Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Nieuws

Mededelingen

Nieuws Nieuwsberichten over digitale TV en Radio en zenderwijzigingen bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 26 november 2009, 17:28
Henk2304's schermafbeelding
Henk2304 Henk2304 is offline
Senior Member

DTV: Samsung LE32C350 met Ziggo CI+ CAM (Smit); Samsung SMT-C7140; Samsung UE46C6000 met KPN iTV
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Excalibur Bekijk bericht
Of het nou in SD of HD is, er kijken VEEL mensen naar de content van SBS en RTL.

Dat beantwoord direct de vraag of er zoveel mensen zouden overstappen. Als men om SBS/RTL dwars te zitten vanuit Ziggo de SD varianten van die zenders gezamelijk met de HD varianten in een betaald pakket zet, zullen er mensen gaan afhaken. Die mensen hebben altijd SBS/RTL in het basis pakket gehad (analoog/SD), en willen dat blijven kijken zonder er extra voor te betalen. Als dat via Ziggo niet meer kan omdat zowel de SD als de HD varianten in een betaald pakket zitten zullen die mensen gaan overstappen op een provider waar die zenders nog wel in het basis pakket zitten. En gezien het grote aantal kijkers naar de content van SBS/RTL is de kans ook erg groot dat er veel mensen gaan overstappen.
Ze gaan hun gang maar, maar als ze dat zouden doen hebben we voorlopig nog steeds de analoge zenders met dezelfde inhoud. Dat was tot voor kort voor mij goed genoeg, dus dat zal het -zeker voor deze zenders- voorlopig ook nog wel blijven. Als 't nodig is zet ik ze zo weer in de favorietenlijst.
Oud 26 november 2009, 18:41
Jalu's schermafbeelding
Jalu Jalu is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in één basis
DTV: DM-8000 SSCT Ziggo en FTA Sat
Standaard

Citaat:
Of het nou in SD of HD is, er kijken VEEL mensen naar de content van SBS en RTL.

Dat beantwoord direct de vraag of er zoveel mensen zouden overstappen. Als men om SBS/RTL dwars te zitten vanuit Ziggo de SD varianten van die zenders gezamelijk met de HD varianten in een betaald pakket zet, zullen er mensen gaan afhaken. Die mensen hebben altijd SBS/RTL in het basis pakket gehad (analoog/SD), en willen dat blijven kijken zonder er extra voor te betalen. Als dat via Ziggo niet meer kan omdat zowel de SD als de HD varianten in een betaald pakket zitten zullen die mensen gaan overstappen op een provider waar die zenders nog wel in het basis pakket zitten. En gezien het grote aantal kijkers naar de content van SBS/RTL is de kans ook erg groot dat er veel mensen gaan overstappen.
Dit is niets meer en niets minder dan een aanname die maar op één manier aantoonbaar is: uitproberen. Ik ben voor, ik vermoed dat de commerciëlen al overstag zijn voordat er een grote groep Ziggo kijkers is overgestapt. Digitenne is geen serieus alternatief qua beeldkwaliteit en om de één of andere reden (die ik overigens niet begrijp) willen veel mensen geen schotel aan de muur.
Oud 26 november 2009, 20:21
Gerardus's schermafbeelding
Gerardus Gerardus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: alles in één basis/Ubee EVW3210
DTV: Humax 5200 + HUMAX 5050-C + TV extra
Standaard

Citaat:

Helemaal met jou eens. Maar Ziggo is ook niet gek: die weten dat ook. Er zal nooit een rtl of sbs kanaal in SD kwaliteit uit het basis(digitale) pakket gaan. Wat er met een eventueel HD uitvoering zal gebeuren is gewoon nog onzeker. Wat wel zeker is dat daar over onderhandeld wordt. En dat we gewoon zullen moeten afwachten wat daar uitkomt. Veel haast zal Ziggo nog niet hebben. Qua kwaliteit hebben ze momenteel geen concurrentie. Op prijs zijn er wel concurrenten. OA het snel duurder wordende Digitenne. Schotel zal nooit een serieuze concurrent worden. De glasvezel op termijn wel. Maar ik verwacht uit die hoek niet de concurrerende prijzen. Ook al zou de glasvezel wel veel meer in HD uitzenden tegen een veel hogere prijs. Dan nog zal dit Ziggo niet veel klanten kosten. Dus Ziggo heeft goede kaarten in handen om dit voor een zeer zacht prijsje binnen te halen. Haast is daar echter niet aan te raden.
Oud 26 november 2009, 22:50
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jalu Bekijk bericht
Dit is niets meer en niets minder dan een aanname die maar op één manier aantoonbaar is: uitproberen. Ik ben voor, ik vermoed dat de commerciëlen al overstag zijn voordat er een grote groep Ziggo kijkers is overgestapt. Digitenne is geen serieus alternatief qua beeldkwaliteit en om de één of andere reden (die ik overigens niet begrijp) willen veel mensen geen schotel aan de muur.
Ik doe zo de gok dat voor de mensen die graag naar de content van SBS/RTL kijken de kwaliteit van Digitenne voldoende is, dus dat geen argument is om niet over te stappen en van ondergeschikt belang. De prijs is denk ik wel een reden om juist wel over te stappen.

Oud 27 november 2009, 07:12
xahmol's schermafbeelding
xahmol xahmol is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max&Play Max (300 Mb), Technicolor tc7210 (in bridge), Apple AirPort Extreme (2015)
DTV: Samsung Horizon (woonkamer),Humax IR-FOX C (slaapkamer),AnyseeE30TC (PC) en TV Extra.
Standaard

Citaat:
Ik doe zo de gok dat voor de mensen die graag naar de content van SBS/RTL kijken de kwaliteit van Digitenne voldoende is, dus dat geen argument is om niet over te stappen en van ondergeschikt belang. De prijs is denk ik wel een reden om juist wel over te stappen.
Wat is dat nu weer voor een onzin gok? Waarom is hier iedereen zo denigrerend over het kijken naar SBS/RTL?

Ik kijk graag naar (sommige, lang niet alle, maar genoeg) SBS/RTL programma's en zou programma's als Expeditie Robinson, De Spaanse Droom, X-Factor em de Net 5 series GRAAG in HD zien. Ben zelfs bereid daar voor te betalen.
En ik zal echt niet de enige zijn.

(en voor zover het er toe doet: heb een (post)academische opleiding en ons gezinsinkomen is bijna 4 maal modaal, dus voldoe ook echt niet aan het beeld wat velen hier kennelijk van SBS/RTL kijkers hebben).
Oud 27 november 2009, 08:29
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Citaat:
Wat een onzin is dit.
Ik sluit me aan bij Xamol.
Wat ik verdien gaat niemand iets aan maar ik heb een behoorlijk bedrag op mijn bankrekening hoewel dat ook nergens op slaat,maar goed als dat wat zegt over mijn status zal ik je op nog wat bedragen trakteren.
Ik heb geen enkele stamzender, ik begin de avond met het journaal,daarna staat lingo aan omdat we meestal dan met opruimen en de afwas bezig zijn en daarna genieten van een bakkie koffie.
Daarna volg ik bv graag NCIS waarvan toevallig de nieuwe afleveringen op SBS zitten.
CSI Miami kijk ik graag op RTL.
Voetbal haat ik, dus dat kijk ik niet.
Flashpoint vind ik ook weer een aardige serie en als ik in bed lig kijk ik graag naar Discovery ( Deadliest Catch bv ) of national Geographic.
Uiteraard ook in full HD.
Ik conformeer me aan geen enkele zender.
Het is uitermate denigrerend om dan te roepen dat mensen die blijkbaar van zo'n laag allooi zijn dat ze naar de RTL en SBS zenders kijken, dat die met digitenne prima af zouden zijn.
Het is beledigend om mensen die naar bepaalde zenders of programma's kijken automatisch in het hoekje onder ontwikkeld en armlastig en "die zijn ook best tevreden met digitenne" te stoppen.
Als ik voornoemde zenders en programma's in HD kan kijken dan heb ik daar graag wat voor over.
Classificeer mensen op hun gedrag (als je al in die positie bent dat je dat mag) maar niet op hun inkomen en hun opleidings nivo of welke zender ze kijken.
TV is er voor mijn ontspanning en hoe ik dat kijk,naar welke zender, welk programma,en in welke kwaliteit,in spijkerbroek of driedelig maatpak is geheel mijn eigen zaak en heeft helemaal niets te maken met de zaken die jij nu noemt.
Dus omdat ik naar RTL/SBS kijk ben ik zo'n onderbetaalde neanderthaler dat digitenne wel bij mij past,man ga toch fietsen !

Laatst gewijzigd door G.bruiker; 27 november 2009 om 10:18
Oud 27 november 2009, 10:21
databoy's schermafbeelding
databoy databoy is offline
Senior Member

DTV: Sony KLD46X4500 en Humax IRC5050C
Standaard

Natuurlijk is er een groep die bereid is extra te betalen voor HD van SBS en RTL.
Maar ik denk dat 90 procent dat niet is. Op het moment dat je de HD versies van SBS en RTL in een apart betaalpakket stopt, moet een hele kleine groep de meerkosten voor SBS en RTL ophoesten. Zo wordt het voor de abonnee een hele dure bedoeling.
Kijk maar naar UPC waar al die HD zenders in een peperduur pakket van 13 euro per maand extra zitten.

Dat wil je toch niet?
Oud 27 november 2009, 10:37
Jalu's schermafbeelding
Jalu Jalu is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in één basis
DTV: DM-8000 SSCT Ziggo en FTA Sat
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerardus Bekijk bericht
Schotel zal nooit een serieuze concurrent worden.
Schotel hoeft geen serieuze concurrent te worden, dat is het natuurlijk al, Canal Digitaal is nog altijd één van de grootste TV aanbieders in Nederland en biedt natuurlijk minimaal een vergelijkbaar pakket als de meeste kabelaanbieders tegen een lagere prijs. Maar inderdaad voorlopig ook zeker nog geen RTL in HD.
Oud 27 november 2009, 10:40
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door databoy Bekijk bericht
Natuurlijk is er een groep die bereid is extra te betalen voor HD van SBS en RTL.
Maar ik denk dat 90 procent dat niet is. Op het moment dat je de HD versies van SBS en RTL in een apart betaalpakket stopt, moet een hele kleine groep de meerkosten voor SBS en RTL ophoesten. Zo wordt het voor de abonnee een hele dure bedoeling.
Kijk maar naar UPC waar al die HD zenders in een peperduur pakket van 13 euro per maand extra zitten.

Dat wil je toch niet?
Ik weet werkelijk niet waar jij en anderen de stelling en de stelligheid vandaan halen dat zoveel procent niet bereid zou zijn te betalen puur op basis van de bijdragen van pak um beet 10 mensen in dit topic.
Dat is toch niet representatief ?
Laat dan Ziggo onder haar abonnees een brief verspreiden met een enquete,dan krijg je exacte cijfers.
Je kan het ook omdraaien, blijkbaar zijn er voldoende mensen bereid om het peperdure UPC pakket te betalen anders hadden ze het allang weg gehaald.
En ik denk zelf niet dat Ziggo een prijsverhoging van 300% gaat doorvoeren op het HD pakket om die paar HD zenders te betalen.
Als Ziggo ze in het basis pakket stopt maar er toch voor moet betalen,zal er toch ergens anders geld vandaan gehaald moeten worden.
En wat wil je dan, een dure HD decoder kopen,of een dure tv met kabeltuner en een cam, en dan vervolgens niet die paar euro betalen voor de HD zenders, wat heb je dan aan die decoder,waarom kocht je die dan,als het HD pakket je zo weinig waard is en je zo weinig waarde hecht aan de HD zenders was een veel goedkopere SD decoder toch meer op zijn plaats ?

Dit wordt weer zo'n discussie net als de prijsverhoging van het basispakket waarbij steeds wildere argumenten er bij gehaald worden en men opeens namens een meerderheid spreekt alleen om het gelijk te halen.
Dat doen we niet, ik spreek namens mezelf en jij ook,en schattingen over percentages mensen die het met ons eens zouden zijn,kun je nergens op baseren.
Daarom trek ik me lekker terug want,niet persoonlijk bedoeld,dit soort discussies puur om het gelijk beginnen de sfeer naar mijn mening op het forum aardig te verpesten.

Laatst gewijzigd door G.bruiker; 27 november 2009 om 10:49
Oud 27 november 2009, 10:49
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jalu Bekijk bericht
Schotel hoeft geen serieuze concurrent te worden, dat is het natuurlijk al, Canal Digitaal is nog altijd één van de grootste TV aanbieders in Nederland en biedt natuurlijk minimaal een vergelijkbaar pakket als de meeste kabelaanbieders tegen een lagere prijs. Maar inderdaad voorlopig ook zeker nog geen RTL in HD.
Ik denk dat hij de satelliet buiten beschouwing laat omdat Canal Digitaal geen triple pay pakket kan bieden.

Gaat het je alleen om (HD) televisie dan is satelliet (Canal Digitaal) een serieuze concurrent.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.bruiker Bekijk bericht
Je kan het ook omdraaien, blijkbaar zijn er voldoende mensen bereid om het peperdure UPC pakket te betalen anders hadden ze het allang weg gehaald.
En ik denk zelf niet dat Ziggo een prijsverhoging van 300% gaat doorvoeren op het HD pakket om die paar HD zenders te betalen.
Mensen halen het niet bij UPC weg omdat ze geen keuze hebben.
Digitenne is geen volwaardige concurrent qua kwaliteit (zelfs in SD).
Ziggo als ook de prijs niet met 300% verhogen tenminste daar mag je volgens mij wel van uit gaan.

Ziggo is in dat geval ook niet het probleem, dat zijn de commerciële centengraaiers.

De stelling dat als een zender in SD beschikbaar is en er komt een verse in HD beschikbaar die simulcast uitzend en dat de zender dan in het basispakket thuishoort ben ik het dan ook volmondig mee eens!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.bruiker Bekijk bericht
Het is blijkbaar zo'n krisis dat men spijkers op laag water gaat zoeken,om nog wat te verdienen.
Laten het dan wel koperen spijkers zijn want dan verdien je er tenminste nog wat aan.

Laatst gewijzigd door Sjaool; 27 november 2009 om 10:55
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Nieuws

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten