Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Nieuws

Mededelingen

Nieuws Nieuwsberichten over digitale TV en Radio en zenderwijzigingen bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 27 november 2009, 10:59
Jam's schermafbeelding
Jam Jam is offline
Banned User

Ziggo Internet: alles in 1 extra Ubee [nieuwe type]
DTV: Cisco 8455DVB
Standaard

ik blijf toch maar bij mijn standpunt dat HD in de toekomst de standaard gaat worden, en dat de omroepen middels het vragen van wat extra centjes aan de providers [de doorgevers] hun kosten van de overschakeling van SD naar HD eerst willen terug verdienen.

de providers zitten met het dilemma om wel of niet door te berekenen naar de klant, waarschijnlijk doen zij dat eerst via de betaalde paketten voor HD.
toch zal dat wellicht maar voor een bepaalde tijd zijn want uiteindelijk zal het toch de standaard worden.

mijn cisco die het nu wel aardig doet sinds de nieuwe update [schakelen gaat sneller, menu is sneller en ik heb geen HDMI handshake problemen meer] scaled de SD toch echt goed genoeg op vind ik, de beeldkwaliteit is prima vind ik, tot die tijd wacht ik rustig af wat er met de HD content gaat gebeuren.

een extra HD zender pakket ga ik er niet voor aanschaffen, ik kijk veel naar Ned 1,2,3 [DWDD,Nova,Netwerk,P&W,docu's VPRO, Draadstaal, Harira] en dat is al in HD.
als ik een film wil zien in HD haal ik die wel binnen via usenet....

ik ben best tevreden op dit moment, kan toch ook maar naar 1 ding tegelijk kijken....
Oud 27 november 2009, 11:07
Jalu's schermafbeelding
Jalu Jalu is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in één basis
DTV: DM-8000 SSCT Ziggo en FTA Sat
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaool Bekijk bericht
Ik denk dat hij de satelliet buiten beschouwing laat omdat Canal Digitaal geen triple pay pakket kan bieden.
.
Het is een tikkeltje offtopic, maar Canal Digitaal biedt tegenwoordig wel degelijk een soort triple-play product aan in samenwerking in samenwerking met internetaanbieder Online.
Oud 27 november 2009, 11:42
Henk2304's schermafbeelding
Henk2304 Henk2304 is offline
Senior Member

DTV: Samsung LE32C350 met Ziggo CI+ CAM (Smit); Samsung SMT-C7140; Samsung UE46C6000 met KPN iTV
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.bruiker Bekijk bericht
En wat wil je dan, een dure HD decoder kopen,of een dure tv met kabeltuner en een cam, en dan vervolgens niet die paar euro betalen voor de HD zenders, wat heb je dan aan die decoder,waarom kocht je die dan,als het HD pakket je zo weinig waard is en je zo weinig waarde hecht aan de HD zenders was een veel goedkopere SD decoder toch meer op zijn plaats ?
Iedereen moet zelf weten waar ze hun geld aan uitgeven. Ik heb geen dure HD-decoder of zo aangeschaft maar alleen deze zomer m'n beeldbuis vervangen door een LCD. HD vond ik in eerste instantie alleen leuk voor de XBOX360 van m'n zoon en hebben we eigenlijk ook alleen daarvoor aangeschaft, waren we ook alvast voorbereid op de toekomst. Laat er op de nieuwe TV nou een CI+-slot zitten! Toen ik er achter was wat dat inhield ben ik dit forum gaan volgen en zo heb ik onlangs een CI+-CAM aangeschaft en zijn we van analoog dus op digitaal overgestapt. Kost me allemaal de kop niet. Dat ik nu ook zenders in HD kan kijken is mooi meegenomen maar zonder HD had ik 't ook nog jaren volgehouden. Ik ga niet extra betalen alleen maar om dezelfde zender in een nog betere kwaliteit (twee jaar geleden was SD nog 't hoogst haalbare en was iedereen heel tevreden met TV in DVD-kwaliteit) te kunnen zien.
Maar zoals gezegd dat moet iedereen zelf weten. Als Ziggo ervoor kiest om de meeste HD-zenders in één of meer apparte betaalpakketten te stoppen zal de toekomst uitwijzen hoe polulair dat wordt. Ik heb daar niet zoveel fidusie in maar kan ook niet in de toekomst kijken. Ik zal mij niet abonneren op zo'n pakket, zeker niet zolang de inhoud van zo'n (basis-)zender ook nog SD (of zelfs analoog) beschikbaar is.
Oud 27 november 2009, 12:20
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jalu Bekijk bericht
Het is een tikkeltje offtopic, maar Canal Digitaal biedt tegenwoordig wel degelijk een soort triple-play product aan in samenwerking in samenwerking met internetaanbieder Online.
Dit wist ik dus niet.

Het nadeel is dan wel dat je weer vast zit aan twee bedrijven.
Oud 27 november 2009, 18:46
Gerardus's schermafbeelding
Gerardus Gerardus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: alles in één basis/Ubee EVW3210
DTV: Humax 5200 + HUMAX 5050-C + TV extra
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jalu Bekijk bericht
Schotel hoeft geen serieuze concurrent te worden, dat is het natuurlijk al, Canal Digitaal is nog altijd één van de grootste TV aanbieders in Nederland en biedt natuurlijk minimaal een vergelijkbaar pakket als de meeste kabelaanbieders tegen een lagere prijs. Maar inderdaad voorlopig ook zeker nog geen RTL in HD.
De schotel is in mijn ogen geen concurrent. In verhouding met digitenne en kabel hebben ze maar weinig klanten. Ongeveer evenveel als de adsl (tv) klanten. De meeste schotelbezitters zijn of uit het buitenland afkomstig en willen extra zenders in hun moedertaal ontvangen of mensen die buitenaf wonen en helemaal geen kabelaansluiting kunnen krijgen. Die hebben alleen maar de keus uit adsl,digitenne en schotel.
Oud 27 november 2009, 21:12
rn.mast@zonnet.nl's schermafbeelding
rn.mast@zonnet.nl rn.mast@zonnet.nl is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jam Bekijk bericht
ik kijk veel naar Ned 1,2,3 [DWDD,Nova,Netwerk,P&W,docu's VPRO, Draadstaal, Harira] en dat is al in HD.
De meeste uitzendingen die je noemt zijn in SD opgenomen en worden bij de publieke omroep al door de upscaler gegooid. Dus als je een goeie upscaler koopt zou je eigenlijk al klaar zijn met SD-kwaliteit.

Enige uitzendingen die ik tot nu toe werkelijk regelmatig in HD zie zijn tussen kunst en kitsch en het voetbaljournaal.

In de TV-winkel zei men mij dat de upscaler van de omroep er eentje van rond de €5000,- zou zijn.

Als je van dichtbij kijkt dan zie je overigens dat er wel e.e.a. aan het geupscalede beeld mankeert, met name bij bewegende monden, tanden en oogleden.

Maar de EO-uitzending met de treintjes ziet er werkelijk adembenemend uit...

Eigenlijk alleen bij de bovenleidingen zie je dat het geupscaled is...
Oud 27 november 2009, 21:27
catastrofus's schermafbeelding
catastrofus catastrofus is nu online
Senior Member

Ziggo Internet: AI1+/EPC3212/RT-AC87U
DTV: TV-plus + ongecertificeerd spul
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rn.mast@zonnet.nl Bekijk bericht
De meeste uitzendingen die je noemt zijn in SD opgenomen en worden bij de publieke omroep al door de upscaler gegooid. Dus als je een goeie upscaler koopt zou je eigenlijk al klaar zijn met SD-kwaliteit.

Enige uitzendingen die ik tot nu toe werkelijk regelmatig in HD zie zijn tussen kunst en kitsch en het voetbaljournaal.

In de TV-winkel zei men mij dat de upscaler van de omroep er eentje van rond de €5000,- zou zijn.

Als je van dichtbij kijkt dan zie je overigens dat er wel e.e.a. aan het geupscalede beeld mankeert, met name bij bewegende monden, tanden en oogleden.

Maar de EO-uitzending met de treintjes ziet er werkelijk adembenemend uit...

Eigenlijk alleen bij de bovenleidingen zie je dat het geupscaled is...
Dus jij vindt dat al die mensen die vinden dat Rail Away (de EO-uitzending met de treintjes) in HD wordt uitgezonden, dat ze daarmee onzin zitten te vertellen (zoals http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=225269&postcount=43) en (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/sho...0&postcount=41) ??

Gert.
Oud 27 november 2009, 21:32
rn.mast@zonnet.nl's schermafbeelding
rn.mast@zonnet.nl rn.mast@zonnet.nl is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door catastrofus Bekijk bericht
Dus jij vindt dat al die mensen die vinden dat Rail Away (de EO-uitzending met de treintjes) in HD wordt uitgezonden, dat ze daarmee onzin zitten te vertellen (zoals http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=225269&postcount=43) en (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/sho...0&postcount=41) ??

Gert.
Blijkbaar heeft één van de getuigen andere bovenleidingen gezien dan ik...

Met name bij bijna horizontale streepjes in de bovenleiding zie de je hakkel van het SD-beeld. (Of ik moet me wel heel erg vergissen!)

Maar Pauw en Witteman is geupscaled HD. Ik kijk het iedere avond, en je kunt duidelijk zien dat er in de breedte bijna 3 pixels voor een pixel worden gebruikt bij de schuine streepjes van de overhemden...
Oud 27 november 2009, 21:36
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Standaard

Rail Away wordt inderdaad in HD uitgezonden.
Oud 27 november 2009, 21:42
catastrofus's schermafbeelding
catastrofus catastrofus is nu online
Senior Member

Ziggo Internet: AI1+/EPC3212/RT-AC87U
DTV: TV-plus + ongecertificeerd spul
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rn.mast@zonnet.nl Bekijk bericht
Blijkbaar heeft één van de getuigen andere bovenleidingen gezien dan ik...

Met name bij bijna horizontale streepjes in de bovenleiding zie de je hakkel van het SD-beeld. (Of ik moet me wel heel erg vergissen!)

Maar Pauw en Witteman is geupscaled HD. Ik kijk het iedere avond, en je kunt duidelijk zien dat er in de breedte bijna 3 pixels voor een pixel worden gebruikt bij de schuine streepjes van de overhemden...
Ok, jouw mening dus. Dat mag uiteraard. Wanneer is het bij jou HD dan? Als de bovenleiding 1 pixel is ipv 3?
Ik heb een dvd-box van Rail Away van een vorig seizoen maar het verschil met nu is best wel behoorlijk.
Waar je wel in gelijk kunt hebben is dat bij sommige afleveringen een gedeelte van de uitzending wel in (upscaled) SD is, en dat is niet (alleen) het gedeelte waar de bovenleiding in beeld is...

Gert.

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Nieuws

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten