Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Nieuws

Mededelingen

Nieuws Nieuwsberichten over digitale TV en Radio en zenderwijzigingen bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 27 november 2009, 23:52
MrDroopy's schermafbeelding
MrDroopy MrDroopy is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Ziggo CH7465LG Connect Box | d-link dir-855
DTV: Horizon | Humax 5200c | Cisco 8455 | Samsung dcb-h360r | FireDTV
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rn.mast@zonnet.nl Bekijk bericht
Ik liet me eerst ook afschrikken door de 576i/1080i conversie, en hoe lelijk dat er van dichtbij uitziet. Maar van een afstandje waarop je de SD-content toch zou bekijken is het beeld van de huid van de presentatoren toch scherper dan via de upscaler van mijn toch relatief dure Sony Z5500. Of Philips het beter doet heb ik niet beoordeeld. Wel las ik elders dat ook daarbij de upscalers van de publieke omroep scherper lijken.
Er zit stiekem ook al een boel winst in het feit dat er meer bandbreedte en andere codering wordt gebruikt om het signaal af te leveren. 50% meer bandbreedte en mpeg4 codering versus mpeg2 levert in de orde van 3 maal zoveel beeldinformatie. Daarvan blijft, ondanks eerder genoemde effecten altijd nog een heleboel van over.
Oud 28 november 2009, 17:08
Donthuis's schermafbeelding
Donthuis Donthuis is offline
Senior Member

DTV: 37PFL9604 met Smit! CAM
Talking extra betaalkanalen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wr01 Bekijk bericht
Ziggo, de grootste digitale televisieaanbieder van Nederland, sluit niet langer uit dat men voor de doorgifte van de HD kanalen van de commerciële mediabedrijven RTL Nederland en SBS Broadcasting extra abonnementgeld aan de abonnee gaat vragen.
Zenders die hun verdienste uit reclame halen zouden in naam van hun adverteerders blij moeten zijn met toegang tot de kabel, niet andersom. Maar wil men voor HD extra geld heffen, dan moet meteen die reclame er maar af, anders zullen velen onder ons niet geïnteresseerd zijn. RTL en SBS6 waren en zijn al in het analoge tijdperk de meest door iritante reclames verziekte zenders. Ik heb wat afgespoeld met de videorecorders om ze kwijt te raken! Inmiddels verschijnen er dwars door de filmbeelden allerlei banners en andere domme uitingen in beeld, die ook door spoelen niet weg te krijgen te zijn. Kennissen van mij klagen daar ook over.

Inmiddels heb ik dankzij het bijna reclamevrije SD/HD Film1 pakket van Ziggo geen enkele behoefte meer aan films via die zenders uit de RTL/SBS stal . Voor het ontwijken van reclame wil ik ook best wat betalen. Door het steeds meer verspreiden van digitale TV met keuzemogelijkheid voor reclameloze uitzending zal dat denk ik steeds populairder worden. In de USA waar reclames nog veel vaker optreden dan hier, heeft dat de Filmkanalen daar al jaren geleden vleugels gegeven. "For trash you do NOT pay, for value you do" zullen ze daar wel zeggen. RTL en SBS beseffen dat nog niet.

Een acceptabel alternatief vormen ook de Belgische omroepen: zenden zij films uit, dan komt de grote reclame voor en na de film, NIET ertussendoor.

Laatst gewijzigd door Donthuis; 28 november 2009 om 19:30
Oud 28 november 2009, 18:17
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door catastrofus Bekijk bericht
Zeker je bericht gewijzigd, zag toch echt de opmerking van je over het verschil in perceptie...

Gert.
Was waarschijnlijk een placebo uitzending om te testen of iemand het opviel.
Oud 30 november 2009, 21:33
Henk2304's schermafbeelding
Henk2304 Henk2304 is offline
Senior Member

DTV: Samsung LE32C350 met Ziggo CI+ CAM (Smit); Samsung SMT-C7140; Samsung UE46C6000 met KPN iTV
Standaard

Ik lees net in een ander draadje dat CAIWAY alle RTL-zenders en de beide Belgische publieke zenders in het basispakket in HD gaat doorgegeven. Het kan dus blijkbaar wel. Nu moet ook Ziggo de poot stijf houden lijkt mij.
Oud 30 november 2009, 21:54
databoy's schermafbeelding
databoy databoy is offline
Senior Member

DTV: Sony KLD46X4500 en Humax IRC5050C
Standaard

Het komt goed. Ik heb er alle vertrouwen in.

Nu nog duimen dat het ooit nog goed komt voor de UPC abonnees en dat deze HD zenders ook gewoon voor hen in het basispakket komen.
Want 13 euro per maand per toestel extra betalen voor de Nederlandse HD zenders, want bij UPC op dit moment moet, vind ik echt je klanten bestelen.
Oud 30 november 2009, 22:01
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door databoy Bekijk bericht
Nu nog duimen dat het ooit nog goed komt voor de UPC abonnees en dat deze HD zenders ook gewoon voor hen in het basispakket komen.
Wat maak je je toch druk over UPC, Gouda is toch Rekam/Caiway gebied?
Oud 30 november 2009, 22:04
Bullet NL's schermafbeelding
Bullet NL Bullet NL is offline
Banned User

Ziggo Internet: Alles-In-1 Extra 120/10Mbit, Ubee EMV3200B, D-LINK DIR 855
DTV: Digtaal TV Totaal, HD Pakket & Eredivisie Live, Humax 5050C, Samsung DCB-H360RA, Smit CI+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk2304 Bekijk bericht
Ik lees net in een ander draadje dat CAIWAY alle RTL-zenders en de beide Belgische publieke zenders in het basispakket in HD gaat doorgegeven. Het kan dus blijkbaar wel. Nu moet ook Ziggo de poot stijf houden lijkt mij.

Ja en Nee, als ik me niet vergis kost het HD pakket bij CAIWAY +/- 9.95... Bij Ziggo kost het HD pakket, 3.95... mag Ziggo de kosten hiervan dan ook evenredig omhoog gooien?
Oud 30 november 2009, 22:04
databoy's schermafbeelding
databoy databoy is offline
Senior Member

DTV: Sony KLD46X4500 en Humax IRC5050C
Standaard

Ik maak me er druk om omdat UPC een grote kabelaar is, waar veel mensen niet omheen kunnen. Door gebrek aan concurrentie kunnen ze niet naar een andere kabelaar. UPC is wel de enige aanbieder die HDTV duur maakt voor zijn abonnees en daardoor voor vele gezinnen onbereikbaar.

En ja, dat vind ik zorgelijk. Ook al heb ik zelf geen UPC. Jij of ik hadden ook UPC kunnen hebben.
Oud 30 november 2009, 22:09
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Ik maak me er druk om omdat UPC een grote kabelaar is, waar veel mensen niet omheen kunnen. Door gebrek aan concurrentie kunnen ze niet naar een andere kabelaar. UPC is wel de enige aanbieder die HDTV duur maakt voor zijn abonnees en daardoor voor vele gezinnen onbereikbaar.

En ja, dat vind ik zorgelijk. Ook al heb ik zelf geen UPC. Jij of ik hadden t ook UPC kunnen hebben.
Lijkt het je dan niet handiger om deze zorgelijke toestand aan te kaarten op het Chelloo forum (www.chelloo.com) aangezien de kans zeer klein is dat het UPC management dit Ziggo forum volgt?

Hoe zit het eigenlijk bij Rekam op de kabel met het nieuwe HD aanbod van Caiway? Is dat ook al bij Rekam te ontvangen of moet dat nog komen?
Oud 30 november 2009, 22:10
Bullet NL's schermafbeelding
Bullet NL Bullet NL is offline
Banned User

Ziggo Internet: Alles-In-1 Extra 120/10Mbit, Ubee EMV3200B, D-LINK DIR 855
DTV: Digtaal TV Totaal, HD Pakket & Eredivisie Live, Humax 5050C, Samsung DCB-H360RA, Smit CI+
Standaard

Citaat:

En ja, dat vind ik zorgelijk. Ook al heb ik zelf geen UPC. Jij of ik hadden t ook UPC kunnen hebben.
Ja, maar wat is duur? wat voor jou duur is kan een ander een redelijke prijs vinden.

Met andere worden, het verschil duur kan hem al in 1 euro verschil zitten.
Zonder te willen dat deze discussie een richting op gaat zoals we dat bij de 1.55 prijsverhoging op alles in 1 hebben gezien is het onmogelijk om ongefundeerd iets duur of goedkoop te vinden (los van je eigen perceptie)

het kan namelijk zomaar zijn dat UPC en ZIGGO, of ZIGGO en CAIWAY verschillende kosten hebben om hun netwerken in de lucht te houden.
Daarbij kan het zelfs zo zijn dan de zenders verschillende tarieven vragen aan de kabelmaatschapijen.... bedoel zenders zijn ook ondernemingen, en waarom zou je aan een partij als Ziggo en UPC niet meer of minder contributie vragen omdat ze een groter markt aandeel hebben. Let wel, dit is speculatie, het zou dus ook anders om kunnen zijn....
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Nieuws

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten