Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Mededelingen

Router Hulp bij (eigen) router en firewall problemen en instellingen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 23 november 2009, 14:36
Vos1's schermafbeelding
Vos1 Vos1 is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in 1 plus / Ubee3200
Standaard

[QUOTE=svanderlinden;233529]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vos1 Bekijk bericht
Uiteraard bedankt voor je tip, maar ik had de allerlaatste drivers voor m'n Wlan al geinstalleerd
Voor zover ik het heb begrepen, kan XP niet goed omgaan met WPA2/AES, tenzij je servicepack 2 (kan ook drie zijn) hebt geinstalleerd.
QUOTE]

Tja weer een gevalletje van een PC die NIET uptodate is......

Grtz, Steven
Helemaal goed begrijpen doe ik je niet...Mijn Xp versie draait mét SP3 en alle verdere updates...
Oud 11 december 2009, 07:23
Vos1's schermafbeelding
Vos1 Vos1 is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in 1 plus / Ubee3200
Standaard

Na een aantal weken van ergernis (want die bleef uiteindelijk wel) heb ik de sitecom 341 vervangen door het model 342, in de hoop dat deze het beter zou doen (Je kunt immers altijd een exemplaar treffen dat niet goed functioneert...). Nou, vanaf de eerste dag met de 342, precies dezelfde problemen als met de 341: geregeld wegvallen van de draadloze verbinding. Het uitschakelen van de N optie verbeterde ook hier de situatie (iets), maar optimaal was het niet.
Of het probleem nu specifiek in de Sitecom routers zit of juist in de combinatie met het Ziggo modem, weet ik niet. (Ziggo stelt dat de combinatie goed moet werken, maar daar was -in ieder geval bij mij- geen sprake van.)
Wat me nu verder ook opviel was dat 'n deel van de software in de router (342) niet goed functioneerde: Blokkeren, of juist toestaan op mac adres -als voorbeeld- bleek een pot nat, want alles werd simpelweg geblokkeerd.. Vermoedelijk een bug, waarvan ik melding heb gemaakt maar van de kant van Sitecom heb ik daarover na anderhalve week nog niets gehoord.
Hoewel de snelheid en het bereik van de beide routers me niet tegenvielen had ik -al met al- m'n buik toch redelijk vol van Sitecom en heb daarom dus afscheid genomen van dat merk.
Inmiddels heb ik als vervanger een Netgear neergezet en die router werkt nu al ruim een week zonder een keer te zijn uitgevallen..

Laatst gewijzigd door Vos1; 13 december 2009 om 13:43
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten