Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Nieuws

Mededelingen

Nieuws Nieuwsberichten over digitale TV en Radio en zenderwijzigingen bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 november 2009, 14:45
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is nu online
Senior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
Dat gaat alleen indien iedereen met HD ontvanger ook deze kanalen in het pakket heeft zitten.
Mijn 5050C heeft de HD kanalen netjes verhuisd naar plekje 1, 2 en 3 en de SD kanalen naar ergens in de 70 zonder dat ik er ook maar iets voor heb hoeven doen.
Ik neem aan dat datzelfde truukje ook voor de andere HD kanelen gaat worden gebruikt.

Op mijn SD ontvanger staan de SD versies van Nederland 1, 2 en 3 nog steeds netjes op 1, 2 en 3.
De HD kanalen zien de SD ontvangers niet eens.
Oud 19 november 2009, 14:49
Henk2304's schermafbeelding
Henk2304 Henk2304 is offline
Senior Member

DTV: Samsung LE32C350 met Ziggo CI+ CAM (Smit); Samsung SMT-C7140; Samsung UE46C6000 met KPN iTV
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xahmol Bekijk bericht
Gefeliciteerd met jouw eigendunk over jouw naar eigen mening voortreffelijke smaak. Maar dat is het punt in de discussie dus niet. Feit is dat gezien de kijkcifers het gros van Nederland daar anders over denkt.

Hole in the Wall bv, scoort wel gewoon 2 miljoen kijkers, Ushi&Dushi 2,5 miljoen en Domino Day 2,9 miljoen.
"Boer zoekt Vrouw" 3,4 - 4,4 miljoen, en gewoon beschikbaar op Nederland 1 HD in het basispakket. Naar de programma's die jij noemt heb ik nog nooit gekeken. Daarmee spreek ik geen waardeoordeel uit, maar meer dat 't mijn belangstelling niet heeft. Overigens zou ik BzV ook niet direct een kwaliteitsprogramma willen noemen. Volgens de echte kenners (die Nipkov-schijven uitdelen) moet je daarvoor bij de VPRO zijn en daar kijk ik ook nauwlijks naar. De Televizierring geeft meer aan waar de warme belangstelling van de gemiddelde Nederlandse TV-kijker ligt.

Laatst gewijzigd door Henk2304; 19 november 2009 om 14:55
Oud 19 november 2009, 15:05
Senior Member

DTV: Samsung LE32C350 met Ziggo CI+ CAM (Smit); Samsung SMT-C7140; Samsung UE46C6000 met KPN iTV
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.bruiker Bekijk bericht
Precies en daar zit dus het probleem.. wordt net 5 een betaal kanaal dan krijgt degene die er geen abonnement op hebt dus op de plek van net 5 bij het zappen een E19...
Dat gaat echt niet gebeuren. Op de eerste 30 posities of zo zitten de zenders van het basispakket. En alleen van basispakketzenders nemen op een daarvoor geschikt gemaakt (door Ziggo gecertificeerd) HD-toestel (nieuwe firmware) de HD-versies de plekken van de overeenkomstige SD-zenders in. Als RTL/SBS in HD in een appart HD-pakket komen zullen ze niet de plaats van de SD-versies innemen, ook niet met nieuwe firmware.
Oud 19 november 2009, 15:42
xahmol's schermafbeelding
xahmol xahmol is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max&Play Max (300 Mb), Technicolor tc7210 (in bridge), Apple AirPort Extreme (2015)
DTV: Samsung Horizon (woonkamer),Humax IR-FOX C (slaapkamer),AnyseeE30TC (PC) en TV Extra.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk2304 Bekijk bericht
"Boer zoekt Vrouw" 3,4 - 4,4 miljoen,(...) TV-kijker ligt.
Mijn punt is daarom ook dat onze kwalificaties wat kwaliteit is of niet er niet toe doen. Over wat kwaliteit is wordt je nml nooit eens.

Zou zelf ook geen van de aangehaalde programma's topkwaliteit willen noemen, maar geef ook toe dat ik naar drie van de vier graag kijk (alleen Ushi & Dushi vind ik persoonlijk erg ergerlijk). En een Nipkov schijf is voor mij een goede indicator dat ik alleen naar dat programma wil kijken als ik echt in slaap wil vallen (sorry, TV is ontspanning, nadenken doe ik op mijn werk al genoeg).

Dat Boer zoekt vrouw in HD wel in het basispakket zit is op zich ook niet zo relevant voor mijn punt.

Ik gaf nml puur een reactie op de reacties hier dat niemand in NL op SBS en RTL zit te wachten. Maar de getallen geven duidelijk aan dat dat argument onzin is.

Vraag is wel hoeveel van die mensen genoeg toegevoegde waarde in een HD versie zien om ervoor te betalen. Daar is nog geen data over uiteraard. Maar ik denk dat het er meer zijn dan iedereen hier kennelijk denkt.
Oud 19 november 2009, 15:55
Senior Member

Standaard

Citaat:
Dat Boer zoekt vrouw in HD wel in het basispakket zit is op zich ook niet zo relevant voor mijn punt.
Ik heb niet gezegd dat BzV in HD wordt uitgezonden (native dus). Alleen dat 't op Nederland 1 HD wordt uitgezonden. Dat kan dus ook upscaled zijn.
En ik denk dat -door onwetendheid en nog een gebrek aan geschikte HD-toestellen (in onze familie zijn wij de eerste en vooralsnog enige)- er veel minder mensen zijn dan jij denkt die meer van HD weten dan dat 't meer is dan alleen een reclamekreet. Ik ben zelfs erg bang dat veel mensen dat nog niet eens weten. De lezers van dit forum vormen toch in mijn ogen een niet-representatief select gezelschap. Ook hier weer: ik ken in onze familie niemand die dit forum wel eens bezoekt, laat staan aan discussies deelneemt.
Oud 19 november 2009, 16:56
xahmol's schermafbeelding
xahmol xahmol is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max&Play Max (300 Mb), Technicolor tc7210 (in bridge), Apple AirPort Extreme (2015)
DTV: Samsung Horizon (woonkamer),Humax IR-FOX C (slaapkamer),AnyseeE30TC (PC) en TV Extra.
Standaard

OK, laatste punt: 48% van de Nederlandse huishoudens had eind 2008 tenminste één TV die tenminste HD Ready is (bron: 'Ook de penetratie van huishoudens met full-HD of HD-ready beeldschermen groeide, aldus cijfers van GfK. Deze penetratie komt eind 2008 eveneens op 48 procent uit.'). Zal dus inmiddels de 50% wel ruim gepasseerd zijn bijna een jaar verder.

En naar mijn ervaring is dat de gemiddelde man (want het zijn meestal mannen) die een gloednieuwe LCD koopt, ook meteen alle zenders die hij kan krijgen in HD wil. Ongeacht of hij ooit naar die zenders kijkt of überhaupt het verschil ziet. Gewoon puur voor de heb (en ja, vrees dat ik zelf ook zo ben. Al zie ik het verschil wel)

Waarom is anders BluRay zo'n doorslaand succes?
Oud 19 november 2009, 17:39
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaool Bekijk bericht
Mijn 5050C heeft de HD kanalen netjes verhuisd naar plekje 1, 2 en 3 en de SD kanalen naar ergens in de 70 zonder dat ik er ook maar iets voor heb hoeven doen.
Ik neem aan dat datzelfde truukje ook voor de andere HD kanelen gaat worden gebruikt.

Op mijn SD ontvanger staan de SD versies van Nederland 1, 2 en 3 nog steeds netjes op 1, 2 en 3.
De HD kanalen zien de SD ontvangers niet eens.
Nog maar een keer: Dat "truukje" is niets meer dan een verwijzing bij bepaalde HD kanalen dat die omgewisseld mogen worden met hun SD equivalent. De HD ontvanger wisselt dus bepaalde HD kanalen om als daarvoor een verwijzing in de Service Information aanwezig is. Het probleem is echter dat de HDontvanger bij het opmaken van de kanalenlijst niet weet of een kanaal in jouw pakket zit. Stel dat Ziggo ook voor de RTL en/of SBS HD kanalen die verwijzing zou opnemen, maar om die kanalen te kunnen weergeven moet je wel een apart abonnement afsluiten. Dan zou de HD ontvanger die kanalen ook omwisselen bij personen die geen abonnement hebben afgesloten zodat die klanten dus een E-19 krijgen als ze langs die RTL en/of SBS HD kanalen zappen op de lage kanaal nummers. Die klanten moeten dan dus handmatig overschakelen naar de originele hoge kanaal nummers van de HD kanalen omdat daar na die omwisseling de SD kanalen op terecht zijn gekomen.

Vandaar dus mijn opmerking dat het omwisselen van de posities van SD/HD uitvoeringen van kanalen alleen kan als beide uitvoeringen in het basis kanalen pakket zitten. Anders ga je dus last krijgen van E-19 meldingen in de kanalenlijst bij het zappen.
Oud 19 november 2009, 18:04
madeleine-b's schermafbeelding
madeleine-b madeleine-b is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 extra / tijdelijk weer Motorola
DTV: Humax IR-C-Fox
Standaard

Citaat:
OK, laatste punt: 48% van de Nederlandse huishoudens had eind 2008 tenminste één TV die tenminste HD Ready is (bron: 'Ook de penetratie van huishoudens met full-HD of HD-ready beeldschermen groeide, aldus cijfers van GfK. Deze penetratie komt eind 2008 eveneens op 48 procent uit.'). Zal dus inmiddels de 50% wel ruim gepasseerd zijn bijna een jaar verder.
Maar in hoeveel huishoudens is de combinatie al gemaakt?

Mijn buurvrouw van 83 heeft ook een leuk HD scherm op de analoge kabel "omdat tie zo'n lekker groot beeld heeft".
In mijn slaapkamer hangt een analoog aangesloten hd-ready scherm puur omdat ik een beeldbuis te lomp vind..
Ik kan op meer dan twintig huishoudens in mijn vrienden/familie/kennissenkring maar twee/drie of voor de geest halen waar HD+decoder echt in gebruik zijn.
In de meeste gevallen is het allang goed als de soaps/films/voetbal maar uitgezonden worden..
Oud 19 november 2009, 18:39
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is nu online
Senior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
Vandaar dus mijn opmerking dat het omwisselen van de posities van SD/HD uitvoeringen van kanalen alleen kan als beide uitvoeringen in het basis kanalen pakket zitten. Anders ga je dus last krijgen van E-19 meldingen in de kanalenlijst bij het zappen.
Laten we dan maar hopen dat Ziggo zijn poot stijf houdt hè.
Oud 19 november 2009, 19:08
pboes's schermafbeelding
pboes pboes is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Office Basis ZZ3
DTV: Diversen
Standaard

Ja, ik kan me niet voorstellen dat je straks voor een zender, die er in feite al is, extra moet gaan betalen.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Nieuws

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten