Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Nieuws

Mededelingen

Nieuws Nieuwsberichten over digitale TV en Radio en zenderwijzigingen bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 21 november 2009, 10:41
databoy's schermafbeelding
databoy databoy is offline
Senior Member

DTV: Sony KLD46X4500 en Humax IRC5050C
Standaard

Nee, maar als de omroepen alle kosten eenzijdig op de consument willen afwikkelen, haak ik af!!!
Oud 21 november 2009, 12:13
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Voorlopig is er van zowel RTL-SBS en Ziggo's kant media stilte en is het maar gissen,jammer dat Ziggo zelf niet in dit topic reageert.
Oud 21 november 2009, 12:43
databoy's schermafbeelding
databoy databoy is offline
Senior Member

DTV: Sony KLD46X4500 en Humax IRC5050C
Standaard

De situatie ligt natuurlijk wel gevoelig momenteel.
Stel je voor dat de HD versies van RTL en SBS in het basispakket komen bij Ziggo en Caiway ( NET5 HD zit er al in bij Caiway)

Dan maakt UPC zich wel erg belachelijk om deze zenders in een extra betaalpakket te stoppen van 13 euro per maand toch?

Dan zijn UPC kijkers bijna het dubbele kwijt als de Caiway en Ziggo kijkers.
Wil je op meerdere toestellen in je huis deze HD zenders hebbben, dan wordt UPC helemaal peperduur.
Oud 21 november 2009, 12:55
Jalu's schermafbeelding
Jalu Jalu is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in ťťn basis
DTV: DM-8000 SSCT Ziggo en FTA Sat
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benjenkins Bekijk bericht
Heit feit dat dat de meeste mensen nieuwe apparatuur moeten aanschaffen moet geen belemmering zijn om vernieuwingen door te voeren. Anders zaten we nu nog steeds met zwart-wit tv...

Ben
Deze opmerking klopt natuurlijk niet: de overgang naar kleurentv had voor de mensen met een zwart-wit tv geen gevolgen omdat er gekozen was voor een backwards compatible systeem.
Oud 21 november 2009, 13:30
BenJ's schermafbeelding
BenJ BenJ is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1 Plus - Arris702
DTV: Panasonic TU-DC40RD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.bruiker Bekijk bericht
Voorlopig is er van zowel RTL-SBS en Ziggo's kant media stilte en is het maar gissen,jammer dat Ziggo zelf niet in dit topic reageert.
Dat zie ik ook helaas nog niet gebeuren. Zo ver is Ziggo nog niet. We zijn nu slechts afhankelijk van wat medewerkers loslaten of wat we te hooi en te gras oppikken.

Het beeld dat bij mij nu bestaat is dat UPC een precedent heeft geschapen door wel accoord te gaan. Uit de media begrijp ik dat Ziggo bereid was om net zoals met de publieke omoep een eenmalige bijdrage te verlenen in de aanloopkosten. De commerciŽlem zijn daar kennelijk niet tevreden mee.

De kabelaars zijn al met al duidelijk bezig om zich ook op dit vlak ook te onderscheiden van bv een Digitenne.

De grote vraag voor mij is "Hoe graag willen de commerciŽlen meespelen in HDTV?". Uiteraard speelt voor hen mee het kosten/baten plaatje en hoe snel levert dat iets op. Als ze bv. nu niet direct staan te trappelen en kabelaars willen toch graag dit medium stimuleren dan is imho de toon voor de onderhandelingen gezet.

Waar ik mij op baseer is, dat ik aan de ene kant zie dat wij als klanten lopen te vragen om een hoger HD aanbod maar tegelijkertijd zie dat menigeen uitermate gereserveerd staat als het gaat om (nog meer) te gaan betalen hiervoor. Als we terugkijken op de ontwikkelingen mbt bv breedbeeld TV zie ik een zekere analogie en kan ik me voorstellen dat men wat terughoudend is en meer (financiŽle) zekerheid wil hebben.

Dus Ziggo wil wel, de klanten zijn gereserveerd. Ziggo maakt zich in eerste instantie sterk door de klanten tegemoet te komen en kosten te beperken. De commerciŽlen laten zich echter pas overhalen als er wel wordt betaald. Eigenlijk een kromme situatie, want die opstelling werkt dus juist als rem op een groei van HDTV.

Ik zou bijna zeggen, Ziggo laat die commerciŽlen maar even links liggen, ga het HD aanbod vergroten en wacht rustig af tot ze vanzelf op de stoep komen staan. Maar ja, als de commerciŽlen denken dat ze met HD naast SD zonder extra inkomsten. er niet veel beter van worden, dan zou je wel eens heel lang kunnen wachten.
Oud 21 november 2009, 14:03
Senior Member

Standaard

Het nadeel van simultaan uitzenden is ook dat adverteerders er niet minder van worden, hun advertentie wordt toch wel gezien.
Maar officieel heeft Ziggo de klanten nooit iets gevraagd,de meningen hier komen officieel niet bij Ziggo terecht en Ziggo heeft haar eigen klantenpanel nog..maar hoe die er over denken en of het daar zelfs maar speelt weet denk ik ook niemand.
Maar de oplossing is toch simpel naar mijn idee, gooi de zenders dan in het HD pakket.
Dat is de eerste 6 maanden gratis en men kan dan voor zichzelf bepalen of dat pakket,en dus de inhoud van de commerciele HD zenders,de moeite waard is om te behouden.
Hier thuis is het voor de meesten simpel, zolang het beweegt vindt men het goed.
Toen de HD zenders nog op 71,72 en 73 zaten (andere decoder) was er geen hond die daar heen ging hier thuis, het bleef 1,2 en 3.
Mijn "ff overschakelen naar 71" werd steevast gevolgd door een opmerking "waarom,daar is toch hetzelfde"
Als ik films download vraagt de oudste,heb je ze ook in divx die hd neemt zoveel ruimte in beslag...
Als ik het hier thuis al niet verkocht krijg zal Ziggo het helemaal moeilijk hebben....
Oud 21 november 2009, 14:08
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenJ Bekijk bericht
Het beeld dat bij mij nu bestaat is dat UPC een precedent heeft geschapen door wel accoord te gaan. Uit de media begrijp ik dat Ziggo bereid was om net zoals met de publieke omoep een eenmalige bijdrage te verlenen in de aanloopkosten. De commerciŽlem zijn daar kennelijk niet tevreden mee.
Dat idee heb ik dus ook.
UPC is gewoon te happig geweest om de zenders als eerste in HD te willen hebben en daar zijn hun abonnees nu te dupe van.

De commerciŽlen hebben nu geld geroken en gaan er dus van uit dat de andere kabelaars dus ook wel willen betalen en dat valt dus een beetje tegen. (Hoop ik dan. )
Oud 21 november 2009, 14:10
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Standaard

Citaat:
Het nadeel van simultaan uitzenden is ook dat adverteerders er niet minder van worden, hun advertentie wordt toch wel gezien.
Maar officieel heeft Ziggo de klanten nooit iets gevraagd,de meningen hier komen officieel niet bij Ziggo terecht en Ziggo heeft haar eigen klantenpanel nog..maar hoe die er over denken en of het daar zelfs maar speelt weet denk ik ook niemand.
Maar de oplossing is toch simpel naar mijn idee, gooi de zenders dan in het HD pakket.
Dat is de eerste 6 maanden gratis en men kan dan voor zichzelf bepalen of dat pakket,en dus de inhoud van de commerciele HD zenders,de moeite waard is om te behouden.
Hier thuis is het voor de meesten simpel, zolang het beweegt vindt men het goed.
Toen de HD zenders nog op 71,72 en 73 zaten (andere decoder) was er geen hond die daar heen ging hier thuis, het bleef 1,2 en 3.
Mijn "ff overschakelen naar 71" werd steevast gevolgd door een opmerking "waarom,daar is toch hetzelfde"
Als ik films download vraagt de oudste,heb je ze ook in divx die hd neemt zoveel ruimte in beslag...
Als ik het hier thuis al niet verkocht krijg zal Ziggo het helemaal moeilijk hebben....
Dus geef jij voor het gemak de commerciŽlen maar hun zin.
Oud 21 november 2009, 14:12
Renatus's schermafbeelding
Renatus Renatus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect & Play Max / Technicolor TC7210
DTV: Horizon / Humax 5200c / CI+
Standaard

Citaat:
Die eerste 6 maanden gratis HD pakket is niet meer, het is nu vanaf dag 1 betalen. Voorbode?
Oud 21 november 2009, 14:24
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaool Bekijk bericht
Dus geef jij voor het gemak de commerciŽlen maar hun zin.
Oh nee zo bedoel ik het niet,maar aan een patstelling heeft ook niemand iets,maar zoals Renatus opmerkt is het niet meer de eerste 6 maanden gratis en daardoor vervalt een groot deel van mijn "betoog" .
Alleen als alle partijen de poot stijf blijven houden gebeurt er ook niets.
Nu spelen Ziggo,UPC en de commercielen hun spelletje uit over de rug van de consument.
UPC heeft volgens mij alleen de commercielen in het betaalpakket gedaan om toch nog iets te hebben om de hoge prijs goed te praten.

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Nieuws

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten