Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Nieuws

Mededelingen

Nieuws Nieuwsberichten over digitale TV en Radio en zenderwijzigingen bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 28 november 2009, 22:44
kdl-46w5500's schermafbeelding
kdl-46w5500 kdl-46w5500 is offline
Member

Ziggo Internet: ziggo z3 internet
DTV: sony 46w5500
Standaard

daar heb je inderdaad gelijk in crapz0rs. maar zelfs de overstap naar widescreen sd is pas 2-3 jaar geleden gemaakt bij de commerciele zenders.
Oud 28 november 2009, 23:13
Jdd's schermafbeelding
Jdd Jdd is offline
Inactieve account

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra
DTV: 9401 | Alphacrypt 3.19 (W4000)
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.bruiker Bekijk bericht
We willen allemaal graag HD, oops nu moet ik gaan oppassen want er is vast wel weer iemand die zich ergert aan het woordje allemaal,maar zolang een hoop mensen roepen er geen duppie extra voor te willen betalen,vrees ik dat een volwaardig HD pakket wel even op zich laat wachten.
het is meer dat de commercielen hun geld willen uitgeven aan pulp als popstart, en megasalarisen aan ex-mtv/tmf huppedozen euh "sterren" en hun gay vrindjes
Oud 28 november 2009, 23:53
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kdl-46w5500 Bekijk bericht
ik lees dit forum nu al geruime tijd (sinds de geruchten over ned 1,2,3 HD begonnen), en iedere keer is het weer een teleurstelling. het is gewoon te belachelijk voor woorden dat we anno 2009 in een welvarend en ontwikkeld land als nederland nog steeds geen fatsoenlijk aanbod aan HD zenders hebbben. in de verenigde staten en japan zijn HDTV uitzendingen al zo`n tien jaar beschikbaar. ik heb zelf het HDTV pakket en NGC, history HD en Discovery HD zijn mooie zenders, maar ik wil toch ook wel een keer genieten van amerikaanse series in HDTV kwaliteit.
Niet zo klagen, het komt snel genoeg. En wees blij dat het in Europa allemaal wat langzamer gaat, daardoor kunnen ook de fouten van de early adopters vermeden worden.
Oud 28 november 2009, 23:58
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door crapz0rs Bekijk bericht
Je vergeet even dat ze in de states "overgestapt" zijn van 4:3 NTSC naar HDTV jaren geleden.
Daar hebben ze dus widescreen SD overgeslagen.

Voor de opmars van HDTV in Europa, was de tussenstap naar widescreen SD dus eigenlijk niet zo best.
Ik zie dat heel anders. We mogen blij zijn dat we in Europa (anamorfe) SD widescreen TV hebben. In andere delen van de wereld bestaat dat niet of nauwelijks, en zeker niet in de VS.

In de VS bestaat trouwens ook nog altijd heel veel SD TV. En allemaal 4:3 inderdaad.
Oud 29 november 2009, 02:21
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kdl-46w5500 Bekijk bericht
ik lees dit forum nu al geruime tijd (sinds de geruchten over ned 1,2,3 HD begonnen), en iedere keer is het weer een teleurstelling. het is gewoon te belachelijk voor woorden dat we anno 2009 in een welvarend en ontwikkeld land als nederland nog steeds geen fatsoenlijk aanbod aan HD zenders hebbben. in de verenigde staten en japan zijn HDTV uitzendingen al zo`n tien jaar beschikbaar. ik heb zelf het HDTV pakket en NGC, history HD en Discovery HD zijn mooie zenders, maar ik wil toch ook wel een keer genieten van amerikaanse series in HDTV kwaliteit.
In Japan was er al veel langer HDTV volgens het analoge MUSE systeem, waarin vanaf eind jaren 80 uitzendingen werden verzorgd.
Oud 29 november 2009, 02:28
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riparius Bekijk bericht
In Japan was er al veel langer HDTV volgens het analoge MUSE systeem, waarin vanaf eind jaren 80 uitzendingen werden verzorgd.
Als we zo gaan beginnen.
Ik heb in de jaren 80 al HD en 3D televisie gezien op de Firato.
Het 3D filmpje was trouwens van Lois Lane.
Oud 29 november 2009, 10:52
kdl-46w5500's schermafbeelding
kdl-46w5500 kdl-46w5500 is offline
Member

Ziggo Internet: ziggo z3 internet
DTV: sony 46w5500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riparius Bekijk bericht
Niet zo klagen, het komt snel genoeg. En wees blij dat het in Europa allemaal wat langzamer gaat, daardoor kunnen ook de fouten van de early adopters vermeden worden.
je hebt het over early adopters, maar de techniek is dus niet nieuw en al helemaal niet gecompliceerd. het gaat hier juist allemaal zo traag omdat er nauwelijks hdtv uitzendingen op de kabel worden uitgezonden. en nederland heeft een uitstekende kabel infrasructuur vergeleken met andere europese landen, dus aan de dekking ligt het niet.

tot halverwege 2006 toen blu ray en het inmiddels geflopte hddvd werden geintroduceerd was er voor de consument geen enkele manier om hd te kijken op een hdtv, behalve downloads van amerikaanse series. daardoor was er ook een hoop verwarring bij de gemiddelde consument omdat deze dacht door door een coax kabel in de tv te steken automatisch naar hdtv te kijken, en veel mensen zagen dus niet wat er nou zo speciaal aan was.
als er eerder uitzendingen waren geweest was het allemaal een stuk sneller gegaan.

oh, en die japanse uitzendingen hebben hier natuurlijk niks mee te maken, dat is een compleet andere standaard. en hdtv crt`s zijn hiet nooit echt verkocht op een of twee tvs van samsung na, en dat was rond 2005/2006.
Oud 29 november 2009, 11:47
Opteron-pv's schermafbeelding
Opteron-pv Opteron-pv is offline
Senior Member

DTV: 5050C
Standaard

Voor de grap naar net5.nl gegaan en even gekeken waar er ergens uitzending in HD bij stond .

Kon het niet voor elkaar krijgen om in de eerste paar menu's iets daarvan te zien. Toen ik bij FRINGE keek in de uitleg van de serie stond er ook niets bij dat het in HD wordt uitgezonden.

Ze zijn er wel druk mee bezig kennelijk bij net 5
Oud 29 november 2009, 12:24
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Opteron-pv Bekijk bericht
Voor de grap naar net5.nl gegaan en even gekeken waar er ergens uitzending in HD bij stond .

Kon het niet voor elkaar krijgen om in de eerste paar menu's iets daarvan te zien. Toen ik bij FRINGE keek in de uitleg van de serie stond er ook niets bij dat het in HD wordt uitgezonden.

Ze zijn er wel druk mee bezig kennelijk bij net 5
Dat is bijna nergens zo helaas.. stel ik kan een goede serie in SD kijken,of een natuurfilm.
Een van de 2 kan ik opnemen,de ander kan ik naar kijken.
Maar ik kan niet in HD opnemen.
Als ik bv uit een tv gids of page zou weten dat de natuurfilm in HD zou zijn,dan neem ik de aflevering uit de goede serie op,die kan ik later bekijken,daar wordt het beeld niet slechter van.
Maar de mooie natuurfilm in HD is dan wel een gemiste kans.
Oud 29 november 2009, 15:53
Opteron-pv's schermafbeelding
Opteron-pv Opteron-pv is offline
Senior Member

DTV: 5050C
Standaard

Ze zullen zich wel diep schamen voor hun HD aanbod

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Nieuws

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten