commerciele zender die hetzelfde levert in SD kwaliteit,waarbij de zender dus zijn inkomsten haalt uit de commercials die men vertoont.
Gaat die zender een andere programmering voeren op het HD kanaal dan is dat wat anders.
Ik zeg nergens dat het onzinnig is om meer te betalen voor ALLE content.
Ik heb het HD pakket al meer dan een jaar omdat ik bv de programmering van Discovery HD en Natgeo HD meer dan de moeite waard vind om daar extra voor te betalen.
Oud 22 november 2009, 13:03
Jam's schermafbeelding
Jam Jam is offline
Banned User

Ziggo Internet: alles in 1 extra Ubee [nieuwe type]
DTV: Cisco 8455DVB
Standaard

ik maak mij er niet zo druk om, SD geupscaled naar HD ziet er prima uit, veel decoders doen dat al,en ik denk dat in de toekomst HD de standaard gaat worden, tot die tijd zullen er omroepen zijn die middels betaalde HD content de kosten van de overschakeling van SD naar HD willen terug verdienen.

als er te weinig animo is voor betaalde HD content, zullen die omroepen zich vast wel achter de oren gaan krabben.

ZIGGO zit hier op dit moment met de dilemma's denk ik.
maar uiteindelijk zal HD toch wel de standaard worden.

de klant maakt immers uit of men er voor wil betalen ja of nee....
Oud 25 november 2009, 11:08
Ardana's schermafbeelding
Ardana Ardana is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1+ via Ubee EVW3200
DTV: Humax iHDR5200c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaool Bekijk bericht
Misschien is het wel een idee om een poll op te starten om te kijken of mensen inderdaad bereid zijn om meer te betalen voor de doorgifte van HD zenders die ook als SD beschikbaar zijn?
Zie hier. Alleen kun je niet meer stemmen...
Net iets meer dan de helft lijkt er geen cent voor te hebben, wat RTL en SBS betreft tenminste.
BOFH excuse #92:

Stale file handle (next time use Tupperware(tm)!)

Oud 25 november 2009, 13:08
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ardana Bekijk bericht
Zie hier. Alleen kun je niet meer stemmen...
Net iets meer dan de helft lijkt er geen cent voor te hebben, wat RTL en SBS betreft tenminste.
Die discussie heb ik afgelopen zomer dus jammer genoeg gemist.
Oud 25 november 2009, 16:29
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jalu Bekijk bericht
Maar deze kijkcijfers zouden bij lange na niet meer gescoord worden als RTL en SBS betaaltv zouden zijn. Toch proberen ze nu slinks via HDTV zich om te vormen tot betaalzenders. Lijkt me ook prima, maar stop dan de SD versies maar in hetzelfde betaalpakket als de HD versies, dan kunnen de mensen tenminste kiezen of ze er wel of geen geld voor over hebben.
En dat deel mensen zal waarschijnlijk omwege van de content het het wel kunnen zien van deze zenders (SD of HD) zonder meer te betalen overstappen naar de concurrent, en dat kan Ziggo weer niet gebruiken. en uiteindelijk zullen RTL/SBS dit niet voelen, simpelweg omdat er via andere wegen alsnog naar hun uitzendingen word gekeken. Ziggo daarentegen zal het wel gaan voelen wegens klanten die overstappen naar de concurrent.

Oud 26 november 2009, 12:32
Jalu's schermafbeelding
Jalu Jalu is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in één basis
DTV: DM-8000 SSCT Ziggo en FTA Sat
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Excalibur Bekijk bericht
En dat deel mensen zal waarschijnlijk omwege van de content het het wel kunnen zien van deze zenders (SD of HD) zonder meer te betalen overstappen naar de concurrent, en dat kan Ziggo weer niet gebruiken. en uiteindelijk zullen RTL/SBS dit niet voelen, simpelweg omdat er via andere wegen alsnog naar hun uitzendingen word gekeken. Ziggo daarentegen zal het wel gaan voelen wegens klanten die overstappen naar de concurrent.
Er is géén serieuze concurrent die RTL en SBS op dit moment in SD én HD aanbiedt, dus dat probleem bestaat vooralsnog niet. En zullen er echt zoveel klanten overstappen alleen voor SBS en RTL?
Oud 26 november 2009, 12:47
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jalu Bekijk bericht
Er is géén serieuze concurrent die RTL en SBS op dit moment in SD én HD aanbiedt, dus dat probleem bestaat vooralsnog niet. En zullen er echt zoveel klanten overstappen alleen voor SBS en RTL?
Of het nou in SD of HD is, er kijken VEEL mensen naar de content van SBS en RTL.

Dat beantwoord direct de vraag of er zoveel mensen zouden overstappen. Als men om SBS/RTL dwars te zitten vanuit Ziggo de SD varianten van die zenders gezamelijk met de HD varianten in een betaald pakket zet, zullen er mensen gaan afhaken. Die mensen hebben altijd SBS/RTL in het basis pakket gehad (analoog/SD), en willen dat blijven kijken zonder er extra voor te betalen. Als dat via Ziggo niet meer kan omdat zowel de SD als de HD varianten in een betaald pakket zitten zullen die mensen gaan overstappen op een provider waar die zenders nog wel in het basis pakket zitten. En gezien het grote aantal kijkers naar de content van SBS/RTL is de kans ook erg groot dat er veel mensen gaan overstappen.

Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Nieuws

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten